Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door blokkever » wo okt 30, 2019 20:39 pm

Misschien geeft dit topic jou duidelijkheid:
viewtopic.php?f=26&t=5720&p=101373&hili ... ud#p101327



Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Tuinkabouter90 » wo okt 30, 2019 23:01 pm

Lars schreef:
wo okt 30, 2019 19:24 pm
Kan er iemand mij vertellen hoeveel liter brandstof er standaard in onze T2B tank gaat?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
55 liter en dan nog een beetje in devulhals :mrgreen:

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door gijsv » do okt 31, 2019 8:47 am

Als ik denk dat ik helemaal leeg ben gaat er 45 liter in...


Maar op de website van JK beweren ze dat er 60 in kan, wellicht zijn er verschillende type tanken geweest

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » do okt 31, 2019 11:00 am

Helder. Ik ga gewoon uit van een 55 liter tank. Overigens tank ik vaak al na 300 km, dat voelt wat veiliger.

Inmiddels is de bus terug sinds gisteren. We zijn heel tevreden over de afhandeling en hebben een goed gevoel over de revisie. We houden de bus de gehele maand november nog thuis om km's te maken, zodat we er zeker van kunnen zijn dat hij nu in orde is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » do okt 31, 2019 11:55 am

gijsv schreef:
do okt 31, 2019 8:47 am
Als ik denk dat ik helemaal leeg ben gaat er 45 liter in...


Maar op de website van JK beweren ze dat er 60 in kan, wellicht zijn er verschillende type tanken geweest
Je gaat er dus vanuit dat je denkt dat hij leeg is, maar is hij wel ooit echt leeg geweest, pas dan weet je hoeveel er in kan voor die tijd is he allemaal maar gokken, ik snap de vraagstelling ook niet goed, als ik per sé wou weten hoevel er in ging zou ik, met meenemen van een res. hoeveelheid gewoon een keer leegrijden punt..
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door gijsv » do okt 31, 2019 14:52 pm

Ergens is het wel interessant, ik rijdt de meter tot in het rood, gaat er bijna 40 liter in (ongeveer 400 km). Als ik dan nog 15 liter over heb, kan ik dus theoretisch nog 100-150 km tuffen. Wel comfortabele gedachte...

En/of pijlding opnieuw stellen

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » vr nov 01, 2019 8:52 am

50 tot 56... meer is mij niet gelukt en dan heb je de vul hals helemaal vol dat is denk ik ongeveer die 6 liter
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » ma nov 04, 2019 9:43 am

Hoeveel km adviseren jullie te rijden voor een goed beeld van een positieve revisie?

Ik wil de bus binnenkort naar de stalling brengen, maar wil zeker weten dat de revisie in orde is.

Ik zit nu totaal op ongeveer 750 km ná de totaal revisie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door freddeblok » ma nov 04, 2019 11:54 am

Zou er toch een dikke 250 bij doen
Dan olie wissel en in de stalling met een volle tank. Super benzine
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » ma nov 04, 2019 12:05 pm

is de eerste oliewissel na revisie niet al bij 500 km??
Als je er nog een paar honderd km bij op wil rijden maak dan ook een alngere rit en een waarbij hij een beetje werken moet bv heuvelachtig terrein en beetje klimmen (temp. test)
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » ma nov 04, 2019 12:11 pm

old brumax schreef:is de eerste oliewissel na revisie niet al bij 500 km??
Als je er nog een paar honderd km bij op wil rijden maak dan ook een alngere rit en een waarbij hij een beetje werken moet bv heuvelachtig terrein en beetje klimmen (temp. test)
Klopt helemaal. Oliewissel is net geweest en was prima in orde.

Ik wil nu gewoon nog wat km's rijden voor een zeker gevoel zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » ma nov 04, 2019 13:38 pm

Dan zou ik nog zeker even afstanden gaan rijden,jaren terug met een vege revisiemotor gehad die net niet lekker liep maar bij de garage waar ik die toen gekocht had konden ze niets verdachts vinden, was allemaal ok volgens hen, tot ik op een bepaald moment een beetje langere afstand reed met een lang stuk vals plat dus niet eens een zware klim en dat was einde verhaal, helemaal kapot gelopen en dus een andere motor omdat ik ruim binnen de garantie zat, dat was toen bij dat bedrijf 1jaar of 100.000 km.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door gijsv » ma nov 04, 2019 17:57 pm

Minimaal 1000km, en dan netjes weggezetten, en in het voorjaar weer verder

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » wo nov 06, 2019 20:01 pm

We rijden heel de maand november nog door om km's te maken. Bedankt voor jullie reacties!

De versnellingspook van de bus rammelt. Iets wat ons al enige tijd irriteert. Volgens mij moet ik dan de schakelstang geleidebus aan de voorzijde (zie foto) vervangen.

Kan iemand mij een how-to geven, zodat ik dit zelf kan vervangen? (Ik kan het niet vinden in de schatkamer)
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door blokkever » wo nov 06, 2019 20:48 pm

1. Versnellingspook loshalen en verwijderen.
2. Bellypan verwijderen.
3. Punt schroef bij verbindingsstuk voorste- en achterste deel schakelstang los halen en voorste deel van het achterste deel af schuiven.
4. Voorste deel schakelstang naar achteren, uit het gat waar de geleidebus in moet, schuiven.
5. Geleide bus kun je nu in het gat frotten.
6. In omgekeerde volgorde alles weer monteren.

Plaats reactie