Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Daar hoort idd een pakkingring tussen te zitten die nu waarss gedeeltelijk weg is, soms kun je hem nog redden door de boutjes aan te draaien en tegelijk rondom de klem kloppen zodat ie weer aan trekt anders zul je moeten vervangen!
worden in setjes verkocht van pakkingringen en klemmen , probeer de zware te krijgen die er nu ook op zitten, er zijn ook van die blikken die je er omheen doet en met 1 boutje vastzet maar die zijn zo doorgerot.
worden in setjes verkocht van pakkingringen en klemmen , probeer de zware te krijgen die er nu ook op zitten, er zijn ook van die blikken die je er omheen doet en met 1 boutje vastzet maar die zijn zo doorgerot.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Vandaag naar de klem en de pakking gekeken. Eigenlijk is hier niets mee aan de hand.
Het lijkt wel of ergens iets tegenaan komt ofzo. Wat ik nog het meest vreemd vind is dat het bij stationair en lage toeren niet waarneembaar is..
Enkel bij wat meer gas geven, komt er een gezoem met de toeren mee. Vandaag naar de pulley gekeken, die één ring strakker gezet, maar ook dat lijkt geen verschil te maken.
Misschien overbodig om te noemen, maar het is begonnen tijden een flink stuk bergopwaarts, waarbij we een kleine 2 km in z'n 2e versnelling hebben moeten rijden om boven te komen. Hij heeft dus even flink moeten werken. Tijdens dat naar boven rijden kwam dat geluid ineens.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Het lijkt wel of ergens iets tegenaan komt ofzo. Wat ik nog het meest vreemd vind is dat het bij stationair en lage toeren niet waarneembaar is..
Enkel bij wat meer gas geven, komt er een gezoem met de toeren mee. Vandaag naar de pulley gekeken, die één ring strakker gezet, maar ook dat lijkt geen verschil te maken.
Misschien overbodig om te noemen, maar het is begonnen tijden een flink stuk bergopwaarts, waarbij we een kleine 2 km in z'n 2e versnelling hebben moeten rijden om boven te komen. Hij heeft dus even flink moeten werken. Tijdens dat naar boven rijden kwam dat geluid ineens.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dat zwarte spoor bij de klem is overduidelijk lekkage.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
De uitlaat lekt wel wat lucht inderdaad, maar dat was al voor het 'zoem' probleem.
Vandaag opnieuw gezocht op het forum, waarbij ik veelal terug las dat er misschien iets tussen de koelfan zou kunnen zitten.
Luchtfilter er af gehaald, vsnaar losgemaakt en de motor laten draaien. Ik hoorde dat het gezoem weg was.
Vervolgens mezelf in de motorruimte gewurmd zodat ik goed met mijn hand bij de koelvin kon komen. Ik haalde er een losse veer uit...
Hierna alles weer vastgemaakt en de motor gestart. Het gezoem is weg en alles loopt weer soepel.
Nu rest mij nog één vraag, waar komt de veer vandaan? Ik heb goed gekeken, maar er lijkt nergens iets te missen.
Weten jullie waar er ergens zo een soort veer zou moeten zitten? Hij is ongeveer 10 cm lang.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Vandaag opnieuw gezocht op het forum, waarbij ik veelal terug las dat er misschien iets tussen de koelfan zou kunnen zitten.
Luchtfilter er af gehaald, vsnaar losgemaakt en de motor laten draaien. Ik hoorde dat het gezoem weg was.
Vervolgens mezelf in de motorruimte gewurmd zodat ik goed met mijn hand bij de koelvin kon komen. Ik haalde er een losse veer uit...
Hierna alles weer vastgemaakt en de motor gestart. Het gezoem is weg en alles loopt weer soepel.
Nu rest mij nog één vraag, waar komt de veer vandaan? Ik heb goed gekeken, maar er lijkt nergens iets te missen.
