Redwesty '71

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Redwesty '71

Bericht door freddeblok » di dec 08, 2015 8:14 am

Dat ziet er gied uit.
Laat je alles bekijken op de voorjaarsmeeting?

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Redwesty '71

Bericht door mobiel70 » di dec 08, 2015 21:59 pm

Hé Fred, Zo gaan we ons op de najaarsmeeting vervelen! Laten we ook wat voor die bijeenkomst overhouden! :mrgreen:
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Redwesty '71

Bericht door EeVeeWee » wo dec 09, 2015 0:32 am

Een geweldig avontuur om het zo te doen! :-)
Dus.

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Redwesty '71

Bericht door Kebdorst » wo dec 09, 2015 16:01 pm

Ziet er goed uit, maar 1 foto snap ik niet?

Afbeelding



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Redwesty '71

Bericht door blokkever » wo dec 09, 2015 16:53 pm

Wat snap je er niet aan? is gewoon een detailfoto va het voorste stukje chassis wat zichtbaar is vanaf de linkerkant.
Vooras is ir ook onderuit, daardoor lijkt het misschien wat kaal.
op onderstaande foto zie je wat meer van de omgeving van hetzelfde stukje chassis maar dan iets verder naar achteren genomen:
Afbeelding

Redwesty
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 09, 2015 8:43 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Redwesty » wo dec 09, 2015 19:40 pm

@Fred, ik denk zomaar dat ik dat niet ga redden, maar wie weet! Ik hoop juli/augustus nog een trip van ongeveer duizend kilometer te doen.

@Kebdorst blokkever heeft inderdaard gelijk, het is een detailfoto van het voorste stukje chasis (links). De foto daaronder is een foto van een afstandje waar de rest van de wielkast beter zichtbaar is.

Redwesty
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 09, 2015 8:43 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Redwesty » ma jan 18, 2016 16:20 pm

En we gaan weer verder. In de kerstvakantie zijn de wielkasten in kleur gespoten en zijn we begonnen met de vooras weer op te bouwen. De stofkappen komen eigenlijk te vervallen met het monteren van de verlaagde spindels, maar dat hebben we opgelost door een stuk uit de stofkap te slijpen. De onderste fusee kan nu vrij bewegen.

In de loods waar ik momenteel sleutel, heb ik het geluk over een heftruck te beschikken en dat kwam goed van pas bij het monteren van de vooras.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al schreef zijn de wielkasten in de originele kleur gespoten na de welbekende laag Motip Anti Gravel. De rest van de bodem spuit ik ook in de Anti Gravel zwart.
Afijn, het spannendste moment is natuurlijk de bus weer terug op zijn wielen zetten. Is 8,5 centimeter te veel of te weinig? Met het eerste resultaat ben ik tevreden. Ik weet dat het nu nog een vertekend beeld geeft, omdat de bus leeg is van binnen en bij het maken van de foto de achterkant nog niet verlaagd was. De bandenmaat op deze foto is 185 en ik denk dat ik dat zo ga houden.

Afbeelding

Toen alles aan de voorkant weer zat zoals het hoorde, zijn we aan de achterkant begonnen. De motor en de versnellingsbak liggen er inmiddels uit. De bak heb ik eruit gepakt omdat ik dan de bodem goed schoon kon maken. De motor wordt verwisseld met de motor die in mijn Kever zit. Daar ligt namelijk een 1679cc in met 043 bewerkte koppen, 009 ontsteking, w110 nokkenas en is voorzien van een set 40mm Solex carburateurs. De motor van de bus gaat in de Kever en die wil ik in een later stadium meer vermogen gaan geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterkant hebben we de bus 1 buitentand verlaagd en ook de wielkasten net zo aangepakt als aan de voorkant. Het volgende hoofdstuk zijn de wielschermranden. Omdat deze niet geheel verrot zijn, wil ik zoveel mogelijk origineel plaatwerk behouden. Ik heb in Rosmalen vorig weekend twee schermranden kunnen kopen en ga daar stukjes van gebruiken om in de bus te lassen.

