A&E's Finse T1 1967 restauratie
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Gaat lekker zo! Lekker grondig aangepakt, nogmaals complimenten.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ziet er weer prima uit.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De bus mocht weer eens naar buiten, maar met een goed doel.
De binnenkant is nu volledig gespoten in VW L472 beige grijs.
Alleen de zichtdelen zoals dashboard zullen nog een keer licht geschuurd worden.
Deze worden dan opnieuw gespoten in een spuitcabine om stof er uit te houden.
Maar het meeste is binnen mooi klaar!
De binnenkant is nu volledig gespoten in VW L472 beige grijs.
Alleen de zichtdelen zoals dashboard zullen nog een keer licht geschuurd worden.
Deze worden dan opnieuw gespoten in een spuitcabine om stof er uit te houden.
Maar het meeste is binnen mooi klaar!
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Als je daar niet blij van word???
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Mooi man !
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ik heb besloten dat er een trekhaak onder de bus moet komen voor een fietsendrager.
Zo'n rek aan de achterklep beschadigt de lak al gauw en mijn safari raam kan dan niet meer open.
Een VW Touran trekhaak als donor gebruikt, maar verder zelf de samenstelling met hoekprofiel en koker gemaakt.
De kogel ingekort en de standaard bumpersteunen versterkt.
Bij passen van de achterbeplating raakte deze net de trekhaakbeugel, dus de uitsparing van de uitlaat maar naar het midden verplaatst.
Nu past het wel, alsof het er voor gemaakt is.
Zo'n rek aan de achterklep beschadigt de lak al gauw en mijn safari raam kan dan niet meer open.
Een VW Touran trekhaak als donor gebruikt, maar verder zelf de samenstelling met hoekprofiel en koker gemaakt.
De kogel ingekort en de standaard bumpersteunen versterkt.
Bij passen van de achterbeplating raakte deze net de trekhaakbeugel, dus de uitsparing van de uitlaat maar naar het midden verplaatst.
Nu past het wel, alsof het er voor gemaakt is.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Vandaag bij Volksprojects mijn stuurhuis en vooras opgehaald.
Beide zijn gereviseerd en gepoedercoat, ze zijn nu inwendig en uitwendig weer als nieuw.
Ik had al eerder een set remschijven met remtangen van CSP gekocht, die hebben ze meteen gemonteerd.
De stuurdemper is nu rechts geplaatst, want links komt een nieuwe hoofdremcilinder met rembekrachtiging.
Er zijn dropped spindels gemonteerd, deze geven een verlaging van 8,5 cm met behoud van het originele rijcomfort.
Nou ja, rijcomfort.
Verder ook nog rasterplaatjes zodat ik de hoogte van de bus nog kan verstellen als deze op zijn wielen staat.
Beide zijn gereviseerd en gepoedercoat, ze zijn nu inwendig en uitwendig weer als nieuw.
Ik had al eerder een set remschijven met remtangen van CSP gekocht, die hebben ze meteen gemonteerd.
De stuurdemper is nu rechts geplaatst, want links komt een nieuwe hoofdremcilinder met rembekrachtiging.
Er zijn dropped spindels gemonteerd, deze geven een verlaging van 8,5 cm met behoud van het originele rijcomfort.
Nou ja, rijcomfort.
Verder ook nog rasterplaatjes zodat ik de hoogte van de bus nog kan verstellen als deze op zijn wielen staat.
Dus.
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Wow, dat zijn geen halve maatregelen . Ziet er goed uit
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De hele linker kant was als laatste aan de beurt voor het schuurwerk.
Helemaal zwart gemaakt net als controlepoeder en met meerdere stappen geblokt, als laatste schuurpapier met korrel 500.
Daarna de laatste klusjes, de naden weer dicht gekit.
Volgende week vrijdag naar de spuiter!
Helemaal zwart gemaakt net als controlepoeder en met meerdere stappen geblokt, als laatste schuurpapier met korrel 500.
Daarna de laatste klusjes, de naden weer dicht gekit.
Volgende week vrijdag naar de spuiter!
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Gisteren de bus even buiten gezet om de dikke laag stof met luchtspuit en bezem te verwijderen na ruim drie maanden schuren.
Nu maar toeleven naar het spuiten van komend weekend.
Nu maar toeleven naar het spuiten van komend weekend.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Inmiddels de "nieuwe" voor-as weer onder de bus geschroefd, past weer als gegoten.
Wel een contrast die oude wielen op de nieuwe remschijven.
Wel een contrast die oude wielen op de nieuwe remschijven.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Vandaag met de achterwiel ophanging bezig geweest.
Een T2 IRS set gemonteerd met T2a wielnaven en remtrommels.
De hoogteafstelling komt later wel als de versnellingsbak en motor gemonteerd zijn.
Voorlopig kan de bus op zijn eigen (oude) wielen rollen!
Een T2 IRS set gemonteerd met T2a wielnaven en remtrommels.
De hoogteafstelling komt later wel als de versnellingsbak en motor gemonteerd zijn.
Voorlopig kan de bus op zijn eigen (oude) wielen rollen!
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
nog even door werken en je bent bij de voorjaarsmeeting
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Hier heb ik anderhalf jaar naar toegewerkt, eindelijk naar de spuiter!
Eerst zijn alle onderdelen en de bus geheel in twee lagen 2K L472 Beige Grey gespoten.
Daarna de onderkant in twee lagen L53 Sealing Wax Red.
En als laatste in zijn geheel nog twee lagen 2K blanke lak er overheen.
Mooie two-tone spiegel is het nu!
Eerst zijn alle onderdelen en de bus geheel in twee lagen 2K L472 Beige Grey gespoten.
Daarna de onderkant in twee lagen L53 Sealing Wax Red.
En als laatste in zijn geheel nog twee lagen 2K blanke lak er overheen.
Mooie two-tone spiegel is het nu!
Dus.