Westy 1968
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Westy 1968
Op het M.codeplaatje staan de gegevens die je nodig hebt.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Westy 1968
1.5mm axiale speling op de krukas
https://vimeo.com/182751904
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://vimeo.com/182751904
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Westy 1968
Zou ik maar niet meer mee gaan rijden, je timing gaat zo alle kanten op.
Re: Westy 1968
Was ik ook niet van plan hahaha. Als die loopt draait hij overigens netjes.
Van de week maar eens carter splitsen en kijken wat we tegen komen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Van de week maar eens carter splitsen en kijken wat we tegen komen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Westy 1968
De bus was door de vorige eigenaar in mexico al verlaagd.
Aangezien aan die kant van de wereld normaal is om alles te lassen en te plakken was ik al bang voor het ergste
Vorige eigenaar heeft vanaf begin gedaan en er jaren mee gereden dus opzich heeft het zich al bewezen. Maar toch
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aangezien aan die kant van de wereld normaal is om alles te lassen en te plakken was ik al bang voor het ergste
Vorige eigenaar heeft vanaf begin gedaan en er jaren mee gereden dus opzich heeft het zich al bewezen. Maar toch
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Westy 1968
Haha ik gebruik dan de emoticons van mijn telefoon toetsenbord maar die pakt die niet via tapatalk blijkbaar niet.
Vraag me alleen af wat de theorie achter de lasjes op de armen zijn?
Zo te zien aan de rechte platen waarmee de as vastzit is de as versmald.
Aangezien ik alleen maar weet dat deze rechte platen juist dan gebruikt worden.
Na het inkorten van veren pakket waarschijnlijk niet opnieuw voor de borging geboord maar gewoon lasje erop gelegd??
Vraag me alleen af wat de theorie achter de lasjes op de armen zijn?
Zo te zien aan de rechte platen waarmee de as vastzit is de as versmald.
Aangezien ik alleen maar weet dat deze rechte platen juist dan gebruikt worden.
Na het inkorten van veren pakket waarschijnlijk niet opnieuw voor de borging geboord maar gewoon lasje erop gelegd??
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Westy 1968
Bij Mij doen ze het wel in tapatalk:
Re: Westy 1968
Vandaag proberen het carter te splitsen maar deze blijft aan de vliegwiel kant op 1 hoek hangen.
Zit geen micrometer speling op.
Zit waarschijnlijk een pasbus?
Iemand nog ideeën????
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zit geen micrometer speling op.
Zit waarschijnlijk een pasbus?
Iemand nog ideeën????
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Westy 1968
Wel alle bouten er uit?, er zitten een aantal diep weg verstopt.
Achter het vliegwiel ook alles los?
Achter het vliegwiel ook alles los?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Westy 1968
blokkever schreef:Wel alle bouten er uit?, er zitten een aantal diep weg verstopt.
Achter het vliegwiel ook alles los?
daar zit idd een kleine bout, lang maar dacht 6 of 8 mm vaak in de bagger verstopt, heb je de oliepomp er wel uit????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Westy 1968
Voelt alsof er inderdaad nog een bout zit maar ik kan niks vinden.
Achter vliegwiel zit toch niks?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Achter vliegwiel zit toch niks?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Westy 1968
Ik heb oliepomp eruit getrokken en via daar carter proberen te splitsen. Zal nog eens alles goed schoonmaken en controleren of er nog wat vast zit maar zover ik weet heb ik ze allemaal
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Westy 1968
Tussen nokkenas boring en krukasboring zit een bout (bij dat bultje wat zichbaar is op de foto), deze zit erg diep weg verstopt en zit vaak verstopt onder een dikke laag bagger.
De boutkop zit aan de linkerkant als je tegen vliegwielkant aan kijkt
De boutkop zit aan de linkerkant als je tegen vliegwielkant aan kijkt
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Westy 1968
Is het sowieso niet handig om eerst alle bagger er af te halen?
Dan kun je alles beter overzien, het werkt prettiger en komt die rommel ook zeker niet in het blok.
Dan kun je alles beter overzien, het werkt prettiger en komt die rommel ook zeker niet in het blok.
Dus.