Wij,Ernest en Dorrith,hebben vorig jaar een 78'er t2 westfalia berlin met 2 liter FI blok aangeschaft na een proefweekendje in een gehuurde t2.
De huurbus was een test om te proberen of deze manier van vakantie iets voor ons was.
Het beviel ons zo goed dat we zelf maar een bus aangeschaft hebben.
Het moest voor ons ivm de vrije ruimte toch wel een Berlin uitvoering zijn en die hebben we gevonden.
De bus is afkomstig uit de Usa en was al in nederland maar moest nog goed nagekeken worden voordat deze naar de Rdw kon.
Interieur van deze bus was op de usa watertank na compleet en in redelijk goede staat,zelfs de hangmat,achterhor en hocker zijn nog aanwezig.
Aanvankelijk liep de motor ook zeer beroerd,maar niets wat ee goede servicebeurt en afstelling niet op kon lossen.
Allereerst maar zelf technisch klaargemaakt voor de keuring en goed lopend gemaakt,waarbij oa alle wiellagers,fusee en stuurkogels,remslangen en linker accubak vervangen zijn.
Verder natuurlijk verlichting voor omgebouwd naar europees.
In September 2017 was de dag van de rdw en in 1 keer goedgekeurd.
Nu konden we aan de gang met het interieur en alle randzaken,zoals ombouw naar 220v en aanpassing van 12v systeem van de 2e accu.
Uitgangspunt hierbij is om allees zoveel mogelijk origineel te laten(lijken).
Ook de koelbox werkte niet door een defecte thermostaat,maar dat hebben we opgeloste door reiniging van de thermostaat.
Complete interieur is verwijderd geweest,waarbij de 1e gaatjes in de vloer te voorschijn kwamen.
Niets ernstigs maar moest wel gemaakt worden,dus maar aan slijpen en lassen.
Omdat jullie meer van foto's dan van tekst houden hieronder een fotoverslag,welke ik zal proberen een beetje bij te houden.
Bus bij aanschaf:






Werkzaamheden aan onderstel,waarbij alle wiellagers draagarmrubbers achter fusee en stuurkogels remslangen etc vervangen zijn.
En uiteraard alles zuiver gemaakt en een kleurtje gegeven:





