A&E's Finse T1 1967 restauratie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » wo dec 21, 2016 19:35 pm

Na in drie weken ruim 30 uren schuren en plamuren is eindelijk de zijkant vlak.
Althans, dat mag de spuiter later beoordelen of dat wel echt zo is. :mrgreen:
Gelukkig kan ik nu verder met andere delen van de bus.

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door DOKA '73 » wo dec 21, 2016 22:22 pm

wow wat een uren heb je daar in zitten ! knap zo'n doorzettingsvermogen .

grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door fahtal » do dec 22, 2016 8:35 am

Netjes. Was het achteraf slimmer om de spuiter het te laten doen?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » do dec 22, 2016 9:50 am

fahtal schreef:Netjes. Was het achteraf slimmer om de spuiter het te laten doen?


Misschien wel makkelijker, maar ook duurder. :mrgreen:
Ik had twee prijsopgaven voor strak maken en spuiten, namelijk €10.000,- en €11000,-.
Ik hoop met het zelf zo goed mogelijk strak te maken wel iets te besparen, want het grootste deel van die prijzen was de tijd voor strak maken. ;)
En ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.
Dus.

reijnard
Nieuweling
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 05, 2016 18:02 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door reijnard » ma dec 26, 2016 9:42 am

Dat ziet er goed uit
Ik heb prijzen om te laten spuiten opgevraagd zonder het strakmaken en daar kwam ik op rond de 3000 hier bij een restaurateur van oltimers. Dit is overigens met 2k lak die stukken goedkoper is dan op waterbasis met blanke lak er nog eens overheen. Maar ik wilde juist die okdskool lak weer terug erop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » do dec 29, 2016 20:14 pm

Na wikken en wegen toch maar de roosters boven achteraan verwijderd.
In het Dormobile dak is ventilatie mogelijk zonder inregenen en bij een 11-raams VW T1 bus horen ze er eigenlijk niet in te zitten.
Nu zijn er stukjes dak in gelast. :mrgreen:

Afbeelding
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » za dec 31, 2016 10:50 am

Een mooie afsluiting van 2016: voor de carrosserie denk ik nu klaar te zijn met plamuren en schuren.
In 2017 verder met de binnenkant, deuren, kleppen en losse delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » vr jan 06, 2017 18:24 pm

Ik ben nu ruim 100 uren bezig geweest (vandaag 103 om precies te zijn) met het schuren en plamuren.
Ik had een prijsopgave gekregen voor het compleet strak maken en spuiten in twee kleuren: €11000,-
Vanmiddag is de spuiter langs geweest, ik was benieuwd naar een nieuwe prijsopgave na mijn noeste arbeid.
De conclusie: ik heb heb zo'n 2,5 dag werk bespaard, oftewel 20 uren a €60,- per uur is €1200,- :(
Wat een domper.
Weet iemand toevallig een spuiter/plaatwerker in de (ruime) omgeving van Amsterdam die ervaring heeft met strak maken van een auto?
Dus.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2002
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jan 06, 2017 21:31 pm

ja, jammer dat je nog niet meer hebt bespaard.
was hij volgens de spuiter nog lang niet strak genoeg dan??

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » za jan 07, 2017 10:11 am

Tuinkabouter90 schreef:ja, jammer dat je nog niet meer hebt bespaard.
was hij volgens de spuiter nog lang niet strak genoeg dan??


Klopt, het was niet meer dan de eerste laag zoals hij het noemde, daarna komt pas de echte laag om het echt vlak te maken.
Met een rij van een meter heb ik steeds gecontroleerd of het vlak was wat ik deed, maar hij toonde hoeveel hobbels en kuilen er eigenlijk toch nog zijn. Lekker ontnuchterend. ;)
Dus.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door ardeko » za jan 07, 2017 13:15 pm

Als het goed is heb je pb van mij gekregen maar tapatalk doet beetje raar. Laat het svp even weten als je niets ontvangt.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door old brumax » za jan 07, 2017 13:25 pm

Tja strak maken is een VAK,we kunnen allemaal wel glad schuren maar strak is een ander verhaal, met een rechte rij gaat niet omdat er geen rechte stukken plaat aan de bus zitten , bijna alles is min of meer gebogen en op het moment dat je op het oog denkt dat het strak is en je gaat dan voelen an schrik je je wezenloos.
Als leek kun je alleen maar voorbereiden en ook dan is een spuiter er lang niet altijd gelukkig mee omdat er vaak nog plekken zijn die te hoog liggen en dus gekrompen moeten worden waarbij de plaat heet gemaakt word en dus de plamuur er eerst plaatselijk af moet.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door fahtal » ma jan 09, 2017 18:30 pm

Hmmm was ik al bang voor. Tja het is geen goedkope spuiter. Maar wel een goede die het erg druk heeft.

Misschien zijn er andere die goedkoper
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » wo jan 25, 2017 20:46 pm

Afijn, ik was er dus achter gekomen dat de spuiter nog niet tevreden was met mijn plamuurwerk, het was nog lang niet strak genoeg.
Nu heb ik iemand met veel ervaring gevonden die voor me aan de slag gegaan is.
Heb ik zelf mooi tijd om aan de bumpers te werken, zoals een gat repareren in een steunpunt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » wo jan 25, 2017 20:46 pm

Vandaag weer verder met de bumpers.
Heb de benodigde stangen en rozetten nieuw gekocht en na passen, meten en boren zijn het nu Amerikaanse bumpers. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

Plaats reactie