Pagina 41 van 48

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: ma jul 30, 2018 15:58 pm
door EeVeeWee
old brumax schreef:
ma jul 30, 2018 15:12 pm
berliner schreef:
ma jul 30, 2018 14:50 pm
En bij geen gebruik van het stopcontact heb je daar weer 2 gaatjes zitten :mrgreen:
Daar doe je gewoon een paar stopjes in :mrgreen:
Of een stukje plaat er overheen, op zijn plek gehouden door twee pinnetjes.
Die je weer weg moet halen als je het andere plaatje met stekker wil parkeren.
O wacht...... ;) :mrgreen:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: ma jul 30, 2018 21:12 pm
door EeVeeWee
Een bescherming en vasthoudinrichting voor de gasfles gemaakt.
De fles staat in een gat in de vloerplaat op de stalen bodem van de bus.
Daarin zitten wat gaten zodat bij eventuele lekkage het gas naar buiten kan.
Ook nog een afgezekerde draad van de startaccu naar de voltmeter gemaakt.
Nu kan ik de spanning van beide accu's controleren.

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: di jul 31, 2018 8:17 am
door fahtal
Ik weet niet of het slim is om hem vast te klemmen op de druk regelaar. Mocht je dan een flink ongeluk hebben breekt er misschien wel iets af..

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: di jul 31, 2018 10:54 am
door EeVeeWee
fahtal schreef:
di jul 31, 2018 8:17 am
Ik weet niet of het slim is om hem vast te klemmen op de druk regelaar. Mocht je dan een flink ongeluk hebben breekt er misschien wel iets af..
Ik denk dat je dan andere zorgen hebt. Het flesje is nu ingeklemd met een stuk foam ertussen, dus enige beweging is wel mogelijk.

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: di jul 31, 2018 12:25 pm
door fahtal
Foam klinkt inderdaad al wat vriendelijker.

Inderdaad andere zorgen dus extra zit je dan niet op te wachten;)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: wo aug 01, 2018 21:53 pm
door mobiel70
Twee pootjes aan het andere afgezaagde deel van de stekker :mrgreen: :lol:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 9:35 am
door EeVeeWee
Tijdens proefritten er achter gekomen dat de banden bij flinke drempels soms de wielkasten raken.
Helaas staat de verstelbare as al in de uiterste stand.
Als tip kreeg ik om schokdempers met hulpveren te plaatsen, dus deze maar gemonteerd.
Hij staat nu ook mooi recht op de wielen.
Het zijn dan wel geen Koni's maar ze doen het ook verrassend goed.
Het scheelt maar een paar centimeter, maar er is nu weer normaal over drempels te rijden. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 10:41 am
door Dirty Harry
Alles op standaardhoogte zetten en koni’s weer monteren, had diezelfde met hulpveren ook achter op mijn kever ivm caravan gebruik, mogen de naam schokbrekers niet eens dragen en waren lek in no time :evil:
Had later ook nog die oppompbare monroe’s dat is helemaal baggerkwiteit, de gabrial high jackers waren nog wel ok, maar als je 1 keer koni hebt gehad dan moet je niks anders meer willen!
Heb mezelf ook nog even bezig gehouden met die verlagings onzin maar ben zo blij met de standaard hoogte en rondom koni’s en een zwaardere front stabi!!

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 12:45 pm
door gijsv
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 14:03 pm
door old brumax
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 17:41 pm
door EeVeeWee
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
Het is helaas niet op standaard hoogte, ik hoopte met de verstelbare veerplaten het grootste dee van de dropped spindels te kunnen compenseren, maar dat lukt dus niet. Helaas verkeerd laten voorlichten en ik had dus nooit aan dropped spindels moeten beginnen.
Maar weer ombouwen naar standaard spindels is ook zo'n klus.....

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 17:42 pm
door EeVeeWee
old brumax schreef:
zo aug 05, 2018 14:03 pm
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:
De veerweg is het probleem, niet de schokdempers. ;)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 19:49 pm
door gijsv
Na z’n mooie resto is een red9 wishbone vooras ook een optie, ik heb ‘m hoog op het lijstje staan maar de prijs is nog even een dingetje

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 19:52 pm
door EeVeeWee
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 19:49 pm
Na z’n mooie resto is een red9 wishbone vooras ook een optie, ik heb ‘m hoog op het lijstje staan maar de prijs is nog even een dingetje
Ja dat is best pittig, maar het overwegen waard!

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo aug 05, 2018 21:23 pm
door old brumax
EeVeeWee schreef:
zo aug 05, 2018 17:42 pm
old brumax schreef:
zo aug 05, 2018 14:03 pm
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:
De veerweg is het probleem, niet de schokdempers. ;)
Dat snap ik heb in het verleden vaker kon's onder een auto gehad , als het dubbelwerkende zijn dan kun je ze zwaarder afstellen en daardoor word dan de veerweg korter omdat bij het indrukken al zwaar afgeremd word!