Ons T2Btje

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Ons T2Btje

Bericht door PeterV » zo dec 24, 2017 17:27 pm

Hallo allemaal,

Ik wou me graag langs deze weg eens voorstellen:

Ik ben Peter en heb samen met mijn gezin sinds oktober 2017 een T2b Westfalia uit 1973.

Dit is onze eerste bus en we zijn volop aan het leren (als er tijd voor is natuurlijk)

De bus heb ik opgehaald in Manchester en heb ik naar huis gereden (Via nachtboot Hull - Zeebrugge)

We willen enkel de bus een beetje naar onze smaak brengen, watg dat precies is of zal zijn moeten we nog ontdekken :-)

Daar ik zelfstandig ben in aanhangwagen verkoop zal het eerste een trekhaak worden natuurlijk ;-)

Bij thuiskomst uit Engeland met de bus (ja, het stuur staat juist, is nieuw in Nederland geleverd)

Afbeelding

Eerste aanpassing:

Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door Tuinkabouter90 » zo dec 24, 2017 17:57 pm

Welkom bij de club.
ziet er goed uit jullie bus.
je eerste update vind ik helemaal perfect :-)
hoop dat jullie veel plezier met en van de bus hebben.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Ons T2Btje

Bericht door old brumax » zo dec 24, 2017 19:50 pm

Hoi Peter , welkom bij de club en hoop dat je hier vind wat je zoekt!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Ons T2Btje

Bericht door EeVeeWee » zo dec 24, 2017 22:58 pm

Welkom!
Mooi nog zo'n "T2a hefdak"!
En deze wielen staan een stuk mooier inderdaad.
Veel plezier ermee.
Dus.

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Ons T2Btje

Bericht door freddeblok » ma dec 25, 2017 9:21 am

Wees welkom hier
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Ons T2Btje

Bericht door eelke » di dec 26, 2017 10:22 am

Mooie bus!
Welkom
hoe???

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door mobiel70 » di dec 26, 2017 17:41 pm

Dat ziet er mooi uit! Aan beide zijden een louvre... luchtig hoor! Welkom in de club, enne... we zijn gek op.plaatjes!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door PeterV » wo dec 27, 2017 16:18 pm

Veel plaatjes heb ik nog niet van en met de bus.
Telkens als ik een rit maak met de bus gaat er iets stuk of rijd deze (nog) niet goed.
Vandaag een Westfalia tafel (t2a interieur) op de kop getikt.
We blijven verder gaan alsook oplossingen zoeken voor de bus (huidig probleem is totaal geen power uit de motor) Ontsteking reeds laten afstellen alsook de 2 carburators, maar nog geen gewenst resultaat...

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Ons T2Btje

Bericht door old brumax » wo dec 27, 2017 18:50 pm

Compressie al opgemeten??
Kan verhelderend werken!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door PeterV » wo dec 27, 2017 21:16 pm

Garage heeft dit onlangs gedaan en was goed bevonden

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Ons T2Btje

Bericht door old brumax » wo dec 27, 2017 21:51 pm

En????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door PeterV » wo dec 27, 2017 21:55 pm

De compressie is goed bevonden.
Ikzelf denk... dat de carburators te rijk staan, al weet ik niet of dit van invloed zou zijn bij warme motor.
Deze morgen moest ik terugschakelen om een brug over te geraken... erg vervelend dus.

PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door PeterV » do dec 28, 2017 19:31 pm

Vandaag slechts aan 40km/h geraakt (alleen een afstand van 2 km gereden) al schokkend en dan eens vlot, maar 1 ding is constant: zo goed als geen vermogen meer.
Om eerlijk te zijn weet ik niet waar te beginnen. Maar om de uitgaven een beetje binnen de perken te houden, zal ik dringend zelf inspiratie moeten hebben :-)

Iemand tips waar eenvoudig te beginnen?

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door Tuinkabouter90 » do dec 28, 2017 19:50 pm

is de garage waar je bent geweest een aircooled speciallist of een algemene garage??
en verder beginnen met de basis
kleppen, contact puntjes, benzine filter, bougies, bougie kabels, bobine.

en weet je ook wat de waardes waren tijdens de compressie meting??

succes met de zoektocht

PeterV
Nieuweling
Berichten: 35
Lid geworden op: zo dec 24, 2017 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Re: Ons T2Btje

Bericht door PeterV » do dec 28, 2017 19:57 pm

Een maand geleden is de bus binnen geweest bij een aircooled specialist.
Hij is daar binnen geweest omdat de alternator defect was.
Daarnaast hebben ze onder andere de kleppen gesteld, nieuwe bougies, olietemperatuurmeter VDO, en klepdekselpakking vernieuwd alsook de carburators afgesteld.
Ik ben toen van daar naar de opslagplaats gereden en de bus is daar blijven staan tot nu dinsdag geweest.
De waardes weet ik eigenlijk niet van de compressie.

Plaats reactie