T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Daar lijkt het wel op helaas.
Je kunt de hrc even uitelkaar halen en kijken hoe de binnenkant er uit ziet.
Als deze niet is ingevreten dan kun je hem misschien nog reviseren.
Je kunt de hrc even uitelkaar halen en kijken hoe de binnenkant er uit ziet.
Als deze niet is ingevreten dan kun je hem misschien nog reviseren.
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Hoofdremcilinder eruit gehaald en gaat vervangen worden.
Het is nog de originele...

nog even geprobeerd deze open te maken maar lukt nog niet.
Ga een nieuwe bestellen. De ATE is op NL sites meer dan 300 euro! Maar in Duitsland rond de 150euro...


nog even geprobeerd deze open te maken maar lukt nog niet.
Ga een nieuwe bestellen. De ATE is op NL sites meer dan 300 euro! Maar in Duitsland rond de 150euro...
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10861
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ja Duitsland is goedkoper. Via ebay werkt goed
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Even terugkomend op die kentekenplaten: de regels zijn inderdaad wat strenger geworden: tot 31 december 1977 (datum eerste toelating) mag je oude blauwe platen voeren, daarna zijn inmiddels de GAIK-platen verplicht. Op die oude blauwe platen moet een keurmerk staan. De RDW schrijft daar over op de website:
U mag alleen rijden met donkerblauwe kentekenplaten als:
1. de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
2. het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.
Voertuig uit buitenland ingevoerd
Personenauto’s, bedrijfsauto’s, motoren, trikes en quads met een datum eerste toelating vóór 1 januari 1978, krijgen bij invoer automatisch een kenteken waarmee u blauwe kentekenplaten mag voeren.
Datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978 en geen blauwe kentekenplaten
Heeft u een personenauto, bedrijfsauto, motor, trike of quad met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978 en toch gele kentekenplaten? Het is mogelijk om alsnog een verzoek te doen om uw kenteken om te wisselen naar een historisch kenteken. Na de omwisseling mag u dan blauwe kentekenplaten voeren. Hoe dit werkt leest u in het artikel Kenteken omwisselen voor historisch of oorspronkelijk kenteken op de website van de RDW. Daar staat overigens ook een lijst met erkende kentekenplaat-makers.
U mag alleen rijden met donkerblauwe kentekenplaten als:
1. de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
2. het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.
Voertuig uit buitenland ingevoerd
Personenauto’s, bedrijfsauto’s, motoren, trikes en quads met een datum eerste toelating vóór 1 januari 1978, krijgen bij invoer automatisch een kenteken waarmee u blauwe kentekenplaten mag voeren.
Datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978 en geen blauwe kentekenplaten
Heeft u een personenauto, bedrijfsauto, motor, trike of quad met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978 en toch gele kentekenplaten? Het is mogelijk om alsnog een verzoek te doen om uw kenteken om te wisselen naar een historisch kenteken. Na de omwisseling mag u dan blauwe kentekenplaten voeren. Hoe dit werkt leest u in het artikel Kenteken omwisselen voor historisch of oorspronkelijk kenteken op de website van de RDW. Daar staat overigens ook een lijst met erkende kentekenplaat-makers.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Dit is toch niks nieuws? Dat was vorig jaar, en volgens mij al langer, ook al zo!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
@ blokkever
Klopt, maar er worden vragen gesteld, dus... ik dacht dat dit heldere informatie was en wat knip- en plakwerk met bronvermelding help veel busvrienden weer verder.
Klopt, maar er worden vragen gesteld, dus... ik dacht dat dit heldere informatie was en wat knip- en plakwerk met bronvermelding help veel busvrienden weer verder.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Zo de nieuwe hoofdremcilinder, remslangen, remvoeringen,etc zitten erop en alles ontlucht.
Pedaaldruk voelt goed!
Alleen omdat de motor er niet in zit kan ik nog niet proefrijden.
Verder verwacht ik het blok over een paar weken terug van de revisie, hierna zelf verder opbouwen en weer inbouwen.
Pedaaldruk voelt goed!
Alleen omdat de motor er niet in zit kan ik nog niet proefrijden.
Verder verwacht ik het blok over een paar weken terug van de revisie, hierna zelf verder opbouwen en weer inbouwen.
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Gisteren de trekhaak gepast. Het is volgens mij een originele westfalia waarbij de bumpersteunen vervallen. De bumper wordt aan de trekhaak bevestigd. Trekhaak past goed alleen de bumper zit nu cm's verder van de bus af.
Niet echt mooi en omdat mijn reservewiel aan de achterkant zit past sa ook niet meer mooi.
Iemand ervaring mee?
Ben bang dat ik op.zoek moet naar een andere trekhaak.



Niet echt mooi en omdat mijn reservewiel aan de achterkant zit past sa ook niet meer mooi.
Iemand ervaring mee?
Ben bang dat ik op.zoek moet naar een andere trekhaak.



Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ps sorry voor de 'op zn kop foto's' maar op mijn Samsung telefoon staan ze goed...
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
heb zelf een trekhaak van brink er onder en had deze foto`s nog in m`n archief,
heb er alleen de cm nog niet bij gehad


1 van boven 1 van onder en het beugeltje wat je ziet is van nationalitietsplaatje
heb er alleen de cm nog niet bij gehad


1 van boven 1 van onder en het beugeltje wat je ziet is van nationalitietsplaatje
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Tuinkabouter90 schreef:heb zelf een trekhaak van brink er onder en had deze foto`s nog in m`n archief,
heb er alleen de cm nog niet bij gehad
1 van boven 1 van onder en het beugeltje wat je ziet is van nationalitietsplaatje
Thx voor de foto's!
Helaas niet echt te zien hoe dicht de bumper erbij zit.
Ik ga mijn trekhaak/bumper vergelijken met de standaard bumpersteunen om het verschil te meten.
Trekhaken voor de T2 liggen helaas niet voor het oprapen om zomaar een andere te proberen...
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Het vergelijk met de originele bumpersteunen is te groot om op te lossen. Met name in combinatie met mijn reservewiel past het niet mooi
Ik ga op zoek naar een andere trekhaak.
Iemand ervaring met de Engelse trekhaak Watling (via oa. Justkampers) of de trekhaak die BusOK levert?
Passen die goed?
Ik ga op zoek naar een andere trekhaak.
Iemand ervaring met de Engelse trekhaak Watling (via oa. Justkampers) of de trekhaak die BusOK levert?
Passen die goed?
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Ik vermoed dat busok de trekhaak van justkampers levert....
Maar ik heb iig de trekhaak van JK, uiteindelijk zat deze veel te dicht op mijn bus en in combinatie met een vintagespeed demper (2.0L motor) paste deze helemaal niet meer. De ophanging is toen iets aangepast door de bevestigingspunten op te ruimen zodat ik 'm wat verder naar achter kon plaatsen
Maar ik heb iig de trekhaak van JK, uiteindelijk zat deze veel te dicht op mijn bus en in combinatie met een vintagespeed demper (2.0L motor) paste deze helemaal niet meer. De ophanging is toen iets aangepast door de bevestigingspunten op te ruimen zodat ik 'm wat verder naar achter kon plaatsen
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
Thx!!!
De trekhaak van busok is niet van JK. Dat is echt een andere en wat ik begrijp ook een betere kwaliteit. Maar prijsverschil is ook bijna 200euro...
De trekhaak van busok is niet van JK. Dat is echt een andere en wat ik begrijp ook een betere kwaliteit. Maar prijsverschil is ook bijna 200euro...
Re: T2b Eurec Cassandra (Devon Moonraker)
is inderdaad een andere, antwoord op je vraag staat ook op de jk site... past niet met een devon reserve wiel achterop.