A&E's Finse T1 1967 restauratie
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Mooi klusje!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- knoof
- Nieuweling
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr aug 28, 2015 1:08 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Contacteer:
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Ik las al iets over een T1, of dat wel mocht op een T2 forum...
Ik zie mijzelf slechts als een geregistreerde bezoeker, die heel soms inlogt. Maar ik vind het een prima plan om hier je verhaal te plaatsen. In verband met mijn dagelijkse auto kom ik ook regelmatig op het VW Lupo 1.2 TDI / AUDI A2 1.2 TDI Forum (3-Liter Vrienden). Ook hier staat een topic over een Braziliaanse T1.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=39&t=1926
Ik zou zeggen: SUCCES met de restauratie! (ik blijf het volgen vanaf de zijlijn) Gr. Ruud
Ik zie mijzelf slechts als een geregistreerde bezoeker, die heel soms inlogt. Maar ik vind het een prima plan om hier je verhaal te plaatsen. In verband met mijn dagelijkse auto kom ik ook regelmatig op het VW Lupo 1.2 TDI / AUDI A2 1.2 TDI Forum (3-Liter Vrienden). Ook hier staat een topic over een Braziliaanse T1.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=39&t=1926
Ik zou zeggen: SUCCES met de restauratie! (ik blijf het volgen vanaf de zijlijn) Gr. Ruud
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Dank!
Gisteren wat tijd over, dus de twee middenbalken er in gelast en de binnenkant ervan dik in de menie gezet.
Verder alvast de slijptol gezet in de linker zijkant, daar zit me te veel plamuur.
Gisteren wat tijd over, dus de twee middenbalken er in gelast en de binnenkant ervan dik in de menie gezet.
Verder alvast de slijptol gezet in de linker zijkant, daar zit me te veel plamuur.
Dus.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Wat een ongelooflijke klus, daar heb ik diep respect voor! Ik wens je veel succes!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Dubbele beplating met plamuur en teer ertussen, daar moest natuurlijk de slijptol in.
Inmiddels ook de linker onderkant er uit gehaald, maar eerst de vloerdelen er in maken voordat ik het plaatdeel er in las.
Inmiddels ook de linker onderkant er uit gehaald, maar eerst de vloerdelen er in maken voordat ik het plaatdeel er in las.
Dus.
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Zo das een dik project! Lekker om je handen en tanden in te zetten. Veel lasplezier!gr joro
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Vandaag eindelijk eens wat opbouw gedaan aan de bus in plaats van alleen maar verwijderen of vervangen.
Eerst de vlakken in de menie of zinkverf welke later niet meer bereikbaar zijn en daarna de dwarsprofielen van de vloer er in gelast.
Eerst de vlakken in de menie of zinkverf welke later niet meer bereikbaar zijn en daarna de dwarsprofielen van de vloer er in gelast.
Dus.
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Ziet er goed uit !
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Gaat hier met rasse schreden, goed bezig
-
- Actief Lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: za feb 13, 2010 11:57 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Delft
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Heel netjes! Benieuwd naar het eind resultaat!
Somedays are just better than others ...
Re: A&E's T1 Wiima 1967 restauratie
Mooi werk. Je zou op het eerste gezicht niet zeggen dat er zoveel laswerk aan zou zitten als je de eerste foto's bekijkt.
Je hebt een mooi wagenpark zo
Je hebt een mooi wagenpark zo
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Vandaag de linker kant klaar gemaakt voor de vloerplaat, inclusief nieuw deel van het spatbord.
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op wo feb 10, 2016 20:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Verder met de bulkhead rechtsonder. Veel dubbel plaatwerk, kit en plamuur, kortom prutswerk.
Dus net zo lang slijpen tot alle rotzooi er uit is en ik de volgende keer verder kan puzzelen.
Lekker luchtig zo!
Dus net zo lang slijpen tot alle rotzooi er uit is en ik de volgende keer verder kan puzzelen.
Lekker luchtig zo!
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Weer lekker aan het puzzelen geweest.
Eerst het gat in het tussenschot met twee delen gehecht, dicht gelast, lassen vlak geslepen en in de zinkspray gezet.
Vervolgens een deel van het kniestuk vernieuwd.
En daarna met een donorstuk het grootste deel achter/onder de zitting vervangen en de rest zelf gemaakt.
Eerst het gat in het tussenschot met twee delen gehecht, dicht gelast, lassen vlak geslepen en in de zinkspray gezet.
Vervolgens een deel van het kniestuk vernieuwd.
En daarna met een donorstuk het grootste deel achter/onder de zitting vervangen en de rest zelf gemaakt.
Dus.