T2b 1978 Westfalia conversie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Droombus
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 31, 2015 14:10 pm

T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Droombus » wo jan 13, 2016 9:27 am

Dat is nou precies waarom ik niet veel weer gaf over wie ik ben en wat we zijn.
Ik wilde het gewoon bij de bus houden. Ik wilde namelijk niet de focus op het bedrijf leggen in dit topic.

Maar misschien moet ik maar sponsor worden van de club. Dan krijgen we die discussies ook niet. :)
Laatst gewijzigd door Droombus op wo jan 13, 2016 10:17 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door freddeblok » wo jan 13, 2016 10:09 am

Sponsors zijn altijd welkom
Neem even contact op met onze penningmeester
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Pat » wo jan 13, 2016 13:58 pm

toen ik de naam Droombus zag, moest ik gelijk aan denken dat het ook de naam van een bedrijf is.

sponsoren de club en een mooie banner hier op de site!

droombus zit toch in Nieuwegein??
geen gezeik, in de oliewijk

911gt2
Actief Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: za apr 19, 2014 15:41 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Breda
Contacteer:

T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door 911gt2 » do jan 14, 2016 9:03 am

Succes!
We hebben besloten dat het topic in principe kan blijven bestaan omdat er geen reclame uitingen worden gedaan. De naam is natuurlijk wel duidelijk terug te herleiden naar een bedrijf en VCT2 heeft een aantal sponsoren die hier niet heel vrolijk van worden. Daarom heb ik de naam van het topic aangepast.


Droombus schreef:Droombus gaat de hoogste kwaliteit bussen maken en alles eromheen wat met de bus te maken heeft. Onderdelen, onderhoud, verkoop interieur, conversie hefdaken etc etc.


Ik vraag me af hoe je de 'hoogste kwaliteit kan nastreven' als je met de verkeerde basis begint voor een westy? Ik zou dan altijd een westy als basis genomen hebben en geen concessie gedaan hebben daarin, maar dat is mijn bescheiden mening.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Wilfred » do jan 14, 2016 14:20 pm

Kwaliteit en originaliteit zijn toch twee volledig verschillende dingen?

Ik vind het een prachtige bus, en begrijp dat het resultaat prachtig geworden is. Juist als bedrijf kan je waarde toevoegen door een niet westy om te bouwen tot westy aangezien die waardevoller zijn. In mijn opinie een logische zet!

Bovendien zijn er heel veel foto's gemaakt, en dat is waar we allemaal vrolijk van worden. :-)
Take the planet and make it spin your way

911gt2
Actief Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: za apr 19, 2014 15:41 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door 911gt2 » do jan 14, 2016 16:33 pm

Wilfred schreef:Kwaliteit en originaliteit zijn toch twee volledig verschillende dingen?

Ik vind het een prachtige bus, en begrijp dat het resultaat prachtig geworden is. Juist als bedrijf kan je waarde toevoegen door een niet westy om te bouwen tot westy aangezien die waardevoller zijn. In mijn opinie een logische zet!

Bovendien zijn er heel veel foto's gemaakt, en dat is waar we allemaal vrolijk van worden. :-)

Als je zegt dè perfecte Westfalia te gaan bouwen denk ik wel dat dat van belang is. En dan lijkt een ombouw me dus juist geen logische zet. Dat zal zich altijd terug (moeten) vertalen in de prijs.

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Pat » do jan 14, 2016 17:02 pm

ik hoop niet dat je de topic starter met de bovenstaande opmerkingen heb weggejaagd!! :oops:
geen gezeik, in de oliewijk

Droombus
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 31, 2015 14:10 pm

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Droombus » vr jan 15, 2016 14:29 pm

Interessante wending.

Volgens mij is het nog altijd de vraag die de prijs bepaalt. Dit produkt wat wij neerzetten betreft de vraag naar kwaliteit en de invulling hiervan.

Is het ook nog een originele Westy, dan kan je er mogelijk wat aan toevoegen aan de prijs. Volgens mij is dit echter niet zo'n gek interessante discussie?

Wij hebben notabene expres een niet Westy gepakt, zodat mensen kunnen zien hoe dat wordt, en zo de mogelijkheden laten zien dat we niet meer per se een Westy als basis hoeven te hebben om toch de niet-Westy's als Westfalia te kunnen ombouwen. Wat ons betreft een speerpunt van ons bedrijf.

Daarbij, een originele Westfalia heeft in de regel ook een interieur wat dan hersteld moet worden, wat vaak betekent dat je het hout en stoffen en doek moet gaan vervangen. Hoe origineel is dat dan nog?


Waar staan we voor? Kwaliteit dus en zoveel mogelijk originaliteit. Waar mogelijk NOS, en anders A-kwaliteit reproductie.

Iets wat in de VW wereld sowieso zo fijn is, de zucht naar originaliteit zoals dat bij andere merken gaat, is niet zo extreem. Integendeel, er wordt veel gemodificeerd door eigenaren om er iets speciaals van te maken.

De originaliteit is vaak meer te vinden in origineel in de expliciete zin van het woord, en niet de verwijzing naar hoe het exemplaar destijds van de fabriek kwam.

Maar ieder zijn eigen ding :) Ik ga verder met foto's posten.


@Pat Dank je, ik ga niet zo maar weg hoor :) Wij zitten in Nieuwegein inderdaad.

@Wilfred: Zie bovenstaand stukje, wij dachten ook een logische zet inderdaad. Tenslotte is de Westy spoeling een stukje dunner dan de T2 bus an sich.



Ik zal sponsor worden, met plezier.

Met vriendelijke T2 groet!

Jurgen


Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Eppo91 » vr jan 15, 2016 20:32 pm

Droombus schreef: Ik zal sponsor worden, met plezier.


Heel Sportief!...en vooral fijn ben erg benieuwd naar de foto's.
Zag hem in Rosmalen, ziet er top uit.
Ruud heeft me het concept uitgelegd, veel vrijheid voor klanten en openheid in informatie.
Keep up the good work! :D
Waarom? Omdat het kan!

Droombus
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 31, 2015 14:10 pm

Re: T2b 1978 Westfalia conversie

Bericht door Droombus » za jan 16, 2016 9:23 am

@Eppo91
Leuk om te horen Eppo! Dank je. :)




En dan wordt het langzaamaan duidelijk wat we nog allemaal moeten gaan doen..

Afbeeldinghttps://flic.kr/p/BnkiqJ

Afbeeldinghttps://flic.kr/p/AR8w6F

AfbeeldingAi! Nog meer werk.

[url=https://flic.kr/p/AR8BQ6]Afbeelding
Bijna klaar met straalwerk

Afbeelding[url=https://flic.kr/p/As7z5w]Afbeelding[url=https://flic.kr/p/As7oZ1]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie