Opgegroeid met een VW T1 Kemperink kampeerwagen (eerst met T1 cabine en later met T2 cabine) en daarna de nodige T2's van mijn vader was ik al jong met het VW virus besmet.
Toen vanaf mijn 16e autocross gedaan en daarbij (helaas) heel wat Kevers aan gort gereden, ik heb er toen 10 gehad. Het VW virus is daarna jaren blijven sudderen op de achtergrond, maar in 2014 de knoop doorgehakt en een Kever Karmann cabriolet uit 1968 gekocht.

Daarmee naar de 1st EU Barndoor Gathering & Vintage VW Show geweest in mijn woonplaats en toen wist ik het zeker, er moest een VW bus komen!

Dat is dus in 2014 een T2a Riviera uit 1968 geworden, een T1 in dezelfde staat was gewoon veel te duur.
Hier is deze te bewonderen:
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15870&hilit=riviera
De cabrio was al weer verkocht, en naast de bus een andere VW gekocht, namelijk een Ovaal uit 1955:

Met de T2a een hele leuke vakantie gehad vorig jaar, en nadat de stuurproblemen opgelost waren genoot ik er nog meer van.

Toen mijn vriendin ook al foto's begon te sturen van gespotte T1's had ik zoiets van er moet toch ook ooit eens een T1 gekocht worden, maar het liefst hou ik mijn T2a er bij.
Omdat ik het klussen aan de T2a erg leuk vond, had ik zoiets van dan maar een T1 met werk kopen.
Dat is gelukt en ik kon een T1 met slechte bodem kopen en gelukkig mijn T2a er bij houden. Voor de restauratie van de T1 heb ik wel de Ovaal moeten verkopen en ik weet nu al dat het hele bedrag er van (€13.400,-) niet genoeg is voor de restauratie van de T1.

Toen ik hem kocht zag hij er best goed uit, maar ik heb hem uitgebreid op een autobrug bekeken en daarna ging de prijs gelukkig ook wat omlaag.
Hierna volgt een foto overzicht van het project, ik probeer regelmatig te updaten.