Weten jullie waar er ergens zo een soort veer zou moeten zitten? Hij is ongeveer 10 cm lang.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Die 10 cm zal niet de originele lengte zijn geweest en hij komt voor 90% zeker van de stang achter de tunnel die de kleppen bedient.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ja, dat lijkt DEZE
Controleer nu alsjeblieft de stand van je koelkleppen. als deze NIET open staan en je gaat rijden kun je heel veel leren over het reviseren van een motor...
Controleer nu alsjeblieft de stand van je koelkleppen. als deze NIET open staan en je gaat rijden kun je heel veel leren over het reviseren van een motor...
Take the planet and make it spin your way
Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hier een kort verslagje van de eerste vakantie met onze bus;
24-07-2017
On the road
We zijn onderweg, de afgelopen dagen op t gemak de bus gepakt. Vanochtend rustig opgestaan en de laatste was opgeruimd, het laatste eten opgegeten en de laatste spullen ingeladen.
Eerst naar het tankstation, bandenspanning controleren. Dat was allemaal goed, alleen stond de bus vanbinnen licht blauw. De luchtslang met warme lucht lijkt dus niet juist aangesloten. Gelukkig gaan we die naar verwachting niet nodig hebben richting Frankrijk.
Vlak voor Antwerpen ging het olielampje branden. Hup, naar de parking. Olie bijgevuld. De bus heeft thuis olie gelekt, dusja, misschien is het peil iets te laag.
Daarna gelijk in de file, als we uit de file zijn net na Brussel, brandt het lampje weer. Zou het lampje niet goed werken? Net als de benzine meter, kilometerteller en de klok op het dashboard?
Het zekere voor het onzekere, en dat is maar goed want er zit bijna geen olie meer in.
Lars onder de bus, ik dochter en hond bezig houden.
Na de twee pakkingen omgewisseld te hebben gaan we weer op pad. Inmiddels is de dag al bijna om en gaan we op zoek naar een camping.
Dat het korte stukjes rijden zou worden wisten we, maar dit toch wel wat minder kilometers dan we hadden gedacht.
27-07
Helaas bleek op de camping de olie weer leeg te zijn. Nu lekte het via de andere kant. De pakking sluit dus niet goed. Lars is op dinsdagochtend op z'n fiets naar de dichtstbijzijnde garage gefietst en heeft een Fransman met handen en voeten uitgelegd wat het probleem was, hij kwam terug met een busje hittebestendige lijmkit. Na de pakking gekit te hebben van het onderdeel waar we nog niet achter zijn wat het is, heeft hij ook nog een moertje vervangen wat miste bij aan de uitlaatklem. Misschien was dit wel de oorzaak dat het maandagochtend blauw zag in de bus.
We hebben besloten de kit goed te laten drogen en woensdag weer door te rijden.
Woensdags op het gemak doorgereden naar de camping in 'Val de Velse'.
Een regenachtige avond doorgebracht in de bus. De olielekkage lijkt te zijn opgelost.
Vandaag zijn we naar Reims gereden. De bus geparkeerd op een open parking, wat vooral Lars erg spannend vond. Gelukkig bij terugkomst ongedeerd.
De stad was leuk, oud, gezellig, wat chique uitstraling, maar toch knus en niet té groot.
Een simpele stadswandeling gelopen welke leidde langs fonteinen, veel oude gebouwen(er was nagenoeg geen nieuwbouw) en de Notre Dame van Reims.
30-7
Vrijdag aangekomen in Clairvaux-les-lacs, een ritje zonder problemen. Lekker pizza gegeten op de camping en ons geïnstalleerd.
Zaterdags met de fiets boodschapjes gedaan. T hondje is in de bus gebleven en volgens onze aardige Zwitserse buren heeft hij zich rustig gedragen.
Het werd ook niet te warm in de bus, dus dat is fijn om te weten.
Zondags wat een wat mindere weersvoorspelling, een mooie dag om te wandelen. Met de bus naar een gezellige picknick plek bij een meer gereden. Daar geluncht, gewandeld en nog een paar oude Belgische Eendjes(Citroën) gezien.
Lars had 'smiddags nog wat te doen tegen de verveling, de afvoer van wasbak moest worden ontstopt.
31-7
Heerlijk relaxte dag bij de bus. Lars heeft er nog onder gelegen, want gisteren tijdens het rijden klonk de bus niet soepel. Lars noemt het zoemen, ik noem het ratelen.
Misschien de pakking van de uitlaatklep, van welke de bout eerder deze week vervangen was. Maar de pakking zit er nog in, ontdekt nadat er een nieuwe besteld is welke meegenomen wordt door een vriend over twee dagen.
Lars heeft de spanning van de V-snaar iets strakker gezet, misschien klinkt het dan beter. Testen duurt nog even, voorlopig blijven we nog waar we zijn, zeker nu we twee plekjes naar voren zijn geschoven en prachtig recht aan het meer staan.
4-8
Vakantie in de goede zin van het woord, luieren, niets doen, zwemmen, opdrogen in de zon, over de markt van Clairvaux struinen.
Het strakker spannen van de V-snaar heeft niets gedaan. Na wat rondneuzen op het forum wilde Lars de fan/koeling nakijken. Hierin ontdekte hij een veer die ergens anders losgeschoten is. Na verder onderzoek blijkt dat de balg niet meer zit aangesloten, waardoor de koelkleppen niet meer automatisch dicht en open gaan.
Het gekke geluid is dus weg, maar de koeling werkt niet zoals het hoort. Lars heeft weer onder de bus gelegen en denkt te weten dat de koelkleppen open staan. We zullen de temperatuur op de terugweg dus goed in de gaten moeten houden en regelmatig moeten stoppen.
Het probleem is nu namelijk niet op te lossen, om bij het koelsysteem te komen zal heel de motor eruit gehaald moeten worden.
Er ligt dus werk te wachten voor thuis.
8-8
Back@home
Na een zonnige zaterdagochtend in Clairvaux onze spullen ingepakt en rustig huiswaarts vertrokken. Tegen de middag gaan rijden, zodat onze dochter haar middagdutje lekker in de bus kon doen. Flink wat km's gemaakt, waarna we onze bus hebben geparkeerd op camping Maxonchamp in Frankrijk langs de Moezel. Dit voelde een beetje als Duitsland, vloeken in de kerk, maar ach..
De volgende ochtend na een kleine wandeling weer ingestapt en verder gereden in de richting van Luxemburg. In Luxemburg ook één overnachting gedaan en vervolgens de laatste 250 a 300 kilometers richting huis gereden.
De terugreis is volledig zonder problemen verlopen.
24-07-2017
On the road
We zijn onderweg, de afgelopen dagen op t gemak de bus gepakt. Vanochtend rustig opgestaan en de laatste was opgeruimd, het laatste eten opgegeten en de laatste spullen ingeladen.
Eerst naar het tankstation, bandenspanning controleren. Dat was allemaal goed, alleen stond de bus vanbinnen licht blauw. De luchtslang met warme lucht lijkt dus niet juist aangesloten. Gelukkig gaan we die naar verwachting niet nodig hebben richting Frankrijk.
Vlak voor Antwerpen ging het olielampje branden. Hup, naar de parking. Olie bijgevuld. De bus heeft thuis olie gelekt, dusja, misschien is het peil iets te laag.
Daarna gelijk in de file, als we uit de file zijn net na Brussel, brandt het lampje weer. Zou het lampje niet goed werken? Net als de benzine meter, kilometerteller en de klok op het dashboard?
Het zekere voor het onzekere, en dat is maar goed want er zit bijna geen olie meer in.
Lars onder de bus, ik dochter en hond bezig houden.
Na de twee pakkingen omgewisseld te hebben gaan we weer op pad. Inmiddels is de dag al bijna om en gaan we op zoek naar een camping.
Dat het korte stukjes rijden zou worden wisten we, maar dit toch wel wat minder kilometers dan we hadden gedacht.
27-07
Helaas bleek op de camping de olie weer leeg te zijn. Nu lekte het via de andere kant. De pakking sluit dus niet goed. Lars is op dinsdagochtend op z'n fiets naar de dichtstbijzijnde garage gefietst en heeft een Fransman met handen en voeten uitgelegd wat het probleem was, hij kwam terug met een busje hittebestendige lijmkit. Na de pakking gekit te hebben van het onderdeel waar we nog niet achter zijn wat het is, heeft hij ook nog een moertje vervangen wat miste bij aan de uitlaatklem. Misschien was dit wel de oorzaak dat het maandagochtend blauw zag in de bus.
We hebben besloten de kit goed te laten drogen en woensdag weer door te rijden.
Woensdags op het gemak doorgereden naar de camping in 'Val de Velse'.
Een regenachtige avond doorgebracht in de bus. De olielekkage lijkt te zijn opgelost.
Vandaag zijn we naar Reims gereden. De bus geparkeerd op een open parking, wat vooral Lars erg spannend vond. Gelukkig bij terugkomst ongedeerd.
De stad was leuk, oud, gezellig, wat chique uitstraling, maar toch knus en niet té groot.
Een simpele stadswandeling gelopen welke leidde langs fonteinen, veel oude gebouwen(er was nagenoeg geen nieuwbouw) en de Notre Dame van Reims.
30-7
Vrijdag aangekomen in Clairvaux-les-lacs, een ritje zonder problemen. Lekker pizza gegeten op de camping en ons geïnstalleerd.
Zaterdags met de fiets boodschapjes gedaan. T hondje is in de bus gebleven en volgens onze aardige Zwitserse buren heeft hij zich rustig gedragen.
Het werd ook niet te warm in de bus, dus dat is fijn om te weten.
Zondags wat een wat mindere weersvoorspelling, een mooie dag om te wandelen. Met de bus naar een gezellige picknick plek bij een meer gereden. Daar geluncht, gewandeld en nog een paar oude Belgische Eendjes(Citroën) gezien.
Lars had 'smiddags nog wat te doen tegen de verveling, de afvoer van wasbak moest worden ontstopt.
31-7
Heerlijk relaxte dag bij de bus. Lars heeft er nog onder gelegen, want gisteren tijdens het rijden klonk de bus niet soepel. Lars noemt het zoemen, ik noem het ratelen.
Misschien de pakking van de uitlaatklep, van welke de bout eerder deze week vervangen was. Maar de pakking zit er nog in, ontdekt nadat er een nieuwe besteld is welke meegenomen wordt door een vriend over twee dagen.
Lars heeft de spanning van de V-snaar iets strakker gezet, misschien klinkt het dan beter. Testen duurt nog even, voorlopig blijven we nog waar we zijn, zeker nu we twee plekjes naar voren zijn geschoven en prachtig recht aan het meer staan.
4-8
Vakantie in de goede zin van het woord, luieren, niets doen, zwemmen, opdrogen in de zon, over de markt van Clairvaux struinen.
Het strakker spannen van de V-snaar heeft niets gedaan. Na wat rondneuzen op het forum wilde Lars de fan/koeling nakijken. Hierin ontdekte hij een veer die ergens anders losgeschoten is. Na verder onderzoek blijkt dat de balg niet meer zit aangesloten, waardoor de koelkleppen niet meer automatisch dicht en open gaan.
Het gekke geluid is dus weg, maar de koeling werkt niet zoals het hoort. Lars heeft weer onder de bus gelegen en denkt te weten dat de koelkleppen open staan. We zullen de temperatuur op de terugweg dus goed in de gaten moeten houden en regelmatig moeten stoppen.
Het probleem is nu namelijk niet op te lossen, om bij het koelsysteem te komen zal heel de motor eruit gehaald moeten worden.
Er ligt dus werk te wachten voor thuis.
8-8
Back@home
Na een zonnige zaterdagochtend in Clairvaux onze spullen ingepakt en rustig huiswaarts vertrokken. Tegen de middag gaan rijden, zodat onze dochter haar middagdutje lekker in de bus kon doen. Flink wat km's gemaakt, waarna we onze bus hebben geparkeerd op camping Maxonchamp in Frankrijk langs de Moezel. Dit voelde een beetje als Duitsland, vloeken in de kerk, maar ach..
De volgende ochtend na een kleine wandeling weer ingestapt en verder gereden in de richting van Luxemburg. In Luxemburg ook één overnachting gedaan en vervolgens de laatste 250 a 300 kilometers richting huis gereden.
De terugreis is volledig zonder problemen verlopen.
Laatst gewijzigd door LiMa op wo aug 09, 2017 15:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ga er zo niet mee rijden!!!!!!!!!!!!
Er is geen koeling en de motor rij je bijna zeker aan gort!!!!
Die veer die lars uit de fan heeft gehaald is om de luchtkleppen open te houden als de thermostaat er om een of andere reden de brui aan geeft, jullie hebben dus , en geen thermostaat en geen veer die de kleppen open houden dus geen koeling!!!!!!!!!
Dit is tijdelijk op te lossen met een stuk touw of ijzerdraad, als je achter de motor staat ga dan met de linkerhand langs de koeltunnel en voel aan de achterkant laag of je daar een stang vind die je heen en weer kan bewegen, trek deze naar links en draai of knoop er dan de draad aan en trek die strak en kijk of je die dan ergens kan vastbinden zodat ie blijft zitten, eventueel regelmatig even nakijken of alles nog goed zit en je de stang niet kunt bewegen, is dat goed dan kun je rustig doorrijden alleen duurt het iets langer voor de motor 's morgens op temp. is.
Er is geen koeling en de motor rij je bijna zeker aan gort!!!!
Die veer die lars uit de fan heeft gehaald is om de luchtkleppen open te houden als de thermostaat er om een of andere reden de brui aan geeft, jullie hebben dus , en geen thermostaat en geen veer die de kleppen open houden dus geen koeling!!!!!!!!!
Dit is tijdelijk op te lossen met een stuk touw of ijzerdraad, als je achter de motor staat ga dan met de linkerhand langs de koeltunnel en voel aan de achterkant laag of je daar een stang vind die je heen en weer kan bewegen, trek deze naar links en draai of knoop er dan de draad aan en trek die strak en kijk of je die dan ergens kan vastbinden zodat ie blijft zitten, eventueel regelmatig even nakijken of alles nog goed zit en je de stang niet kunt bewegen, is dat goed dan kun je rustig doorrijden alleen duurt het iets langer voor de motor 's morgens op temp. is.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik heb voor we zijn gaan rijden, heel goed gekeken of de koelkleppen open stonden. Ik heb wat hulplijnen gevraagd, waaronder jou pb en een telefoontje naar paruzzi, welke mij erg goed op weg hebben geholpen om de kleppen open te zetten. Ik heb het voor elkaar gekregen om de kleppen vast te zetten, dus ze zijn ook open gebleven tijdens de rit huiswaarts.
Tijdens het naar huis rijden regelmatig alles gecheckt en duidelijk gevoeld dat de motor niet te warm werd.
Super bedankt voor je snelle pb reactie afgelopen week. Gelukkig hebben we de bus heel naar huis kunnen brengen.
Nu is er werk aan de winkel, ik denk dat de motor er uit moet..
Tijdens het naar huis rijden regelmatig alles gecheckt en duidelijk gevoeld dat de motor niet te warm werd.
