De bus van Harmon, Tamara & Sem
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Kijk eerst of de deur idd te laag hangt ook net voordat hij in het slot grijpt, is dat niet het geval dan is het een kwestie van slotplaat naar beneden verplaatsen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Even een kleine update: Afgelopen weekend voor het eerst een nachtje weggeweest naar Hippolytushoef op de camping bij m'n schoonouders. De afsluitdijk nog net niet afgewaaid maar tegen de wind in nog netjes 100km per uur. De slangen die ik vrijdagavond geplaatst had bij de kachelpotten maar weer verwijderd bij aankomst de rook in de cabine tijdens de file was niet erg fijn.De slangen waren dus niet voor niks verwijderd. Bij het plaatsen had ik al het rechter staaldraadje gesloopt die met de eerste aanraking al in tweeën brak.
Besloten om een bustentje te kopen en de luifel te verkopen. Deze staat dan ook te koop op het forum.
Verder eigenlijk geen problemen. Gister er wel achter gekomen dat ik linksachter een nieuwe kleppendeksel pakking moet plaatsen. Deze lekt een klein beetje. Rechtsachter is nog helemaal dicht. Wel voor beide een nieuwe besteld. Na de vakantie die ook maar vervangen. Al diverse lekkage verhalen gelezen op het forum dus zolang die nog dicht is laat ik die maar zitten. Ben benieuwd of ik hem zonder al te veel ellende kan vervangen.
Besloten om een bustentje te kopen en de luifel te verkopen. Deze staat dan ook te koop op het forum.
Verder eigenlijk geen problemen. Gister er wel achter gekomen dat ik linksachter een nieuwe kleppendeksel pakking moet plaatsen. Deze lekt een klein beetje. Rechtsachter is nog helemaal dicht. Wel voor beide een nieuwe besteld. Na de vakantie die ook maar vervangen. Al diverse lekkage verhalen gelezen op het forum dus zolang die nog dicht is laat ik die maar zitten. Ben benieuwd of ik hem zonder al te veel ellende kan vervangen.
Laatst gewijzigd door Hoostra op wo jul 20, 2016 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Bij mij lekken de nieuwe pakkingen harder dan de oude
Zolang ze niet lekken niet vervangen zou ik zeggen...
Zolang ze niet lekken niet vervangen zou ik zeggen...
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Ga ook alleen links achter vervangen als het nodig is moet even kijken of ie niet scheef zit of iets dergelijks en hopen dat ie goed dicht blijft in de vakantie voor het geval als ik hem wel moet vervangen.
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Help! De kleppendekselpakking is gelukt. Maar de vlotter afstellen gaat niet hemaal goed. De afstelling gedaan volgens de handleiding maar de waarde bleef afwijken. Volle tank 3/4 op meter. Nu alles weer los en de tank vol gedaan. Ontdekt dat met een halve slag van dop op de tank de waarde wel klopt. Wie heeft een idee?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Hoostra schreef:Help! De kleppendekselpakking is gelukt. Maar de vlotter afstellen gaat niet hemaal goed. De afstelling gedaan volgens de handleiding maar de waarde bleef afwijken. Volle tank 3/4 op meter. Nu alles weer los en de tank vol gedaan. Ontdekt dat met een halve slag van dop op de tank de waarde wel klopt. Wie heeft een idee?
Welke dop bedoel je precies?? de vuldop??
Dus dop eraf klopt en dop erop is niet goed!!!
Welke meter heb je , met buis of met arm, denk het eerste maar kan i niet opmaken uit je verhaal.
Laatst gewijzigd door old brumax op za jul 23, 2016 13:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Ik spiek hier even mee. Mijn meter geeft ook altijd 3/4 aan bij vol. Welke handleiding heb jij gebruikt?
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Ik heb de handleiding gebruikt die op het forum circuleert. De Dop die als afsluiting van de tank dient waar ook de vlotter aan vast zit. Weet niet of het officieel dop heet .Vlotter in de tank en de dop een halve slag vast klopt de waarde. Draai ik hem vaster dan hoor je tik(bonk) in de tank en in de waarde op de meter 3/4.
