Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Bedrijf A heeft alle onderdelen voor een compleet nieuwe revisie vergoed. Dit is voor ons voldoende om het achter ons te laten en vooruit te kijken.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
dat doen ze best netjes. je hoort vaker slechtere verhalen. zeker als iemand anders het blok heeft opengemaakt.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Je geeft aan 10.000 km gedaan te hebben na revisie. Wat was de aanleiding om het blok toen ineens open te trekken?
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
dit is de reden. bij een beurt rare problemen en dus verder zoeken. bedrijf B is grondig.B een grote beurt te laten doen. Prettig gevoel, fijne mensen en lekker dichtbij.
Toen kwamen de volgende problemen aan het licht:
- motor stond enorm rijk afgesteld (achteraf ons geluk!)
- Axiale speling krukas (niet gelijnboord)
- Dekhoogte niet in orde (zuiger heeft kop geraakt, inslag is te zien en te voelen op zuiger én kop)
- Inlaatmoffen oud en versleten (terwijl deze nieuw zouden moeten zijn)
- Verlicht vliegwiel en tevens beschadigd (zou standaard en nieuw moeten zijn)
- Koelbeplating niet in orde
- 1600 cilinderset ipv de gefactureerde 1641 set
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
tjah, maar om de koppen eraf te trekken voor een beurtje...
dan vind je bij elke bus wel wat
dan vind je bij elke bus wel wat
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Bedrijf b rook bloed;) zo beter?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd wie a en b zijn. Ik snap dat je een bedrijf geen slechte naam wilt geven maar bij een revisie van een motor mag je wel vakwerk verwachten. Het is immers het hart van je busje
Succes bij bedrijf b maar zo te lezen is ze daar in goede handen
Succes bij bedrijf b maar zo te lezen is ze daar in goede handen
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Kort samengevat, bedrijf B ontdekte de kapotte en versleten inlaatmoffen. Deze hadden vernieuwd moeten zijn. Bij het vernieuwen moet de motor er uit, waarna zij ontdekte dat de koelkap op de cilinder aan de achterzijde niet intact was en dat er teveel axiale speling was. Vervolgens ontdekte zij de pikzwarte bougies om hierna ter controle met een endoscoop in het bougiegat te gaan voor het bekijken van de koppen. Toen ontdekte ze dat de kop van de zuiger een bijzonder opmerkelijk verbrandingsbeeld aangaf, zoals in de eerder getoonde foto's.Wilfred schreef:tjah, maar om de koppen eraf te trekken voor een beurtje...
dan vind je bij elke bus wel wat
Tussendoor ben ik iedere keer gebeld door hun, waarna zij toestemming hebben gevraagd om verder te mogen gaan. Vervolgens, als laatste hebben ze dus pas de koppen gelicht waarna zij hebben geconcludeerd dat het echt niet goed was.
Naar mijn mening is bedrijf B dus gewoon heel grondig, en leverd bedrijf A niet het werk af wat van hun verwacht mag worden.
Ik ga, volgens afspraak met bedrijf A, niet openlijk hun naam noemen, maar dit busverhaal is groot, dus wie weet heb ik het in het verleden genoemd.
Bedrijf B, waar ik dus tot nu toe heel positief over ben betreft "Volksprojects" in Tholen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik heb nog even terug gelezen. Kan de naam niet vinden;)
Maar op pagina 10 heb je het over de revisie en later dat het toch mis ging en dat de cilinders zijn vervangen.
Zou zo maar kunnen zijn dat er toen doen zijn gemaakt.
Maar op pagina 10 heb je het over de revisie en later dat het toch mis ging en dat de cilinders zijn vervangen.
Zou zo maar kunnen zijn dat er toen doen zijn gemaakt.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Helaas vandaag ook nog te horen gekregen dat het blok niet meer te lijnboren valt omdat het krom is. Mogelijk dat dit dus verband houd met de eerste keer dat de revisie mis is gegaan...
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Wat een maandagochtend blok... pfff.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Jeetje wat balen zeg
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Tjonge, het zit je wel enorm tegen...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dat is balen.
nog wel een puntje: bedoel je met inlaatmoffen de rubber moffen? want daarvoor hoef echt je blokkie er niet uit als je die wil vervangen...
nog wel een puntje: bedoel je met inlaatmoffen de rubber moffen? want daarvoor hoef echt je blokkie er niet uit als je die wil vervangen...
Take the planet and make it spin your way
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Onze bus is klaar. Opties een enorm verschil met de vorige revisie.
Deze ochtend opgehaald en lekker mee naar huis gereden. Ook rijdend is er een duidelijk verschil te merken met voorheen. Vooral het koppel lijkt stukken beter te zijn met de 1680 cilinders en de w100 nokkenas.
Nu op naar de eerste 500 km. We zijn absoluut blij, maar het voelt nog erg dubbel. Het blijft een hard gelach als we terugkijken naar de afgelopen tijd. Hopelijk kunnen we nu heel lang vooruit!
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Deze ochtend opgehaald en lekker mee naar huis gereden. Ook rijdend is er een duidelijk verschil te merken met voorheen. Vooral het koppel lijkt stukken beter te zijn met de 1680 cilinders en de w100 nokkenas.
Nu op naar de eerste 500 km. We zijn absoluut blij, maar het voelt nog erg dubbel. Het blijft een hard gelach als we terugkijken naar de afgelopen tijd. Hopelijk kunnen we nu heel lang vooruit!
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk