Pagina 2 van 4

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: do dec 28, 2017 21:14 pm
door old brumax
PeterV schreef:
do dec 28, 2017 19:57 pm
Een maand geleden is de bus binnen geweest bij een aircooled specialist.
Hij is daar binnen geweest omdat de alternator defect was.
Daarnaast hebben ze onder andere de kleppen gesteld, nieuwe bougies, olietemperatuurmeter VDO, en klepdekselpakking vernieuwd alsook de carburators afgesteld.
Ik ben toen van daar naar de opslagplaats gereden en de bus is daar blijven staan tot nu dinsdag geweest.
De waardes weet ik eigenlijk niet van de compressie.
Heeft ie wel goed gelopen van de garage naar de opslagplaats.???
Hoe ver is dat, hoe lang heb je gereden??
Het is heel moeilijk , zo niet onmogelijk om met die paar gegevens die je hebt een idee te hebben wat er mis zou kunnen zijn!!!!
Neem aan dat je in belgie woont maar ook dat is niet zeker voor mij althans, dus weten we ook niet of er iemand in de omgeving woont die mogelijk een kijkje zou kunnen nemen!

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: do dec 28, 2017 21:18 pm
door PeterV
De bus liep niet 100%, maar ging wel goed voorruit. Anderzijds is het mijn eerste busje en kan ik natuurlijk met niets anders vergelijken...De afstand tussen garage en de opslagplaats is 15km.
Ik woon inderdaad in Belgie (Harelbeke)
Ik weet dat het heel moeilijk is met enkel deze gegevens, alleen weet ik voorlopig zelf nog niets meer.
Als ik weer wat tijd heb zal ik nog eens het een en ander proberen na te zien.

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: do dec 28, 2017 23:00 pm
door old brumax
Je zou terug naar die garage kunnen gaan en vragen hoe dat zit dat zonder dat je iets aan de bus gedaan hebt hij nu zo slecht loopt dat hoort niet en een beetje garage zal daar dan ook zeker naar kijken.
Loopt ie al meteen niet goed of gaat hij slechter lopen na een eindje rijden, kijk eens of de carb nat word van de condens na een stukje rijden en dan ook even voelen aan de buis waar de carb op gemonteerd staat deze moet warm worden nl!

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: do dec 28, 2017 23:22 pm
door PeterV
Als hij koud is loopt hij nog vele malen slechter. Als je gas geeft dan houd de bus in (in een moderne wagen zou je het kunnen vergelijken met "noodloop") Als je gas bijgeeft is het net alsof hij "zich verslikt" . De bus kan precies geen hogere toeren maken...
Gedurende de rest van de rit verbetert de situatie iets, maar niet veel. Hogere toeren kan hij niet aan, dan houd hij in.
Ik heb net via FB afgesproken met de garagehouder dat ik hem morgen bel.
Ik zal zeker jouw tips ook bekijken, maar het zit er niet in om morgen met de bus te rijden.

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 8:57 am
door eelke
Maar je rijd vanuit engeland hierheen zonder problemen, geeft de bus bij een "specialist" een beurt, daarna rijd hij slecht en je moet de specialist via facebook benaderen???

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 11:44 am
door Wilfred
Gewoon een simpel rijtje volgen.

Compressie meten.(Als deze goed is, verder gaan. Zo niet, heeft de rest geen zin. )
kleppen stellen
Ontstekingstijdstip afstellen
Carburateurs afstellen

In deze volgorde.

Wanneer de onderdelen in goede conditie zijn en alles zit juist geplaatst, dan loopt ie goed.

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 18:46 pm
door old brumax
Wilfred schreef:
vr dec 29, 2017 11:44 am
Gewoon een simpel rijtje volgen.

Compressie meten.(Als deze goed is, verder gaan. Zo niet, heeft de rest geen zin. )
kleppen stellen
Ontstekingstijdstip afstellen
Carburateurs afstellen

In deze volgorde.

Wanneer de onderdelen in goede conditie zijn en alles zit juist geplaatst, dan loopt ie goed.
Niet helemaal waar Wilfred, ook kan er vuil of condens in een of alle twee carbs zitten, de voorverwarming kan dicht zitten, de membramen van de asseleratie pomp kunne lek of helemaal gaar zijn, er kan veel troep in de benzine zitten, wel of geen filter.
En zo nog wel het een en ander!

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 20:55 pm
door PeterV
eelke schreef:
vr dec 29, 2017 8:57 am
Maar je rijd vanuit engeland hierheen zonder problemen, geeft de bus bij een "specialist" een beurt, daarna rijd hij slecht en je moet de specialist via facebook benaderen???
Je begrijpt het niet goed, ik heb de garage, welke ik ook redelijk ken, gecontacteerd via FB omdat ik niet zeker wist of deze geopend is tussen kerst en nieuw en ik dus niet wou storen...
Het is zeker niet zo dat de garage mij niet wil helpen hoor :-)

Eigenlijk is het de bedoeling dat ik zelf iets zou leren over deze bussen door zelf te doen, vandaar dat ik in eerste instantie niet naar de garage ben gegaan... :?

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 22:44 pm
door old brumax
PeterV schreef:
vr dec 29, 2017 20:55 pm
eelke schreef:
vr dec 29, 2017 8:57 am
Maar je rijd vanuit engeland hierheen zonder problemen, geeft de bus bij een "specialist" een beurt, daarna rijd hij slecht en je moet de specialist via facebook benaderen???
Je begrijpt het niet goed, ik heb de garage, welke ik ook redelijk ken, gecontacteerd via FB omdat ik niet zeker wist of deze geopend is tussen kerst en nieuw en ik dus niet wou storen...
Het is zeker niet zo dat de garage mij niet wil helpen hoor :-)

Eigenlijk is het de bedoeling dat ik zelf iets zou leren over deze bussen door zelf te doen, vandaar dat ik in eerste instantie niet naar de garage ben gegaan... :?
Heb je al eens gekeken naar een goed boek voor je bus, het lijkt een duur boek zo op het eerste gezicht maar hoe langer je de bus hebt hoe meer je dat boek weet te waarderen, wel opletten dat je er een voor het juiste type bouwjaar hebt.
In de schatkamer kun je ook vrijwel alle info vinden die je nodig hebt al is het soms wel even zoeken maar daar ben je zo in thuis!

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 23:03 pm
door PeterV
Ik heb een Haynes gekocht, maar de kwaliteit van de tekeningen laten te wensen over :-)

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: vr dec 29, 2017 23:50 pm
door Briebelbus
Bentley manual is qua tekeningen veel duidelijker. Is ook als pdf te krijgen.

En "how to keep your volkswagen alive" is een aamrader.

Mijn mening is dat je nooit teveel boeken kan hebben. ;)

Gr
Marcel

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: za dec 30, 2017 9:30 am
door old brumax
Briebelbus schreef:
vr dec 29, 2017 23:50 pm
Bentley manual is qua tekeningen veel duidelijker. Is ook als pdf te krijgen.

En "how to keep your volkswagen alive" is een aamrader.

Mijn mening is dat je nooit teveel boeken kan hebben. ;)

Gr
Marcel
Was dat die mireille ook had waar ze zo blij mee was??

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: za dec 30, 2017 12:37 pm
door Briebelbus
die laatste wel ja.. John Muir.. How to keep your volkswagen alive.
Die eerste ben ik zelf heel blij mee.. geeft mij goeie "exploded" views

Indien interesse kan ik wel een wetransfer opzetten.
Als je dan PDF op je tablet kan lezen kan je ook je tablet gebruiken bij je bus.

gr
Marcel

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: za dec 30, 2017 14:52 pm
door Lars
Briebelbus schreef:
za dec 30, 2017 12:37 pm
Die eerste ben ik zelf heel blij mee.. geeft mij goeie "exploded" views

Indien interesse kan ik wel een wetransfer opzetten.
Als je dan PDF op je tablet kan lezen kan je ook je tablet gebruiken bij je bus.

gr
Marcel
Ik ben geïnteresseerd!

Re: Ons T2Btje

Geplaatst: za dec 30, 2017 15:21 pm
door PeterV
Beste Marcel,

Ik zou ook wel interesse hebben :-)

Bedankt voor de info trouwens!


De bus mag trouwens dinsdag binnen bij de garage :-)