De meter die in de tank zit is met een arm(draad) waar de vlotter aan vast zit.
De meter die in de tank zit is met een arm(draad) waar de vlotter aan vast zit.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Dan zou ik maar eens in de tank kijken, desnoods met een spiegeltje dan drukt die arm met de vlotter ergens tegen aan lijkt mij.
Kijk dan gelijk of die draad soms verbogen is. Desnoods zijdelings iets verbuigen als dat nodig is ivm schotten oid in de tank daarvoor een inspectie.
Kijk dan gelijk of die draad soms verbogen is. Desnoods zijdelings iets verbuigen als dat nodig is ivm schotten oid in de tank daarvoor een inspectie.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Vanmiddag geprobeerd in de tank te kijken maar de tank iets te vol wat zodra ik de vlotter dop iets te ver los draaide kwam er mega veel benzine uitzetten. Had de bus gelukkig op straat gezet na wat gepruts en gedoe gelukkig de vlotter dop er weer op gekregen. En de bus maar even naar achter gedrukt zodat alle verse getankte benzine op de straat kon verdampen.
Hoe kan het dat alle benzine er boven uit komt zetten? Zit bij een volle tankt het niveau eerst hoger dan de vlotter? De bus staat nu nog te luchten.
Hoe kan het dat alle benzine er boven uit komt zetten? Zit bij een volle tankt het niveau eerst hoger dan de vlotter? De bus staat nu nog te luchten.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Hoostra schreef:Hoe kan het dat alle benzine er boven uit komt zetten? Zit bij een volle tankt het niveau eerst hoger dan de vlotter? De bus staat nu nog te luchten.
Geen idee , heb de vlotter/benzinemeter er nog uit gehad doet het na 47 jaar en bijna 300k nog prima.
Dat er veel benzine uitkwam is niet lekker, dat staat nu dus in de tankruimte en heb geen idee hoe snel dat ontlucht/verdampt, als je het "koekblik" R lostrekt kan het denk ik beter doorluchten.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Als je hem zover vol tankt dat met tanken het benzine niveau bij de vulopening te zien is dan ligt het niveau dus hoger dan dat je tank is.
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Hey Harmon,
Vwb je benzine niveau in de tank. Bij het tanken na de eerste afslag stoppen. Is geloof ik nog wel belangrijk dat er wat ruimte over is in de tank. Dan op dat niveau de vlotter afstellen op max. Dan zal hij miss ook niet ergens tegen aan klonken. Wij gebruiken trouwens altijd ook zon kilometer tellertje om een beetje de begin en eindstand bij te houden. Onze vlotter from China is niet echt lekker.
gr joro
ps ziet er goed uit jullie bus en lekker aan het inrichten!
Vwb je benzine niveau in de tank. Bij het tanken na de eerste afslag stoppen. Is geloof ik nog wel belangrijk dat er wat ruimte over is in de tank. Dan op dat niveau de vlotter afstellen op max. Dan zal hij miss ook niet ergens tegen aan klonken. Wij gebruiken trouwens altijd ook zon kilometer tellertje om een beetje de begin en eindstand bij te houden. Onze vlotter from China is niet echt lekker.
gr joro
ps ziet er goed uit jullie bus en lekker aan het inrichten!
-
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr jun 17, 2016 8:42 am
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wolvega
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
Dank je we zijn er ook erg blij mee. Ik zal er eerst een stukje rijden zodat het niveau iets zakt. En nog wel even proberen of ik alles opnieuw kan afstellen. Wil graag een goed idee krijgen van het aantal kilometers die we kunnen rijden. Het kilometer tellertje zat al op het dashboard geplakt gelukkig.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: De bus van Harmon, Tamara & Sem
De vlotter moet in gemonteerde toestand naar de zijkant van de bus wijzen, als hij naar voren of achteren wijst kan hij niet helemaal omhoog en zal hij nooit vol aan kunnen wijzen.