Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik hoop dat je nu meer geluk hebt! Ondanks alles: blijf genieten!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
dat ziet er aan de buitenkant uit als een keurig blok.
[Zeurmodus aan]accepteer gewoon dat een auto van 40 jaar oud, altijd komt met dit soort ellende. het is nooit klaar. Nu is je blok even weer klaar, morgen moet je hele remsysteem gereviseerd worden, bij wijze van spreken. Het enige wat echt helpt is jezelf ontwikkelen op het vlak van techniek, zodat je dingen aan kan zien komen en begrijpt. Bovendien maak je jezelf minder afhankelijk van garagebedrijven. Dat maakt het leven met een oldtimer minder complex[/Zeurmodus uit]
[Zeurmodus aan]accepteer gewoon dat een auto van 40 jaar oud, altijd komt met dit soort ellende. het is nooit klaar. Nu is je blok even weer klaar, morgen moet je hele remsysteem gereviseerd worden, bij wijze van spreken. Het enige wat echt helpt is jezelf ontwikkelen op het vlak van techniek, zodat je dingen aan kan zien komen en begrijpt. Bovendien maak je jezelf minder afhankelijk van garagebedrijven. Dat maakt het leven met een oldtimer minder complex[/Zeurmodus uit]
Take the planet and make it spin your way
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Daar heb je volkomen gelijk in. Ik heb mezelf de afgelopen jaren ook behoorlijk wat aangeleerd vind ik zelf, maar een motorrevisie ging me toch iets te ver. Nu denk ik er over om een motor aan te schaffen en ter lering en vermaak gewoon te beginnen aan een revisie...
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik zou juist wat kleiner beginnen. Je noemde een waslijst aan zaken die de nieuwe monteur zag, toen je daar langs ging. Een aantal zaken had je prima zelf kunnen spotten of afstellen:
- versleten inlaatmoffen - kan je prima zelf vervangen
- rijk afgestelde carburateur - is ook prima aan te leren hoe dit af te stellen.
En nu je een gereviseerd blok hebt:
- kleppen stellen - toch een jaarlijks klusje, dus beter zelf doen.
en zo is er nog wel meer denk ik.
Ik wens je natuurlijk veel fijne kilometers toe met dit blok! Maar het blijven oldtimers
- versleten inlaatmoffen - kan je prima zelf vervangen
- rijk afgestelde carburateur - is ook prima aan te leren hoe dit af te stellen.
En nu je een gereviseerd blok hebt:
- kleppen stellen - toch een jaarlijks klusje, dus beter zelf doen.
en zo is er nog wel meer denk ik.
Ik wens je natuurlijk veel fijne kilometers toe met dit blok! Maar het blijven oldtimers
Take the planet and make it spin your way
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
bijzonder verhaal.
en een heel gedoe.
hoop dat jullie nu meer geluk hebben en weer veel veilige kilometers kunnen rijden.
en die eerste 500 zit er zo op
en een heel gedoe.
hoop dat jullie nu meer geluk hebben en weer veel veilige kilometers kunnen rijden.
en die eerste 500 zit er zo op
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Inmiddels een maand en twee leuke weekendtrips verder. De eerste trip naar camping Buitenland in Drenthe, waarna de eerste 500km al gereden waren. Bus terug naar de garage voor de 500km beurt, alles gelukkig meer dan in orde.
Met Hemelvaart naar een camping aan de Maas, ook erg leuk. Bus rijd heerlijk, wij zijn weer blij!
Na deze wederom grote investering gaan we eerst maar eens flink genieten en hopen we op veel onbezorgde kilometers.
Met Hemelvaart naar een camping aan de Maas, ook erg leuk. Bus rijd heerlijk, wij zijn weer blij!
Na deze wederom grote investering gaan we eerst maar eens flink genieten en hopen we op veel onbezorgde kilometers.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Mooi om te lezen, veel plezier!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hebben jullie tips om de binnenkant van het hefdak schoon te maken?
Er zit wat schimmel op bij ons, maar we willen de "haartjes" niet aantasten door het poetsen...
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Er zit wat schimmel op bij ons, maar we willen de "haartjes" niet aantasten door het poetsen...
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik gebruik daar een schimmelreiniger van HG voor. Je moet dan wel het tentdoek afplakken, maar het product helpt uitstekend! Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen, en je dak is ook van binnen weer keurig schoon.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Heb die van mij ingespoten met ammoniak.
Resultaat een schoon dak.
Wel snel werken ivm dampen.
Resultaat een schoon dak.
Wel snel werken ivm dampen.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dank je voor de reacties. We gaan binnenkort met de binnenkant van het hefdak aan de slag.
Gisteren nieuw schuim binnengekregen voor ons bovenbed. Na voor de zoveelste keer rugpijn bij het opstaan, hebben we besloten het schuim te veranderen. Hier veel gelezen in diverse topics, welke redelijk verouderd zijn maar zeker wel leerzaam.
Wij hebben gekozen voor HR40 schuim in de dikte van 5 centimeter. Na een uurtje werk zat het in de hoezen en terug op de plek waar het hoort.
We hebben samen even test gelegen, en het voelt stugger en beter. Als we op onze zij liggen voelen we niet de harde plank waar we zoveel last van hadden. Onze eerste indruk is heel positief!
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gisteren nieuw schuim binnengekregen voor ons bovenbed. Na voor de zoveelste keer rugpijn bij het opstaan, hebben we besloten het schuim te veranderen. Hier veel gelezen in diverse topics, welke redelijk verouderd zijn maar zeker wel leerzaam.
Wij hebben gekozen voor HR40 schuim in de dikte van 5 centimeter. Na een uurtje werk zat het in de hoezen en terug op de plek waar het hoort.
We hebben samen even test gelegen, en het voelt stugger en beter. Als we op onze zij liggen voelen we niet de harde plank waar we zoveel last van hadden. Onze eerste indruk is heel positief!
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
goed bezig. wij rijden tegenwoordig met het bed uitgeklapt. dan kan er een dikkere matras op of andere pruttel. als we op locatie zijn dan kan je het voorste gedeelte 90 graden omhoog zetten zodat je kan staan. Dus mocht de 5cm te weinig zijn(dat zou ik wel vinden) dan zou je dus er ook nog een topper overheen kunnen leggen.
wij slapen trouwens beneden op de originele en een topper(die opgevouwen achter de bank past) en de kinderen op de dikkere matrassen boven.
wij slapen trouwens beneden op de originele en een topper(die opgevouwen achter de bank past) en de kinderen op de dikkere matrassen boven.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Lekker pruts werkje om de hoes weer om de matrassen te doen
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dat is inderdaad nog een optie voor als we echt geen plek meer hebben voor spullen die perse mee moeten. Voorlopig redden we het nog prima met alle ruimte, veel heb je niet nodig namelijk.fahtal schreef:goed bezig. wij rijden tegenwoordig met het bed uitgeklapt. dan kan er een dikkere matras op of andere pruttel. als we op locatie zijn dan kan je het voorste gedeelte 90 graden omhoog zetten zodat je kan staan. Dus mocht de 5cm te weinig zijn(dat zou ik wel vinden) dan zou je dus er ook nog een topper overheen kunnen leggen.
wij slapen trouwens beneden op de originele en een topper(die opgevouwen achter de bank past) en de kinderen op de dikkere matrassen boven.
Een topper wil ik liever niet, wij leggen namelijk onze 2-pers slaapzak op het stuk áchter het ingeklapte bed onder het gesloten hefdak. Plus, ons dak gaat echt zelfs bij de kleinste stop omhoog voor het sta-comfort.
De hoezen zaten er zo omheen trouwens hoor. Enkel de grote achter was net even wat meer werk, maar het is echt een klusje van niks. Hopelijk geeft het heel veel meer ligcomfort!
Wat me trouwens wel opviel is dat de binnenzijde van die hoezen een soort anti slip laag hebben. Dat is natuurlijk de reden dat het altijd zo mooi blijft zitten... Zo dom waren ze vroeger nog niet hoor!
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ivm de mogelijke aankoop van een yellowtop accu. Kan iemand mij vertellen hoeveel spanning een dynamo van een type 1 motor standaard levert?
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk