Restauratie T2b

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Jterpstra
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 13:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Restauratie T2b

Bericht door Jterpstra » wo okt 28, 2015 13:53 pm

Goedendag allemaal , Ik ben Jani 17 jaar en heb nu een vw t2b die all een tijdje in de familie zit. Hij is eerst van mijn moeder geweest daarna van me vader en nu van mij. Ondertussen heeft die wel een grote beurt nodig.. En omdat ik nog niet super veel verstand heb van hoe en wat wou ik graag jullie hulp inroepen. Mijn eerste vraag gaat over de bodemplaat want die is heel erg verroest. Nou is mijn vraag wat het beste is we hebben ondertussen 2 ideen en dat zijn:
1 . De hele bodemplaat eruithalen en aan de zijkanten een klein stukje overlaten en dan een nieuwe gewoon vlakke plaat halen rvs of gegalvaniseerd en die erin lassen aan de balken en aan het overgbleven oude stukje vloerplaat.

2 . De oude vloerplaat laten zitten en de meest veroeste plekken eruitflexen nieuwe stukjes plaat eroplassen en dan nog een gehele nieuwe plaat eroverheen plaatsen (alleen) in die nieuwe plaat paar gaatjes boren op de goeie plekken en dan in die gaatjes aan de oude plaat vastlassen.

Welke van de twee ideeen is het beste , of moet het op een hele andere manier ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg Jani

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Restauratie T2b

Bericht door eelke » wo okt 28, 2015 14:08 pm

Hoi jani,

welkom we houden hier heeeeeeeeeel veel van plaatjes dus foto's zijn altijd welkom!
je kan reparatieplaat met dezelfde golfje kopen (Google even op luchtgekoelde onderdelen en je vind zo een bedrijf of 5 of kijk bij onze sponsors )
een vlakke plaat kan natuurlijk ook, is maar net hoe origineel je hem wil houden en hoeveel moeite je wil doen...

groet eelke
hoe???

Jterpstra
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 13:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Restauratie T2b

Bericht door Jterpstra » wo okt 28, 2015 16:08 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier wat fotos van mijn t2 zoals jullie kunnen zien zijn we all aardig bezig geweest met strippen :)

Jterpstra
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 13:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Restauratie T2b

Bericht door Jterpstra » wo okt 28, 2015 16:12 pm

eelke schreef:Hoi jani,

welkom we houden hier heeeeeeeeeel veel van plaatjes dus foto's zijn altijd welkom!
je kan reparatieplaat met dezelfde golfje kopen (Google even op luchtgekoelde onderdelen en je vind zo een bedrijf of 5 of kijk bij onze sponsors )
een vlakke plaat kan natuurlijk ook, is maar net hoe origineel je hem wil houden en hoeveel moeite je wil doen...

groet eelke


hallo eelke ,
Heb er meteen wat fotos opgezet , zoals je kunt zien is de bodem heel erg verroest dus weet niet of ik dat met reparatie plaaten opred. Het buiten aanzicht wil ik zo origineel mogelijk houden maar voorderest hoeft het van mij niet allemaal origineel want dan komen de kosten heel hoog op te lopen en als 17 jarige heb ik niet heel veel geld te besteden. Dus wil het meeste zo goedkoop maar natuurlijk wel goed oplossen vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Mvg

Plaats reactie