T2b Tintop 1975

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » ma mar 14, 2016 18:51 pm

Tijdje lopen stoeien met de bedrading, is nu eindelijk af. 230v aansluiting zit onder de bus, geen gaten in de zijkant! Leefaccu moet ik nog uitzoeken, lader 15a, cyrix en accusaver ook al ingebouwd. De zekeringen moeten er nog in, dit is natuurlijk afhankelijk van de gebruiker.
Afzekeren net boven het afgenomen vermogen? Of zie ik dat verkeerd?

Afbeelding


Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » do apr 07, 2016 23:51 pm

Stroom project nadert het einde. Na overleg toch een optima yellowtop 5.5 besteld. Doet maar ff zeer op het vingertopje...
Van de extra kabelboom naar voren toe een kabel gebruikt voor een geintje. Achteruitrij-camera ingebouwd met schermpje voorin. Stroom komt vanaf de schakelaar van de achteruit op de versnellingsbak. Bij inschakelen achteruit gaat t schermpje aan. Fantastisch

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Raeceron
Actief Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: za jun 21, 2014 12:58 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Raeceron » zo apr 10, 2016 16:36 pm

Die camera is mooi zeg! Waar komt die vandaan?
Cruizin' California sunshine ...

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » ma apr 11, 2016 0:33 am

Geinig toch?
Camera hier vandaan. Wel wat moeten vijlen om de goede hoek voor het zicht te kunnen maken. Daarna horizontaal vastgekit in de juiste hoek met behulp van het schermpje.
http://www.lightinthebox.com/nl/renepai ... 85754.html

Iets dergelijks als scherm:
http://nl.aliexpress.com/item/4-3-TFT-L ... 6.7.PMxGod

Enuiteindelijk vastgezet met zo iets:
http://www.amazon.com/Pedco-UltraMount- ... WGPS3VEPVQ

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Humby » ma apr 11, 2016 10:27 am

Da s een coole update! Die ga ik even "lenen"!

Aircooled greetz,

Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » di apr 19, 2016 10:14 am

Ik vroeg me af of er ergens op het forum een eenvoudig overzicht staat van het zekeringkastje. Ik kan het in ieder geval niet zo snel vinden. Kan iemand me vertellen waar alle zekeringen voor zijn? De technische tekeningen gaan mij even boven mn pet alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Tuinkabouter90 » di apr 19, 2016 21:01 pm

Afbeelding


Henk Tex schreef:Ik vroeg me af of er ergens op het forum een eenvoudig overzicht staat van het zekeringkastje. Ik kan het in ieder geval niet zo snel vinden. Kan iemand me vertellen waar alle zekeringen voor zijn? De technische tekeningen gaan mij even boven mn pet alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » wo apr 20, 2016 22:51 pm

Top! Bedankt

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » zo nov 27, 2016 17:31 pm

Na een fantastisch seizoen met een paar leuke trips, uitstapjes en een roadtrip naar Italië toch besloten om de motor letterlijk en figuurlijk een opfrisbeurt te geven en het schakelen te verbeteren. Ongelofelijk, wat is dat ding zwart en vet!
Helaas hebben we als de motor (te) warm is door file en langzaam rijden weinig compressie, in Italië in ieder geval. Soms kwamen we amper weg...[LOUDLY CRYING FACE] ook het schakelen leek moeilijker te gaan tijdens dit soort momenten.
Suggesties waar het aan ligt zijn dus ook van harte welkom!
Inmiddels is de motor eruit, en volledig gestript.
De cilinders zijn spiegelglad, en worden samen met de zuigers vervangen voor een setje van 1835cc. De koppen worden gereviseerd. Van cilinder 3 was een klep en klepzitting gescheurd, dus hier hebben we mazzel gehad dat er tijdens onze vakantie niets is gebeurd. Er zit geen speling op de krukas. Wel worden de keerringen vervangen, en ook diverse pakkingen. Ook hadden we lekkage op de stoterstangpijpjes, een van de redenen voor dit project...
Meteen het koppelstuk van de schakelstang vervangen om het schakelen te verbeteren, en een andere koppelingsplaat en lager. Drukgroep ziet er nog goed uit.
Ik hoop dat ik genoeg foto's heb gemaakt, wordt straks nog een hele puzzel [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik van plan om het motorruim wat te ontroesten en opnieuw te verven, en de benzine leidingen van de tank te vervangen. Nu kun je er goed bij.
Genoeg te doen dus [SMIRKING FACE]




Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » vr dec 02, 2016 18:56 pm

Whoehahaha! Zoek de verschillen, niet echt gek dat ik soms niet weg kwam...
Afbeelding

Wat is dit trouwens? Kan ik dat ongestraft weghalen/afknippen?
Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Tuinkabouter90 » vr dec 02, 2016 19:11 pm

die is goed opgebruikt :-P
en dat witte blok is een diagnose stekker. heb de meeste draden daar zelf ook a afgehaad
word tegenwoordig niet meer gebruikt.
heb er zelf nog 2 draadjes in zitten omdat ik daar de andere kant nog niet van heb gevonden :-)

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door old brumax » vr dec 02, 2016 19:23 pm

Henk Tex schreef:Whoehahaha! Zoek de verschillen, niet echt gek dat ik soms niet weg kwam...
Afbeelding

Wat is dit trouwens? Kan ik dat ongestraft weghalen/afknippen?
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20161202/4a20360f8e049ba2b34b97bcb0385bf8.jpg


Hoezo versleten??? :lol: je zit nog niet eens op de klinknagels!!!! :lol: :lol:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Henk Tex
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Burg

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door Henk Tex » zo mar 26, 2017 11:42 am

Inmiddels zit de motor weer in de bus en hebben we het eerste proefrondje gereden! Top! Echter nog geen tijd gehad om mijn verhaal van een update te voorzien. Dat komt nog.
Druk gehad met verhuizen en alles wat er bij komt.
Mijn vraag is, wat is de beste methode om de motor weer opnieuw in te rijden? Met nieuwe zuigers, cilinders en koppen. Draaiend gedeelte is niet uit elkaar geweest.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: T2b Tintop 1975

Bericht door blokkever » zo mar 26, 2017 12:41 pm

Inrijden alsof het een nieuwe motor is, toerental is wat minder kritisch omdat je geen nieuwe nokkenas hebt (nokvolgers heb je wel weer op dezelfde plek terug geplaatst?)
Dus rustig mee gaan rijden met wisselende toerentallen en na 500 km olie verversen en kijken hoe de oude olie er uit ziet.
En natuurlijk ook klepspeling controleren/afstellen.

Plaats reactie