T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
ZIe het staan;
http://www.justkampers.com/towbar-vw-t2 ... -1979.html
Ik denk alleen dat ze bedoelen dat als je een fietsendrager op de trekhaak zet, dat dan de fietsen niet meer passen.
De fietsendrager op zichzelf past wel. Tenminste ik begrijp niet waarom die niet zou passen, ik heb dit bij de mijne nu ook gepast, reservewiel icm fietsendrager op de trekhaak past prima.
http://www.justkampers.com/towbar-vw-t2 ... -1979.html
Ik denk alleen dat ze bedoelen dat als je een fietsendrager op de trekhaak zet, dat dan de fietsen niet meer passen.
De fietsendrager op zichzelf past wel. Tenminste ik begrijp niet waarom die niet zou passen, ik heb dit bij de mijne nu ook gepast, reservewiel icm fietsendrager op de trekhaak past prima.
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Heb met BUSOK gebeld wat hun trekhaak doet met de bumper, met name hoever die van de bus afkomt, maar dat kunnen ze niet aangeven...
Het gaat dus om de afstand tussen de bus en de bumper. Op een foto kan ik dit ook wel inschatten.
Iemand hier op het forum wellicht een T2b met BUSOK trekhaak die dit kan nameten of een foto kan sturen????
Het gaat dus om de afstand tussen de bus en de bumper. Op een foto kan ik dit ook wel inschatten.
Iemand hier op het forum wellicht een T2b met BUSOK trekhaak die dit kan nameten of een foto kan sturen????
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Zo, ondertussen is het onderblok gereviseerd incl de inwendige draad gerepareerd.
Ook ben ik zelf met allerlei klussen bezig geweest zoals de 3-punts gordels inbouwen en remrevisie.
Nu ben ik aan het kijken wat ik met al het motorplaatwerk doe voordat ik het blok verder opbouw.
Met name welke coating, de volgende opties zijn er volgens mij;
- stralen, schoperen en poedercoaten,
- stralen en poedercoaten,
- stralen, schoperen en lakken
Iemand tips en prijzen waar je aan moet denken bij zoiets?
grt,
Rob
Ook ben ik zelf met allerlei klussen bezig geweest zoals de 3-punts gordels inbouwen en remrevisie.
Nu ben ik aan het kijken wat ik met al het motorplaatwerk doe voordat ik het blok verder opbouw.
Met name welke coating, de volgende opties zijn er volgens mij;
- stralen, schoperen en poedercoaten,
- stralen en poedercoaten,
- stralen, schoperen en lakken
Iemand tips en prijzen waar je aan moet denken bij zoiets?
grt,
Rob
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Zo blokje klaar en vandaag ingebouwd. Nog niet helemaal klaar maar morgen of overmorgen gaat het gebeuren....dan wordt ie weer gestart!
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2624
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ziet er goed uit
Ik weet niet voor welke behandeling je uiteindelijk hebt gekozen voor je motorbeplating maar mijn ervaring met poedercoating is niet zo goed.
Bij mijn bus motor begon het na een paar jaar al af bladderen tgv roestvorming onder de coating.
Bij mijn kever heb ik het motorplaatwerk 10 jaar geleden gestraald en met een epoxyprimer voorbehandeld en daarna in de zwarte motip spuitlak gespoten, dat is nu nog steeds perfect

Ik weet niet voor welke behandeling je uiteindelijk hebt gekozen voor je motorbeplating maar mijn ervaring met poedercoating is niet zo goed.
Bij mijn bus motor begon het na een paar jaar al af bladderen tgv roestvorming onder de coating.
Bij mijn kever heb ik het motorplaatwerk 10 jaar geleden gestraald en met een epoxyprimer voorbehandeld en daarna in de zwarte motip spuitlak gespoten, dat is nu nog steeds perfect
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ik heb niet voor poedercoating gekozen,
Is gestraald, gescoupeerd en zwart gespoten. Heb ik met de kever ook goede ervaring mee.

Enne motor heeft vandaag in de bus gedraaid!
Nog niet mee gereden, is er nog niet van gekomen, wil hem eerst wat beter afstellen.
En op het laatst kwam er nogal wat rook/dampen uit de koelventilator toen ik de motor afzette. Ik verwacht dat dit uit de kachelpotten terug komt die van binnen vies zijn en doordat ze nu heet worden, die rotzooi verbrand. Kan niets anders bedenken, iemand anders ervaring mee?
Is gestraald, gescoupeerd en zwart gespoten. Heb ik met de kever ook goede ervaring mee.

Enne motor heeft vandaag in de bus gedraaid!
Nog niet mee gereden, is er nog niet van gekomen, wil hem eerst wat beter afstellen.
En op het laatst kwam er nogal wat rook/dampen uit de koelventilator toen ik de motor afzette. Ik verwacht dat dit uit de kachelpotten terug komt die van binnen vies zijn en doordat ze nu heet worden, die rotzooi verbrand. Kan niets anders bedenken, iemand anders ervaring mee?
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2624
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ja, dat had ik ook bij de eerste start, kachelpotten moeten even een poosje schoon bakken.
Ik heb de eerste paarhonderd kilometer de kachelslangen nog niet aangesloten om te voorkomen dat de rooklucht in het interieur geblazen werd.
Ik heb de eerste paarhonderd kilometer de kachelslangen nog niet aangesloten om te voorkomen dat de rooklucht in het interieur geblazen werd.
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Thx!. Dat idee had ik ook al om die slangen nog even weg te halen. Kunnen de kachelpotten goed doorluchten.
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Weer het eerste stukje gereden! Voelt goed!
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Paar jaar niet online geweest hier maar we hebben de bus nog steeds en ieder jaar mee op vakantie.
Paar mooie upgrades gedaan waaronder een externe oliekoeler. Vooral voor in de bergen in de zomer, dan liep olietemp toch wel erg hoog op..
Maar nu met extra oliekoeler geen probleem meer!
Wilde nu toch ook kijken voor subtiele verlaging, vooral voor voorkant.
Verlaagde spindels eronder gezet maar ben niet tevreden. Kijkt goed maar op drempels lopen banden (originele maat) licht aan, ook door de spoorverbreding van deze spindels.
Ben nu aan het kijken naar een Red9 coilover set.. Daarmee is de hoogte en hardheid instelbaar en geen spoorverbreding.
Als iemand tips heeft voor de Red9 set hou ik me aanbevolen.
Paar mooie upgrades gedaan waaronder een externe oliekoeler. Vooral voor in de bergen in de zomer, dan liep olietemp toch wel erg hoog op..
Maar nu met extra oliekoeler geen probleem meer!
Wilde nu toch ook kijken voor subtiele verlaging, vooral voor voorkant.
Verlaagde spindels eronder gezet maar ben niet tevreden. Kijkt goed maar op drempels lopen banden (originele maat) licht aan, ook door de spoorverbreding van deze spindels.
Ben nu aan het kijken naar een Red9 coilover set.. Daarmee is de hoogte en hardheid instelbaar en geen spoorverbreding.
Als iemand tips heeft voor de Red9 set hou ik me aanbevolen.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1963
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
is inderdaad tijdje geleden dat je wat gepost hebt
loop zelf ook wat achter maar iest minder
wel fijn dat julie nog steeds plezier van de bus hebben

wel fijn dat julie nog steeds plezier van de bus hebben

Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Nu bezig met Red9 set er onder te zetten. Morgen waarschijnlijk weer op zijn wielen.
Ben benieuwd
Ben benieuwd