De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Jonne_f » do feb 25, 2016 7:21 am

Netjes! Ziet er weer goed uit zo allemaal

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » do feb 25, 2016 22:29 pm

Hallo lezers, :shock: hier weer een GROTE up date. :mrgreen:
Ik heb mijn voorruit er al weer in ,ook de 2 zijruiten en de stoel en de witte wielen :o hij staat weer op de grond.
Nu alleen de deur er nog in en dan starten :mrgreen: en om draaien voor de anderen kant, misschien zaterdag :wink: .
O ja ook nog even de plekken die gelast zijn en nog groen moesten blijven, even bij gespoten met een spuitbus op kleur gemaakt bij Molenaar in nw gein :idea: . dit bij spuiten heb ik gedaan om van de zomer toch nog een beetje netjes te kunnen rijden. :wink: . ow ook nog even de panelen aan 1 kant er in gezet, kan je de kleur een beetje zien.
PS ik had vrij vandaag. :lol: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
grt Wim v w

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door blokkever » vr feb 26, 2016 9:26 am

Schiet al lekker op 8-)
heb je de kleur op kleurnummer laten mengen?
Of heb je de kleur laten scannen?
Op de foto's lijken de bijgewerkte plekken namelijk wat feller groen, of is de lak daar nog nat en trekt de kleur nog bij als het droogt?

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » vr feb 26, 2016 23:23 pm

Hoi Blokkever, ik had 1 schroef bij me met kleur dus niet echt een voorbeeld.
maar het is maar tijdelijk en met een beetje poetsen trekt het misschien nog wat bij. ;).
grt Wim vw

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » za feb 27, 2016 23:00 pm

Hoi Hoi, het weekend nog niet voorbij maar hij is wel omgedraaid. :lol:
Ook even een foto in de zon van de (goeie kant). :D Afbeelding AfbeeldingAfbeelding [IMG]http://i65.tinypic.com/2zyjxuh.jpg/IMG] Toen hij weer binnen stond heb ik direct de deur er uit gehaald en even gestofzuigd.
En toen gekeken wat er aan deze kant te doen is. :| . AfbeeldingAfbeelding
wat oppervlakkige roest. :?
Maar er is ook wat serieuze roest,Afbeelding
De instap. Afbeelding.
De gordel bevestiging achter de bijrijdersstoel.
Afbeelding De hoek achter onder de stoel.
Dit paneel achter de bijrijders stoel wil ik er uit halen,zodat er een draai stoel in kan. Iemand hier ervaring mee :?: :?: . Afbeelding. En ook de gordel bevestiging voor de achterbank.Afbeelding
Dit is wat ik tot nog toe heb kunnen vinden :mrgreen: maar wie weet wat ik nog tegen kom. :mrgreen: .
O ja ook nog een reparatie door (een) vorige eigenaar ziet er wel goed uit, :thumbright: maar niet afgewerkt aan de binnen kant.Afbeelding Dit was het weer voor nu,tot de volgende update. :D
grt Wim v w.

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » wo mar 09, 2016 22:25 pm

Goedendag lezers, van de week niet veel gedaan was geveld door een virus.
Niet op de computer maar in mn hoofd (griep) :cry: .
Maar met het uitzicht op maandag weer beginnen :wink: van daag maar vast begonnen aan wat slijpwerk. :oops:
Ik heb een paar bladzijden terug gezegd, HET VALT WEL MEE, nou niet dus :mrgreen:
De gaten zijn misschien niet veel groter maar wel complexer soms wel 3lagen over elkaar (van de fabriek uit) :shock:
NU snap je niet waarom ze het TOEN zo gemaakt hebben. :roll: .
Maar goed alles zal recht(dicht) kommen :lol: de foto's zoveel mogelijk op volgorde van het slijpen tot het
spuiten van Inox op de nieuwe delen.
PS , en dit is alleen nog maar de instap/gordel bevestiging en de hoek onder/achter de bijrijders stoel. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
volgende keer de puzel stukjes maken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » do mar 10, 2016 21:12 pm

Hier de plaatjes van de puzzel stukjes die ik gemaakt hebt om alle gaatjes weer dicht te maken :o :lol:
En het grootste deel er ook ingelast. :D AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
Die laatste moet ik nog aflassen, dan alles behandelen tegen roest. :mrgreen:
grt Wim v w

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » zo mar 13, 2016 19:56 pm

Hoi hoi lezers, hier het vervolg van het laswerk met wat afwerking en een nieuw (gaatje) :?
Ook weer een deel van de cabine en achterruimte geschilderd, maar foto's zeggen meer dan woorden. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
Dit was het weer, tot de volgende update. ;)
grt Wim v w

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » wo mar 23, 2016 21:27 pm

Hallo mensen, :lol: Het heeft even geduurd :oops: maar ik heb moeilijk heden met de foto,s nu ik
window 10 gebruik , ze komen er gedraaid op. :evil: .
dus nu zet ik ze met de oude window 7 foto's er op en dan de update.
Dus hier de update, niet teveel woorden maar plaatjes.
Ik heb het laswerk (denk ik) klaar :lol: een gaatje in de dorpel/een gaatje in het bolle gedeelte bij het achterlicht/ de strip onder de zij achterruit/een geboord gat achter de luchthapper(was van de stand kachel)en diverse gaatjes van parkers door het plaatwerk,alles dicht gelast. :D .
Nu schilderen, en dat heb ik dus ook al een deel gedaanAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dit is het weer voor vandaag tot de volgende update.
grt Wim v w :mrgreen:

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » do mar 31, 2016 20:28 pm

hallo volgers ,lezers, hier een kleine update, het begint nu op te schieten :lol:

Al het laswerk wat ik kon vinden aan de bus is gedaan :shock: en alles wat wit moest worden aan de bus is wit, behalve de schuifdeur en de bijrijders deur en het dak. De schuifdeur is het volgende wat ik ga doen met allemaal kleine dingen tussen door.
Zoals de ruiten er in zetten ,panelen plaatsen ,bumpers plaatsen en dan het interieur plaatsen. :P keukenblok en klap bank.Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding '

dat was het weer voor even, grt Wim v w

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » di apr 05, 2016 22:04 pm

hallo lezers, hier een update ,De schuifdeur is geschilderd het dak is gedeeltelijk geschilderd(1x) moet waarschijnlijk 3x :oops:
De ruit in de achterklep zit er in en ook de zijruit, de bumpers zitten er op en aan de binnen kant nog wat wit geschilderd. :lol:
Het volgende is de schuifdeur afhangen(plaatsen) en dan de bijrijders deur nog en dannnnnn schiet het echt op. :mrgreen:
De motor moet ook nog nagezien worden, want starten doet hij erg moeizaam. En dan naar buiten en genieten. :thumbright:
dit is het weer voor even. grt Wim v w. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » di apr 26, 2016 22:09 pm

Hallo volgers, hier een paar foto's van de bus hoe hij er nu uit ziet en een klein projectje tussen door. :o :D Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding .
Als alles weer wat verder klaar is volgen er nieuwe foto's.
grt Wim vw

Plaats reactie