Super bedankt voor je snelle pb reactie afgelopen week. Gelukkig hebben we de bus heel naar huis kunnen brengen.
Nu is er werk aan de winkel, ik denk dat de motor er uit moet..
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Lars schreef:Ik heb voor we zijn gaan rijden, heel goed gekeken of de koelkleppen open stonden. Ik heb wat hulplijnen gevraagd, waaronder jou pb en een telefoontje naar paruzzi, welke mij erg goed op weg hebben geholpen om de kleppen open te zetten. Ik heb het voor elkaar gekregen om de kleppen vast te zetten, dus ze zijn ook open gebleven tijdens de rit huiswaarts.
Tijdens het naar huis rijden regelmatig alles gecheckt en duidelijk gevoeld dat de motor niet te warm werd.
Super bedankt voor je snelle pb reactie afgelopen week. Gelukkig hebben we de bus heel naar huis kunnen brengen.
Nu is er werk aan de winkel, ik denk dat de motor er uit moet..
Voor die veer hoeft de motor er niet perse uit maar is wel e en gepriegel, thermostaat is van de onderkant te doen als je eerst de halve plaat weghaald.
Ben blij dat alles v erder goed gegaan is, was bang d at je nog onder weg was
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
leuk verhaal en al weer heel wat beleeft.
fijn dat jullie zo`n mooie reis hebben gehad en weer goed thuis zijn aangekomen. op naar het volgende avontuur
fijn dat jullie zo`n mooie reis hebben gehad en weer goed thuis zijn aangekomen. op naar het volgende avontuur
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
De motor is er uit.
Ik ga sowieso de koelkleppen e.d. nakijken en orde maken.
Wat adviseren jullie om absoluut te doen, na te kijken, te vervangen enz enz, nu de motor er toch uit ligt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik ga sowieso de koelkleppen e.d. nakijken en orde maken.
Wat adviseren jullie om absoluut te doen, na te kijken, te vervangen enz enz, nu de motor er toch uit ligt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
zou ook even bij de benzinetank kijken bij de slangetjes die aan de tank ontluchting en vul hals zitten , motorisch heb ik nog te weinig kaas van gegeten
succes verder
succes verder
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
hoe is de gaskabel? is die gaar?
hoe is de koppeling? en het druk lager?
hoe is de krukas kering achter de koppeling?
wat is de staat van je kachel potten en uitlaat
alles netjes schoon maken ook in en onder het koelings huis soms heeft het schuimrubber erin gezeten en die vermalen en verspreid over de cilinders...
accu bakken controleren schoonmaken en opnieuw verven alle benzine slangen en ontluchting etc vervangen.
hoe is de koppeling? en het druk lager?
hoe is de krukas kering achter de koppeling?
wat is de staat van je kachel potten en uitlaat
alles netjes schoon maken ook in en onder het koelings huis soms heeft het schuimrubber erin gezeten en die vermalen en verspreid over de cilinders...
accu bakken controleren schoonmaken en opnieuw verven alle benzine slangen en ontluchting etc vervangen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Bedankt fahtal, daar kan ik iets mee!
Gisteren alles gecontroleerd. De dingen die aangepakt moeten worden zijn;
- thermostaat koeling vervangen
- nieuwe benzineslang
- linker kachelpot vervangen
- krukaskering + o ring vervangen
- alle tankontluchting vervangen
- isoleren firewall
Vandaag heb ik alle tankontluchting vervangen voor nieuwe, inclusief de grote vulpijp rechtsachterin.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gisteren alles gecontroleerd. De dingen die aangepakt moeten worden zijn;
- thermostaat koeling vervangen
- nieuwe benzineslang
- linker kachelpot vervangen
- krukaskering + o ring vervangen
- alle tankontluchting vervangen
- isoleren firewall
Vandaag heb ik alle tankontluchting vervangen voor nieuwe, inclusief de grote vulpijp rechtsachterin.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk