Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door gijsv » wo sep 18, 2019 14:54 pm

Zelf even kijken waar de beste deal is, dit was de 1e hit

https://www.vwheritage.com/113101481fs- ... r-vw-spare

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » za sep 28, 2019 8:50 am

Afgelopen weekend zijn we een weekendje weg geweest naar de omgeving Utrechtse heuvelrug. Heerlijk weekend gehad, maar helaas op de heenweg een vreemd manco aan onze motor gekregen.
Inmiddels hadden we, zonder problemen, ongeveer 800 verse perfecte kilometers op de volledig gereviseerde motor gereden. Onderweg naar de Utrechtse heuvelrug na ongeveer 100 km rijden, merkte ik dat de motor vermogen verloor. Met een snelheid van ongeveer 90 km per uur zakte hij in en merkte ik dat ik bij meer gas geven, de bus juist in ging houden. Terug geschakeld naar de derde versnelling, maar dit gaf het zelfde probleem bij de hoge toeren. Netjes bij de afrit kunnen komen en daar even de motorruimte gecheckt. In de motorruimte merkte ik op dat ik één van de bougiedoppen een centimeter verder op de bougie kon duwen. Hij zat er dus niet helemaal meer goed op blijkbaar. Hierna de navolgende 150 kilometer geen vermogensverlies meer ondervonden, maar sinds dat moment startte de bus wel een stuk slechter.

Bovenstaande in combinatie met het blijven lekken van mijn kleppendeksels heeft me er toe gezet contact op te nemen met de garage welke mijn motor heeft gereviseerd. Afgelopen maandag kon de bus gelijk komen. Inmiddels afgelopen week terugkoppeling gehad van hun onderzoek, wat blijkt dat de afgetapte olie grijs van kleur is. Kort samen gevat zit het hun niet lekker dat de olie grijs van kleur is, de motor een kort vermogensverlies heeft gehad en sindsdien slecht start. Zij nemen gelukkig hun verantwoording, wat betekend dat de motor weer volledig gesplitst gaat worden, om te onderzoeken waar het probleem ligt.

Al met al heel jammer dat dit is gebeurt, maar het geeft ons vertrouwen dat men hun verantwoording neemt en de motor gaat onderzoeken. Gelukkig is er de garantie.
We wachten het rustig af.
Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » za sep 28, 2019 9:28 am

Balen. Gelukkig is het seizoen zo goed als over.

Ik zou als ik jou was er alles aan doen om aan hun garantie voorwaarden te voldoen als je hem straks er terug krijgt.

Dus op tijd olie wissel. beurt . En niet zelf gaan prutsen. En dat alles bij hun.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Tuinkabouter90 » za sep 28, 2019 10:47 am

balen van zo`n situatie, echter mooi dat de garage er wat aan gaat doen.
hebben zelf een vergelijkbare situatie gehad. toen de motor van gereviseerd was. zou ik voor de 1000 km beurt gaan en sloeg die vast. motor is toen weer opnieuw opgebouwd en nu al weer paar 1000 km mee gereden zonder problemen.
heb je je carburateur ook gelijk laten reviseren?? en heb je voor standaard 1600 gekozen of ben je naar 1641 gegaan?
ben dan straks ook wel benieuwd wat je verbruik zal zijn.vind die van ons nog een beetje aan de hoge kant :-(
maar rijd wel goed met zo`n gereviseerd blokje.
hou ons op de hoogte .

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » vr okt 11, 2019 10:17 am

Oorzaak van het probleem zou liggen bij het feit dat het membraan onder de brandstofpomp mogelijk niet meer in orde was, waardoor er brandstof in het blok is gekomen. Gevolg, brandstof in de cilinders, waardoor er te weinig smering is geweest en één cilinder op een bepaald moment flink is beschadigd aan de binnenzijde.

Inmiddels staat het motorblok weer in elkaar, opnieuw voorzien van een volledig nieuwe 1641 cilinderset en wederom nieuwe lagers. Uiteraard is de brandstofpomp en het membraan ook vernieuwd.

Men verwacht begin volgende week alle testen e.d. afgerond te hebben, waarna ik hem weer opnieuw mag gaan inrijden.
Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » vr okt 11, 2019 14:56 pm

Lars schreef:
vr okt 11, 2019 10:17 am
één cilinder op een bepaald moment flink is beschadigd aan de binnenzijde
Laat me raden , cil 3 ???????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » vr okt 11, 2019 20:07 pm

Dat durf ik niet te zeggen. Waarom denk je dat??

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » vr okt 11, 2019 20:59 pm

gewoon een gokje, kapotte zuiger is zeeeeer vaak nr.3 vandaar.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Wilfred » di okt 15, 2019 8:33 am

Ja, maar dat heeft met de warmte/koeling te maken. die is het minst optimaal voor cilinder 3. als je brandstof in je olie hebt, is het willekeurig welke cilinder stuk gaat volgens mij
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » zo okt 20, 2019 12:02 pm

Inmiddels hebben we de bus weer bijna een week terug aan huis staan. De motor is wederom volledig opnieuw opgebouwd en alles is weer vernieuwd. De brandstofpomp en het membraan er onder zijn ook vernieuwd.

Er zitten nu 250 heerlijke kilometers op, waarbij wij vinden dat hij nóg fijner rijd dan de vorige keer.
Bij 500 km word hij terug verwacht in de garage. We zijn positief!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » zo okt 20, 2019 12:50 pm

Wilfred schreef:
di okt 15, 2019 8:33 am
als je brandstof in je olie hebt, is het willekeurig welke cilinder stuk gaat volgens mij
Precies!!! en dan zouden alle cil./zuigers schade moeten hebben omdat die benzine/olie mengsel dus overal het zelfde is!!
Of je komt weer op cil. 3 uit omdat die dus warmer word en dan door de toegevoegde benzine slechter smeert en dus eerder kapot loopt.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di okt 22, 2019 19:33 pm

Afgelopen week nog een mooie foto gemaakt, welke ik graag met jullie wil delen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Thijs84 » di okt 22, 2019 20:50 pm

Nice.. lekker kiteweer?
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di okt 22, 2019 20:54 pm

Ja was heerlijk! Dik 30 knopen, maar hier was de wind net gaan liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » wo okt 30, 2019 19:24 pm

Kan er iemand mij vertellen hoeveel liter brandstof er standaard in onze T2B tank gaat?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Plaats reactie