Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 225
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di dec 10, 2019 12:14 pm

Het membraan en de brandstofpomp zijn net vervangen voor nieuwe.

Het oliepeil is niet hoger dan normaal.

Zou het ook condens kunnen zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 3689
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Thijs84 » di dec 10, 2019 12:25 pm

Met vocht erbij krijg je sluts (geen idee of ik het zo goed schrijf :-) )
Dat is een cappuccino achtige derrie.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10383
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » di dec 10, 2019 12:37 pm

condens is zeker mogelijk in deze tijd van het jaar. zeker bij korte ritjes dat de motor nog niet lekker warm is geworden.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 225
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di dec 10, 2019 12:43 pm

Ik denk dat het vocht is. Afgelopen maand veel korte stukjes gereden ivm het inrijden na de revisie.
Eind maart mogen ze het voor de zekerheid nog eens goed nakijken bij de garage, dan wil ik hem nog eens helemaal laten bekijken.
Na een internet zoektocht en jullie reactie zijn mijn zorgen inmiddels ver weg.
Bedankt voor jullie reactie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » di dec 10, 2019 12:45 pm

Soms zelfs mayo-achtig, Kijk eens in die slang die naar het luchtfilter gaat, en steek er iets doorheen om te kijken of daar soms een boel sluds in zit, als je met de bus in deze tijd van het jaar alleen korte stukjes rijd komt de motor nooit op temperatuur en door het (condens)vocht dat in het blok komt/zit vormt zich die mayo, rij je langere stukken waarbij de motor heter word verdampt dat weer maar een beetje heb je al heel snel met kou.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Wilfred » di dec 10, 2019 14:04 pm

Wel bijzonder dat je zegt dat het naar Benzine ruikt. Ik zou sowieso je olie controleren op aanwezigheid van benzine. Een nieuwe pomp kan ten stuk zijn, of stuk gaan tijdens montage. Ik zou dat zeker niet uitsluiten. Vocht en olie geeft vaak echt meer een mayo substantie. Dit lijkt nog wel helder te zijn.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 225
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di dec 10, 2019 14:40 pm

Of de geur brandstof of olie is, dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Als ik nu, een paar uur na het sleutelen, aan mijn handen ruik, dan ruikt het meer een beetje naar motorolie zeg maar..

Toen ik de foto maakte was het meeste ook al verwijderd. Tegen de dop zat wel echt smurrie a la mayonaise zeg maar.
Ik ga de pomp en het membraan zeker controleren zodra hij uit de stalling is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 225
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » ma mar 02, 2020 9:24 am

Binnenkort gaan we voor langere tijd door Scandinavië heen trekken. De temperaturen zijn daar, vooral in de nacht, toch wat lager dan we gewend zijn.
Ter voorbereiding daarop wil ik de vloer van onze bus isoleren tegen de kou. In eerste instantie bedacht ik me om een pakket "silent coat" bij meneer Sam te bestellen, echter is dit écht alleen geluidsdempend en niet isolerend.

Hebben jullie een idee hoe ik de vloer goed kan isoleren en welk product ik hier goed voor kan gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » ma mar 02, 2020 12:00 pm

Bij mij heb ik 10 mm extreem isolatie op de vloer en daar over 8 mm hh met vloerbedekking.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 225
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » ma mar 02, 2020 21:16 pm

Bedoel je 8mm hardhout? (hh) Of bedoel je hier iets anders mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » ma mar 02, 2020 22:09 pm

HH = hecht hout oftewel een watervaste triplex.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Wilfred » di mar 03, 2020 9:47 am

JE kan gaan isoleren wat je wil, maar je bus gaat geen graad warmer zijn 's nachts. Neem een lekkere warme deken mee en er is niets aan de hand. En pak de juiste kleding. Isoleren is 100% zonde van de tijd, moeite en geld.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » di mar 03, 2020 10:24 am

Niet helemaal waar, bewijzen is altijd moeilijk maar in de wanden heb ik 2cm extreemisolatie en als je in de winter of late herfst een koude nacht in de bus doorbrengt dan is 'smorgens precies te zien waar er ergens geen isolatie zit, zoals de stijlen daar kun je dus niets in krijgen en daar loopt de condens dan ook langs maar verder niet, okk het hele dak zit isolatie in en als ik maar zorg dat de zon niet teveel door de ramen naar binnen kan schijnen blijft het lekker binnen hoe de zon ook op het dak brand.
Oh nog iets ga maar eens op een stukje plastic tegen het nat worden op
De koude grond liggen slapen dan voel je het wel, met 1 velletje extreem isolatie heb je daar geen last van dus...........
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10383
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » di mar 03, 2020 10:32 am

Wilfred schreef:
di mar 03, 2020 9:47 am
JE kan gaan isoleren wat je wil, maar je bus gaat geen graad warmer zijn 's nachts. Neem een lekkere warme deken mee en er is niets aan de hand. En pak de juiste kleding. Isoleren is 100% zonde van de tijd, moeite en geld.
Dit vind ik ook wel wat kort door de bocht.

wij hebben van die dubbelwandige ramen. en het verschil met het louvreraam is erg groot. daar komt veel meer koud vanaf dan de de dubbelwandige ramen.

wat brumax zegt alle beetjes helpen.

Het zal vooral comfort zijn. dus minder koudeval/tocht gevoel. Of de vloer dan het eerste is wat ik zou isoleren? dat weet ik niet eerder wanden en dak want daarlangs valt de kou naar beneden en is niet fijn tijdens de nacht.

dikke gordijnen die lekker strak sluiten onder langs het raam.

Ook hebben wij om ons tent doek een isolatie deken/folie. dat helpt goed tegen zon en kou en wind en regen. en zorgt dat het wat langer donker is in de ochtend zodat de kinderen langer doorslapen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2324
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Gliset » di mar 03, 2020 10:56 am

Ok, nog nooit geprobeerd, maar wat ik van de duurzaamheidsgoeroes rond huizen begrijp: isoleren is leuk, maar kierdicht maken is veel belangrijker. Dus als het gaat om dubbelwandige ramen vs. louvreramen: nogal wiedes. Die louvres zijn nou eenmaal uitgerust met veel meer openingen en zullen dus eerder kieren dan dat vaste raam. Gaat meer invloed hebben dan dat laagje lucht. Pas als je alle kieren goed hebt gedicht gaat extra isolatie je helpen (al zullen dan de raamspijlen ook weer meer invloed gaan hebben). Ik denk dat ik ook voor een extra deken zou gaan.

Ik heb voor in de bus ook sterk het idee dat er veel tocht is, wat het rijden bij lagere temperaturen best onaangenaam maakt...
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie