Vandaag met de bus weggeweest. Inmiddels is de tank halfvol, in tegenstelling tot toen ik mijn vraag over de uitlaatgas/benzinelucht stelde, toen was hij namelijk geheel vol.
Vandaag was de geur erg weinig aanwezig. Zodanig weinig dat mijn vrouw en ik tegen elkaar zeiden dat de geur die we vandaag roken, vermoedelijk gewoon de luchtgekoelde motor icm de leeftijd van de bus moest zijn. We hadden er in ieder geval geen last van zeg maar. Of dit nu te maken heeft met de halfvolle tank, dat weet ik niet. We gaan er eerst gewoon wat km's mee rijden, zodat we meer weten te vertellen over het hoe en wat, maar vooral het wanneer
Overigens, het nakijken van àlle ontluchtingsslangen dat gaat me momenteel niet lukken. Ik heb nog nooit een luchtgekoelde motor gehad, laat staan dat ik hem uit kan bouwen. De ontluchtingsslang achter de motor, die kan ik dus helaas niet checken. Wellicht dat dit nog komt, eerst richt ik me op de andere mogelijkheden.
Ook zal ik de rubber vulhals controleren binnenkort.
Vandaag en gisteren heb ik me gerich op het inbouwen van een 4punt gordel op de achterbank. Er zaten, zoals bij velen van jullie, enkel heupgordels. Met een kleintje van om en nabij een jaar, werkt dit niet, aangezien er een kinderstoel geplaatst moet worden. Die 4punts gordel is dus een must voor ons.
Bij deze een foto van hoe het geworden is. Ik heb het orginele gat, zonder schroefdraad, gebruikt. Daar een m12 borgmoer achter met een plaatje er tussen voor de stevigheid. De borgmoer heb ik ertussen gefriemeld met een stuk ijzerdraad en een klein beetje openbuigen van de carrosserie zoals in een ander topic beschreven .
Het rolmechanisme zit op de wielkast gemonteerd dmv een speciaal op maat gemaakte steun.