De bus van Harmon, Tamara & Sem

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door old brumax » vr jul 15, 2016 11:58 am

Kijk eerst of de deur idd te laag hangt ook net voordat hij in het slot grijpt, is dat niet het geval dan is het een kwestie van slotplaat naar beneden verplaatsen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » wo jul 20, 2016 9:40 am

Even een kleine update: Afgelopen weekend voor het eerst een nachtje weggeweest naar Hippolytushoef op de camping bij m'n schoonouders. De afsluitdijk nog net niet afgewaaid maar tegen de wind in nog netjes 100km per uur. De slangen die ik vrijdagavond geplaatst had bij de kachelpotten maar weer verwijderd bij aankomst de rook in de cabine tijdens de file was niet erg fijn.De slangen waren dus niet voor niks verwijderd. Bij het plaatsen had ik al het rechter staaldraadje gesloopt die met de eerste aanraking al in tweeën brak.

Besloten om een bustentje te kopen en de luifel te verkopen. Deze staat dan ook te koop op het forum.

Verder eigenlijk geen problemen. Gister er wel achter gekomen dat ik linksachter een nieuwe kleppendeksel pakking moet plaatsen. Deze lekt een klein beetje. Rechtsachter is nog helemaal dicht. Wel voor beide een nieuwe besteld. Na de vakantie die ook maar vervangen. Al diverse lekkage verhalen gelezen op het forum dus zolang die nog dicht is laat ik die maar zitten. Ben benieuwd of ik hem zonder al te veel ellende kan vervangen.
Laatst gewijzigd door Hoostra op wo jul 20, 2016 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emiel10
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door emiel10 » wo jul 20, 2016 10:09 am

Bij mij lekken de nieuwe pakkingen harder dan de oude :|

Zolang ze niet lekken niet vervangen zou ik zeggen...
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » wo jul 20, 2016 11:48 am

Ga ook alleen links achter vervangen als het nodig is moet even kijken of ie niet scheef zit of iets dergelijks en hopen dat ie goed dicht blijft in de vakantie voor het geval als ik hem wel moet vervangen.

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » za jul 23, 2016 13:18 pm

Help! De kleppendekselpakking is gelukt. Maar de vlotter afstellen gaat niet hemaal goed. De afstelling gedaan volgens de handleiding maar de waarde bleef afwijken. Volle tank 3/4 op meter. Nu alles weer los en de tank vol gedaan. Ontdekt dat met een halve slag van dop op de tank de waarde wel klopt. Wie heeft een idee?

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door old brumax » za jul 23, 2016 13:49 pm

Hoostra schreef:Help! De kleppendekselpakking is gelukt. Maar de vlotter afstellen gaat niet hemaal goed. De afstelling gedaan volgens de handleiding maar de waarde bleef afwijken. Volle tank 3/4 op meter. Nu alles weer los en de tank vol gedaan. Ontdekt dat met een halve slag van dop op de tank de waarde wel klopt. Wie heeft een idee?


Welke dop bedoel je precies?? de vuldop??
Dus dop eraf klopt en dop erop is niet goed!!!
Welke meter heb je , met buis of met arm, denk het eerste maar kan i niet opmaken uit je verhaal.
Laatst gewijzigd door old brumax op za jul 23, 2016 13:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door erik_moust » za jul 23, 2016 13:49 pm

Ik spiek hier even mee. Mijn meter geeft ook altijd 3/4 aan bij vol. Welke handleiding heb jij gebruikt?

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » za jul 23, 2016 13:55 pm

Ik heb de handleiding gebruikt die op het forum circuleert. De Dop die als afsluiting van de tank dient waar ook de vlotter aan vast zit. Weet niet of het officieel dop heet :-).Vlotter in de tank en de dop een halve slag vast klopt de waarde. Draai ik hem vaster dan hoor je tik(bonk) in de tank en in de waarde op de meter 3/4.

De meter die in de tank zit is met een arm(draad) waar de vlotter aan vast zit.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door old brumax » za jul 23, 2016 16:35 pm

Dan zou ik maar eens in de tank kijken, desnoods met een spiegeltje dan drukt die arm met de vlotter ergens tegen aan lijkt mij.

Kijk dan gelijk of die draad soms verbogen is. Desnoods zijdelings iets verbuigen als dat nodig is ivm schotten oid in de tank daarvoor een inspectie.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » za jul 23, 2016 18:13 pm

Vanmiddag geprobeerd in de tank te kijken maar de tank iets te vol wat zodra ik de vlotter dop iets te ver los draaide kwam er mega veel benzine uitzetten. Had de bus gelukkig op straat gezet na wat gepruts en gedoe gelukkig de vlotter dop er weer op gekregen. En de bus maar even naar achter gedrukt zodat alle verse getankte benzine op de straat kon verdampen.

Hoe kan het dat alle benzine er boven uit komt zetten? Zit bij een volle tankt het niveau eerst hoger dan de vlotter? De bus staat nu nog te luchten.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door old brumax » za jul 23, 2016 18:29 pm

Hoostra schreef:Hoe kan het dat alle benzine er boven uit komt zetten? Zit bij een volle tankt het niveau eerst hoger dan de vlotter? De bus staat nu nog te luchten.


Geen idee , heb de vlotter/benzinemeter er nog uit gehad doet het na 47 jaar en bijna 300k nog prima. ;)
Dat er veel benzine uitkwam is niet lekker, dat staat nu dus in de tankruimte en heb geen idee hoe snel dat ontlucht/verdampt, als je het "koekblik" R lostrekt kan het denk ik beter doorluchten.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door erik_moust » za jul 23, 2016 19:00 pm

Als je hem zover vol tankt dat met tanken het benzine niveau bij de vulopening te zien is dan ligt het niveau dus hoger dan dat je tank is.

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door JORO » za jul 23, 2016 19:03 pm

Hey Harmon,
Vwb je benzine niveau in de tank. Bij het tanken na de eerste afslag stoppen. Is geloof ik nog wel belangrijk dat er wat ruimte over is in de tank. Dan op dat niveau de vlotter afstellen op max. Dan zal hij miss ook niet ergens tegen aan klonken. Wij gebruiken trouwens altijd ook zon kilometer tellertje om een beetje de begin en eindstand bij te houden. Onze vlotter from China is niet echt lekker.
gr joro
ps ziet er goed uit jullie bus en lekker aan het inrichten!

Hoostra
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Wolvega

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door Hoostra » za jul 23, 2016 19:11 pm

Dank je we zijn er ook erg blij mee. Ik zal er eerst een stukje rijden zodat het niveau iets zakt. En nog wel even proberen of ik alles opnieuw kan afstellen. Wil graag een goed idee krijgen van het aantal kilometers die we kunnen rijden. Het kilometer tellertje zat al op het dashboard geplakt gelukkig.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem

Bericht door blokkever » za jul 23, 2016 21:18 pm

De vlotter moet in gemonteerde toestand naar de zijkant van de bus wijzen, als hij naar voren of achteren wijst kan hij niet helemaal omhoog en zal hij nooit vol aan kunnen wijzen.

Plaats reactie