Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
relais is inderdaad om de boel gescheiden te houden als motor niet meer loopt.
vanaf 2e accu een circuit maken met een zekeringskastje er tussen.
vanaf 2e accu een circuit maken met een zekeringskastje er tussen.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Problemen met onze motor, ik wil graag jullie oprechte mening en ervaring van bijgevoegde foto's.
Wat zegt het verbrandingsbeeld op de zuiger jullie?
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Wat zegt het verbrandingsbeeld op de zuiger jullie?
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Het lijkt mij heel veel koolstof, en dat zou kunnen komen door olieverbranding.
Take the planet and make it spin your way
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Of rijke afstelling, maar wel typerend hoe je de vorm van de verbrandingskamer op je zuiger zichtbaar is, kennelijk heb je niet veel speling tussen zuiger en kop zitten.
Dit hoeft geen probleem te zijn maar als het veel minder dan 1 mm is zou ik hier wel wat aan doen.
Dit hoeft geen probleem te zijn maar als het veel minder dan 1 mm is zou ik hier wel wat aan doen.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hij was inderdaad erg rijk afgesteld.
Er word gezegd dat de zuiger tegen de kop heeft aangeslagen, waardoor een bepaald gedeelte van de bovenkant van de zuiger blank is. Dit terwijl de motor 1,5 jaar geleden gereviseerd is...
Het bijzondere is dat dit word verteld door een andere garage als waar ik hem heb laten reviseren. Om praktische redenen ben ik gewisseld, maar ik weet niet wat ik nu moet geloven. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de revisie goed gebeurt is, maar daar word sterk aan getwijfeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Er word gezegd dat de zuiger tegen de kop heeft aangeslagen, waardoor een bepaald gedeelte van de bovenkant van de zuiger blank is. Dit terwijl de motor 1,5 jaar geleden gereviseerd is...
Het bijzondere is dat dit word verteld door een andere garage als waar ik hem heb laten reviseren. Om praktische redenen ben ik gewisseld, maar ik weet niet wat ik nu moet geloven. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de revisie goed gebeurt is, maar daar word sterk aan getwijfeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dat moet dan ook erg veel lawaai gemaakt hebben als hij echt de kop raakt!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Nou ik zou dit als revisie bedrijf wel willen zien en weten... los van of jij daar wat aan hebt lijkt me dit waardevolle informatie.Lars schreef: ↑ma mar 29, 2021 21:15 pmHij was inderdaad erg rijk afgesteld.
Er word gezegd dat de zuiger tegen de kop heeft aangeslagen, waardoor een bepaald gedeelte van de bovenkant van de zuiger blank is. Dit terwijl de motor 1,5 jaar geleden gereviseerd is...
Het bijzondere is dat dit word verteld door een andere garage als waar ik hem heb laten reviseren. Om praktische redenen ben ik gewisseld, maar ik weet niet wat ik nu moet geloven. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de revisie goed gebeurt is, maar daar word sterk aan getwijfeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
verder waarom hebben ze de koppen gelicht je bent daar niet voor niets aan begonnen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
raar beeld van de verbranding op je zuiger, als je zuiger op het bovenste punt staat meet dan eens de afstand ten opzichte van het cilindervlak.
lijkt er idd op dat je te weinig ruimte hebt maar dit kan je makkelijk controleren.
heeft je vorige revisie bedrijf geprobeerd de compressie te verhogen ?
lijkt er idd op dat je te weinig ruimte hebt maar dit kan je makkelijk controleren.
heeft je vorige revisie bedrijf geprobeerd de compressie te verhogen ?
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Nee blijkbaar heeft het revisiebedrijf de dekhoogte niet goed afgesteld..
In het kort het verhaal. Anderhalf jaar geleden een motorrevisie laten doen door een bedrijf, bedrijf A. Tussendoor een lange reis a 10 duizend km met de bus gemaakt zonder problemen. Vorige maand een bearlock in laten bouwen door een ander bedrijf, bedrijf B.
Bedrijf B ligt in mijn buurt, maar was helaas anderhalf jaar geleden niet bekend bij ons. Nu, na de plaatsing van de bearlock, besloten bij bedrijf B een grote beurt te laten doen. Prettig gevoel, fijne mensen en lekker dichtbij.
Toen kwamen de volgende problemen aan het licht:
- motor stond enorm rijk afgesteld (achteraf ons geluk!)
- Axiale speling krukas (niet gelijnboord)
- Dekhoogte niet in orde (zuiger heeft kop geraakt, inslag is te zien en te voelen op zuiger én kop)
- Inlaatmoffen oud en versleten (terwijl deze nieuw zouden moeten zijn)
- Verlicht vliegwiel en tevens beschadigd (zou standaard en nieuw moeten zijn)
- Koelbeplating niet in orde
- 1600 cilinderset ipv de gefactureerde 1641 set
Al met al genoeg info voor enkele slapeloze nachten.. Vervolgens dingen laten checken door een onafhankelijk persoon met verstand van zaken, welke de info van bedrijf B bevestigde. Tijdens onze reis hebben we blijkbaar een engel op onze schouders gehad, die ervoor heeft gezorgd dat de bus het heeft blijven doen.
Inmiddels is alles met bedrijf A geregeld (lees schuldvraag en vergoeding), en is bedrijf B de motor opnieuw aan het reviseren.....
Enorm balen dat er ook in deze wereld dus rotte appels zitten, die er bijna voor zorgen dat je de hobby stopt. We hebben met het idee gelopen alles te verkopen, maar we genieten gewoon teveel van onze bus met het gezin. Balen dit dus, maar nog één keer de schouders er onder en dan hopelijk een goede motor waar we nog jaren mee door kunnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
In het kort het verhaal. Anderhalf jaar geleden een motorrevisie laten doen door een bedrijf, bedrijf A. Tussendoor een lange reis a 10 duizend km met de bus gemaakt zonder problemen. Vorige maand een bearlock in laten bouwen door een ander bedrijf, bedrijf B.
Bedrijf B ligt in mijn buurt, maar was helaas anderhalf jaar geleden niet bekend bij ons. Nu, na de plaatsing van de bearlock, besloten bij bedrijf B een grote beurt te laten doen. Prettig gevoel, fijne mensen en lekker dichtbij.
Toen kwamen de volgende problemen aan het licht:
- motor stond enorm rijk afgesteld (achteraf ons geluk!)
- Axiale speling krukas (niet gelijnboord)
- Dekhoogte niet in orde (zuiger heeft kop geraakt, inslag is te zien en te voelen op zuiger én kop)
- Inlaatmoffen oud en versleten (terwijl deze nieuw zouden moeten zijn)
- Verlicht vliegwiel en tevens beschadigd (zou standaard en nieuw moeten zijn)
- Koelbeplating niet in orde
- 1600 cilinderset ipv de gefactureerde 1641 set
Al met al genoeg info voor enkele slapeloze nachten.. Vervolgens dingen laten checken door een onafhankelijk persoon met verstand van zaken, welke de info van bedrijf B bevestigde. Tijdens onze reis hebben we blijkbaar een engel op onze schouders gehad, die ervoor heeft gezorgd dat de bus het heeft blijven doen.
Inmiddels is alles met bedrijf A geregeld (lees schuldvraag en vergoeding), en is bedrijf B de motor opnieuw aan het reviseren.....
Enorm balen dat er ook in deze wereld dus rotte appels zitten, die er bijna voor zorgen dat je de hobby stopt. We hebben met het idee gelopen alles te verkopen, maar we genieten gewoon teveel van onze bus met het gezin. Balen dit dus, maar nog één keer de schouders er onder en dan hopelijk een goede motor waar we nog jaren mee door kunnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hé Lars,
Dat is een vervelende ervaring, een naar verhaal! Ik hoop dat het technisch allemaal goed komt, zodat je kunt genieten en ook dat de regeling met bedrijf A naar jouw tevredenheid is.
Dat is een vervelende ervaring, een naar verhaal! Ik hoop dat het technisch allemaal goed komt, zodat je kunt genieten en ook dat de regeling met bedrijf A naar jouw tevredenheid is.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Lekker dan, betaal je goed voor maar krijg je dit.
Gelukkig voor jou alles geregeld hen ook wel eens andere verhalen gehoord...
Gelukkig voor jou alles geregeld hen ook wel eens andere verhalen gehoord...
hoe???
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
da`s een hele waslijst. met bijzonderheden.
wel fijn dat jullie er toch mee door gaan en veel plezier beleven met de bus.
hopelijk tot snel bij een meeting met de bus
wel fijn dat jullie er toch mee door gaan en veel plezier beleven met de bus.
hopelijk tot snel bij een meeting met de bus
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Das even schrikken zeg. Gelukkig geeft bedrijf A de fout toe.. had ook heel anders kunnen zijn
Fijn dat het nu opgelost wordt. Even balen, maar wel weer een mooi vooruitzicht toch .. lekker in het zonnetje cruizen straks en dan ben je alles weer snel vergeten.
Fijn dat het nu opgelost wordt. Even balen, maar wel weer een mooi vooruitzicht toch .. lekker in het zonnetje cruizen straks en dan ben je alles weer snel vergeten.
zij die vielen zijn gevallen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Geen idee of de schade vergoeding toereikend is. Maar je was heel tevreden. Straks been je dat nog meer met je bus!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
wel vervelend zo idd, maar ook wel fijn dat je nu een bedrijf hebt welke je wel verder kan helpen en nog veel mooier. op de juiste wijze de reparatie's doet ! veel plezier gewenst straks met het nieuwe blok in de bus