Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
@ Lars,
Dat kan ook, het ontwerp is heel simpel: een buis met een bodem aan de ene kant en aan de andere kant de buis afgezet met een stevige band waaraan zo'n kunststof sluiting is bevestigd. De buis moet je een flink stuk langer maken dan die 140 cm, dan kan je het laatste stuk een aantal malen omvouwen en afsluiten met de kunststof sluiting. Werkt perfect. Natuurlijk wel de naden aan de binnenzijde tapen! Bij zeilmakerijen kan je de benodigde (kunst-)stof (vinyl) kopen. Kijk nog even op het plaatje van de eerdere link die ik meestuurde, dan weet je precies wat ik bedoel. Succes, en ik ben benieuwd!
Dat kan ook, het ontwerp is heel simpel: een buis met een bodem aan de ene kant en aan de andere kant de buis afgezet met een stevige band waaraan zo'n kunststof sluiting is bevestigd. De buis moet je een flink stuk langer maken dan die 140 cm, dan kan je het laatste stuk een aantal malen omvouwen en afsluiten met de kunststof sluiting. Werkt perfect. Natuurlijk wel de naden aan de binnenzijde tapen! Bij zeilmakerijen kan je de benodigde (kunst-)stof (vinyl) kopen. Kijk nog even op het plaatje van de eerdere link die ik meestuurde, dan weet je precies wat ik bedoel. Succes, en ik ben benieuwd!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Onder het motto domme vragen bestaan niet, wil ik jullie toch de volgende vraag stellen. Momenteel gebruik ik de krik van onze VW Golf om de bus op te krikken. Echter is deze niet hoog genoeg, dus werk ik met blokken. Eigenlijk wil ik dus een andere aanschaffen, eventueel tweedehands.
Wat voor krik gebruiken jullie voor de T2? Liefst niet te groot ivm de beperkte bagageruimte en niet te zwaar ivm het totale gewicht van de bus.
De tweede vraag is, welk steunpunt heeft de voorkeur om stevig de bus op te krikken?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Wat voor krik gebruiken jullie voor de T2? Liefst niet te groot ivm de beperkte bagageruimte en niet te zwaar ivm het totale gewicht van de bus.
De tweede vraag is, welk steunpunt heeft de voorkeur om stevig de bus op te krikken?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Zoveel mogelijk een krik gebruiken die je onnder vaste punten zet dus vooras en de dikke pijp van de achteras, het veiligst is dan een hydraulische te gebruiken, is ook te gebruiken om waterpas te zetten op de camping.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Afgelopen vrijdag hebben we onze bus laten keuren. Alles was prima in orde, geen enkel puntje van afkeur wat gerepareerd moest worden! Laat het seizoen maar beginnen!
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dat zijn de betere berichten!
Laat de zon maar komen!
Laat de zon maar komen!
hoe???
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Net terug van een heerlijk weekendje strand. Heerlijk gereden, lekker gerelaxed en heerlijk onthaast.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Het volgende... Helaas kwam ik er bij thuiskomst wel achter dat onze bus wat olie lekt/verbruikt. Het is niet bijzonder veel vind ik, maar van ongeveer twee millimeter boven het streepje van de peilstok naar 1 millimeter onder het streepje. Ongeveer 3 mm gezakt dus. Na het bijgevuld te hebben bleek er iets minder dan een kwart liter olie bij in moest om alles weer prima op peil te krijgen.
Het is niet het ergste van de wereld, hij rijd momenteel heerlijk, start top en loopt perfect. Eigenlijk mogen we niet klagen, maar toch zit me dat lekken van de olie niet helemaal lekker.
Hoe gaan jullie om met olieverbruik gedurende jullie verre vakantie trips?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Het is niet het ergste van de wereld, hij rijd momenteel heerlijk, start top en loopt perfect. Eigenlijk mogen we niet klagen, maar toch zit me dat lekken van de olie niet helemaal lekker.
Hoe gaan jullie om met olieverbruik gedurende jullie verre vakantie trips?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hoever heb je gereden om die halve liter kwijt te raken??Lars schreef: ↑zo mei 06, 2018 21:45 pmHet volgende... Helaas kwam ik er bij thuiskomst wel achter dat onze bus wat olie lekt/verbruikt. Het is niet bijzonder veel vind ik, maar van ongeveer twee millimeter boven het streepje van de peilstok naar 1 millimeter onder het streepje. Ongeveer 3 mm gezakt dus. Na het bijgevuld te hebben bleek er iets minder dan een kwart liter olie bij in moest om alles weer prima op peil te krijgen.
Het is niet het ergste van de wereld, hij rijd momenteel heerlijk, start top en loopt perfect. Eigenlijk mogen we niet klagen, maar toch zit me dat lekken van de olie niet helemaal lekker.
Hoe gaan jullie om met olieverbruik gedurende jullie verre vakantie trips?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Is het ergens uitgelekt, denk aan klepdeksels oid, of heeft ie alles opgedronken?
Tja met de vacantie, hoe ver wil je gaan en wat is je verbruik, standaard heb ik een liter olie achter de accu verstopt, staat niemand in de weg en je hebt wat voor noodgevallen, kwestie van calkuleren hoeveel je nodig denkt te hebben en,,, ook in andere landen hebben ze olie maar is soms erg moeilijk om de juiste te vinden dus 5 L in de bus kom je een heel eind!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Het was een kwart liter in het totaal. Hij lekt aan de linkerkant. Het is vochtig boven de stoterstangen aan de kant van waar je de kleppen stelt. Ik denk aan de cilinderkop ergens.. Of het is een stoterstang die lekt, hoewel me dat sterk lijkt want het is daarboven dus ook nat..