Zo staat de bus er momenteel bij, zonder motor:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Jonne_f » di jan 19, 2016 21:31 pm

Netjes! ziet er al gaaf uit zo

Redwesty
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 09, 2015 8:43 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Redwesty » do feb 04, 2016 17:18 pm

De afgelopen weken weer aardig wat kunnen doen aan de Westy. Omdat mijn vriendin en ik het keukenblokje achter de bijrijdersstoel missen, zijn we ernaar op zoek gegaan. Via Kieft&Klok kwam ik uit bij ReproWesty. Ik wist dat zij ze ook nieuw maakten, maar we vonden deze erg aan de prijs. Door de telefoon kreeg ik te horen dat ze ook nog een origineel tweedehands keukentje hadden staan, “maar die wel erg slecht was”. Die kans lieten we niet aan ons voorbijgaan en we reisden af naar ReproWesty. Daar aangekomen was er niets aan gelogen over wat ze door de telefoon al zeiden: het keukenblokje was inderdaad in erg slechte staat.

Na het nodige moois bekeken te hebben in de werkplaats hebben we de afspraak gemaakt dat zij al het materiaal voor het keukenblokje leveren, het fineer plakken, de greepjes erbij leveren en wij het zelf in elkaar zetten. Een bouwpakket. Scheelde een stuk in de prijs en nog leuk ook om het zelf in elkaar te zetten. Ook hebben we gelijk een nieuw tentdoek besteld en nog wat klein spul.

Deze week begonnen met het uitbouwen van de bedbank, omdat de oude kussens plaats moeten maken voor nieuwe. Bij het uitbouwen van de bedbank kwam nog de nodige Amerikaanse valuta onder de bank vandaan als ook een ijzerzaag, routekaarten en vooral veel gruis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur van de Westy wordt compleet opnieuw gedaan zowel het skai als overal nieuwe vullingen. We hebben gekozen om alles in 1 kleur te laten maken. Het wordt olijfgroen en de stoelen worden afgewerkt met een witte bies. Zodra de bekleedster begint, zal ik foto’s uploaden van het resultaat.
Afgelopen weekend, samen met mijn vader de Westy op de brug gezet, om de bodem verder af te werken. Ook hier weer het gebruikelijke recept: Oude tectyl eraf gebrand, Anti Gravel erop en op de zijflanken de rode lak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Redwesty
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 09, 2015 8:43 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Redwesty » di aug 02, 2016 12:42 pm

Aangezien de laatste update alweer van een half jaar geleden dateert, is het de hoogste tijd om de laatste stand van zaken te geven over wat er allemaal in de afgelopen zes maanden gebeurd is.

Het is februari en het volgende wat op het lijstje staat om aangepakt te worden, zijn de wielkasten zowel links als rechts. Op het Aircooled Winterfest in januari twee wielschermranden voor de Westy kunnen scoren. Aangezien niet alles rot was, heb ik alleen de stukken vervangen daar waar nodig was. Na veel pas-en meetwerk de rotte stukken eruit geslepen de nieuwe stukken erin gepropt, afgelast en afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op naar de volgende klus: de bodem. Hoewel ik de buitenkant zoveel mogelijk onaangeroerd wil laten, pak ik de binnenkant wel aan. In de bodem zaten diverse plekjes die gelast moesten worden. Onder meer bij de wielkast en een stuk in het midden. Met een nieuw stuk bodem ook dit weer netjes gemaakt en vervolgens de laadvloer geschuurd, in de primer gezet en in kleur gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Omdat zowat alle raamrubbers verdroogd waren, was dat de volgende klus op het lijstje. Mijn vader en ik hadden nog geen ervaring met het plaatsen van nieuwe rubbers, dus speurden we wat rond op het internet. Met een stuk touw en het nieuw rubber om het raam, gingen we aan de slag. Mijn pa aan de buitenkant tegen de ruit duwen en ik aan de binnenkant het touw uit het rubber trekken.

Afbeelding

Hier en daar nog wat plekjes bijgewerkt:
Afbeelding

Het volgende hoofdstuk speelde zich vooral in de bus af: het opbouwen van het interieur. De houten hemel was op veel plaatsen doorgezakt en na een paar dagen creatief te zijn geweest met de decoupeerzaag, kon de nieuwe hemel erin. Mijn vriendin was inmiddels druk bezig met een stukje vinyl uit te zoeken voor op de vloer. Nadeel is dat bij bijna alle winkels het vinyl per strekkende meter verkocht wordt en op een rol van vier meter zit. We hadden dus twee kansen om de juiste afmetingen af te snijden.. Bij de bouwmarkt een stukje profiel gekocht om de vloer mooi af te werken bij de schuifdeur en ook bij de doorloop. Bij de doorloop ligt het stukje profiel, omdat daaronder een stukje koperen leiding ligt. Het watertankje voor de kraan heeft namelijk zijn plaats gevonden in de buddyseat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voordat we verder konden met het plaatsen van de zijwand, moesten er eerst nog wat draden gelegd worden: voor het stopcontact in de zijwand, de koelkast en voor het waterpompje om de kraan te bedienen. Dat gedaan hebbende kon de zijwand erin. Vanwege de looks heb ik besloten om de kast met originele stopcontacten te behouden. De kasten hebben we voorzien van nieuwe rubbers en nieuwe greepjes. Het raam waar de kast aan de zijwand tegen komt hebben we voorzien van een stukje retrobehang en aan de kast zelf een kleine ledstrip voor iets meer verlichting.

Afbeelding

Het keukenkblokje opbouwen:

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Wat natuurlijk ook niet kon ontbreken was een nieuw tentdoek voor het hefdak. Van het oude was weinig meer over, dus was geheel vervangen de enige optie. Hier en daar moest het houtenframe in het hefdak wat vernieuwd worden voordat het nieuwe doek erin kon.

Afbeelding

Afbeelding


Met alle kasten erin, hadden we een beetje een beeld van waar we alles aan zouden leggen voor de huishoudaccu. We hebben het als volgt gedaan: de startaccu staat in verbinding met een Beaut 80 AMP/h accu met daartussen een steekzekering en een accuscheider. Vanuit de motorruimte gaat het verhaal verder in de kast onder de bank. Daar hebben we de accubewaker, druppellader, zekeringkast met aardlekschakelaar en het 12volt circuit verder aangelegd. De Westy is nu voorzien van 1 stopcontact in de zijwand en nog een extra stopcontact onder de druppellader, 1 ledstrip, een Waco koelkastje en een knopje om de kraan te bedienen.

Afbeelding

Afbeelding

De laatste dagen zijn we vooral bezig met kleine dingen. Zo hebben we de seald beams vervangen en nu de voorruit er nog uitligt, kunnen we prima wat aanpassingen bij het dashboard doen. Zo hebben we een radio en een temperatuurmeter voor de olie geplaatst. Het interieur is ook binnen en daar zijn we heel blij mee! Het olijfgroene matcht goed met het vloertje en het rood van de Westy. Langzaam maar zeker krijgt de camper dus steeds meer vorm.

Zoals te zien is, was het interieur nodig aan een opknapbeurt toe..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
emiel10
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Redwesty '71

Bericht door emiel10 » di aug 02, 2016 14:01 pm

Heel gaaf! Je hebt duidelijk niet stil gezeten :shock:

Goed bezig, ga vooral zo door!
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door VWT2a » di aug 02, 2016 16:35 pm

Woow goed bezig zeg . Was even benieuwd naar de koelkast die precies past. Welk model waco koelkast heb je en waar heb je die besteld? Ben ook nog opzoek naar een nieuwe

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Redwesty '71

Bericht door Tuinkabouter90 » di aug 02, 2016 18:58 pm

ziet er allemaal weer goed uit :-)

Redwesty
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 09, 2015 8:43 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door Redwesty » di aug 02, 2016 22:41 pm

@VWT2a Ik heb mijn koelkast besteld via onderstaande link. Heeft een inhoud van 45 liter en de afmetingen zijn: 534 x 380 x 500 mm (h x b x d). De compressor van de koelkast hoor je bijna niet als die in het kastje staat.

https://www.dewitschijndel.nl/dometic-w ... 0wodhYQIjg

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Redwesty '71

Bericht door VWT2a » wo aug 03, 2016 6:49 am

Dank je voor je reactie en veel plezier met je mooie bus

Plaats reactie