We hebben nu totaal tussen de 300 en de 400 km gereden denk ik...
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
We hebben nu totaal tussen de 300 en de 400 km gereden denk ik...
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Lekkage is iets anders dan verbruik....
Het eerste kan je deels verhelpen het 2e duid meer richting revisie. In beide gevallen totdat je er iets aan doet, regelmatig peilen en voldoende olie mee! 5-10l moet voldoende zijn.
Het eerste kan je deels verhelpen het 2e duid meer richting revisie. In beide gevallen totdat je er iets aan doet, regelmatig peilen en voldoende olie mee! 5-10l moet voldoende zijn.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
opzich is lekkage geen probleem als je maar optijd bijvult. als je een liter per km lekt moet er ook een liter per km in;) dure grap maar je kan er de hele wereld mee rond rijden;)
als je een type4 motor hebt, meestal 1700cc tot 2000cc. dan kun je relatief eenvoudig de rubbers van de stoter pijpjes vervangen als die lek zijn. Misschien is het je klepdeksel pakking dan is dat ook prima te vervangen. gelijk kleppen stellen als je daar toch bezig bent.
is het een type 1 vaak 1600cc dan is het vervangen van de pijpjes iets lastiger maar daar zijn ook speciale pijpjes voor die je er tussen kan steken(soort van telescopisch)
Ik zou er niet echt van wakker liggen alleen kan het stinken zeker als hij in je kachelpotten lekt..
als je een type4 motor hebt, meestal 1700cc tot 2000cc. dan kun je relatief eenvoudig de rubbers van de stoter pijpjes vervangen als die lek zijn. Misschien is het je klepdeksel pakking dan is dat ook prima te vervangen. gelijk kleppen stellen als je daar toch bezig bent.
is het een type 1 vaak 1600cc dan is het vervangen van de pijpjes iets lastiger maar daar zijn ook speciale pijpjes voor die je er tussen kan steken(soort van telescopisch)
Ik zou er niet echt van wakker liggen alleen kan het stinken zeker als hij in je kachelpotten lekt..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Het is echt lekken, er hangt regelmatig een druppel olie onder. Gelukkig ook geen stank of rook, dus het loopt niet in de kachelpotten of op de uitlaat.
In oktober 2017 zijn alle stoterstangpijpjes vervangen voor die twee delige pijpjes. Dus alles is nieuw wat dat betreft, dat vind ik er juist zo vreemd aan. Ook langs het kleppendeksel lekt het niet, want daar is de onderkant niet nat van.
Kan het ook van iets boven de stoterstangpijpjes komen? Koppakking misschien? Of is dat niet logisch?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
In oktober 2017 zijn alle stoterstangpijpjes vervangen voor die twee delige pijpjes. Dus alles is nieuw wat dat betreft, dat vind ik er juist zo vreemd aan. Ook langs het kleppendeksel lekt het niet, want daar is de onderkant niet nat van.
Kan het ook van iets boven de stoterstangpijpjes komen? Koppakking misschien? Of is dat niet logisch?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Nieuw is niet altijd een garantie... Nieuw kan ook slecht gemonteerd worden.
Lekken bij de stoterstangen komt vaak voor, bij de kop niet heel vaak.
Belangrijkste is eerst de bron opzoeken. Dus alles schoonmaken, motor aan en kijken of je iets ziet lekken of ergens vandaan komen.
Let wel, kurkdroge blokjes vind je niet vaak hoor.
Lekken bij de stoterstangen komt vaak voor, bij de kop niet heel vaak.
Belangrijkste is eerst de bron opzoeken. Dus alles schoonmaken, motor aan en kijken of je iets ziet lekken of ergens vandaan komen.
Let wel, kurkdroge blokjes vind je niet vaak hoor.
Take the planet and make it spin your way
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Vandaag even je advies opgevolgd. Alles schoongemaakt, motor laten draaien en zelf onder de bus met een lampje.Wilfred schreef:Nieuw is niet altijd een garantie... Nieuw kan ook slecht gemonteerd worden.
Lekken bij de stoterstangen komt vaak voor, bij de kop niet heel vaak.
Belangrijkste is eerst de bron opzoeken. Dus alles schoonmaken, motor aan en kijken of je iets ziet lekken of ergens vandaan komen.
Let wel, kurkdroge blokjes vind je niet vaak hoor.
Blijken aan de linkerkant de stoterstangpijpjes te zijn. Ze lekken op meerdere plaatsen af en toe een klein drupje. Na 10 minuten zag ik al druppelvorming komen aan enkele pakkingen. Ik baal er van. Vorig jaar alles vervangen, rechts is kurkdroog dus ik moet toch iets goed hebben gedaan...
Ik ga maar eens bekijken wat hij opmaakt aan olie, zodat ik kan kijken of ik het waard vind om ze links nogmaals te vervangen of niet...
Kan ik ze overigens aantikken? Ik heb ooit ergens eens gelezen dat je tegen de stalen o-ring kan tikken zodat je de pakking er verder in slaat. Klopt dit, of maak ik het hier alleen maar erger mee?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk