Meet: Sjo !
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
Uche uche....
Nog maar eens proberen af te stoffen.
Allereerst mijn excuses dat ik mijn busverhaal al lang niet meer bijgewerkt heb.
Vooral omdat er nogal wat is gebeurd.
23 juni was het dan zover (één dag voor) ons 12,5 jarig huwelijksfeest (wettelijk).
Begin van dit jaar waren we bezig een feestje te plannen, we hadden echter 12,5 jaar geleden ook het kerkelijk huwelijk laten voltrekken.
Dit was er destijds, door omstandigheden, niet van gekomen.
Dus borrelde het idee op om nu in het kerkelijk huwelijksbootje te stappen.
Natuurlijk doe je dat niet alleen, maar nodig je een paar vrienden uit.
Dit leidt er dan vervolgens toe dat de fotografe geheugenkaartjes tekort kwam.....
Hoe dat zo.... ?
Fahtal en Geertje waren er toch bij....
Zoals in de laatste post te lezen is, heeft Sjo er een vriendin bijgekregen.
Daisy is inmiddels opnieuw ingericht, de nieuwe bekleding volgt spoedig.
(hoog tijd dus om een tweede busverhaal te openen)
Dit jaar hebben we Sjo behoorlijk op de proef gesteld.
We hebben namelijk (op weg naar de estafettemeeting) onze oude Kema Kwikstaart verruild voor een hele mooie constructam Comet.
Wel wat jonger dan Sjo, maar ook zoooooo veel praktischer dan de Kema.
De constructam (Lieveke) is echter ook dubbel zo zwaar.
Dus wilden we dit jaar eens wat dichter bij huis op vakantie.
Nou..... dat lukt ons dus nooit,
Uiteindelijk hebben we een hele leuke route door Duitsland uitgestippeld en hebben enkele hele mooie plaatsen bezocht.
Hirschhorn, Rothenburg ob der Tauber allemaal mooie gezellige authentieke plaatsen.
Om niet teveel te l#llen....
hier enkele picas!
De eerste foto na de aankoop:
En gelijk door naar de Estafettemeeting:
Inclusief de, gelukkig niet afgebrande, Dukw... wat was dat stoer!
En dan ..... op vakantie:
Zomerbloempje kwam nog even met Daisy op bezoek
Nog één dagje in Zuid Limburg
door naar Hirschhorn
Daarna naar Rothenburg ob der Tauber
Heerlijke vakantie met heerlijk weer!
Op naar volgend jaar.
Nog maar eens proberen af te stoffen.
Allereerst mijn excuses dat ik mijn busverhaal al lang niet meer bijgewerkt heb.
Vooral omdat er nogal wat is gebeurd.
23 juni was het dan zover (één dag voor) ons 12,5 jarig huwelijksfeest (wettelijk).
Begin van dit jaar waren we bezig een feestje te plannen, we hadden echter 12,5 jaar geleden ook het kerkelijk huwelijk laten voltrekken.
Dit was er destijds, door omstandigheden, niet van gekomen.
Dus borrelde het idee op om nu in het kerkelijk huwelijksbootje te stappen.
Natuurlijk doe je dat niet alleen, maar nodig je een paar vrienden uit.
Dit leidt er dan vervolgens toe dat de fotografe geheugenkaartjes tekort kwam.....
Hoe dat zo.... ?
Fahtal en Geertje waren er toch bij....
Zoals in de laatste post te lezen is, heeft Sjo er een vriendin bijgekregen.
Daisy is inmiddels opnieuw ingericht, de nieuwe bekleding volgt spoedig.
(hoog tijd dus om een tweede busverhaal te openen)
Dit jaar hebben we Sjo behoorlijk op de proef gesteld.
We hebben namelijk (op weg naar de estafettemeeting) onze oude Kema Kwikstaart verruild voor een hele mooie constructam Comet.
Wel wat jonger dan Sjo, maar ook zoooooo veel praktischer dan de Kema.
De constructam (Lieveke) is echter ook dubbel zo zwaar.
Dus wilden we dit jaar eens wat dichter bij huis op vakantie.
Nou..... dat lukt ons dus nooit,
Uiteindelijk hebben we een hele leuke route door Duitsland uitgestippeld en hebben enkele hele mooie plaatsen bezocht.
Hirschhorn, Rothenburg ob der Tauber allemaal mooie gezellige authentieke plaatsen.
Om niet teveel te l#llen....
hier enkele picas!
De eerste foto na de aankoop:
En gelijk door naar de Estafettemeeting:
Inclusief de, gelukkig niet afgebrande, Dukw... wat was dat stoer!
En dan ..... op vakantie:
Zomerbloempje kwam nog even met Daisy op bezoek
Nog één dagje in Zuid Limburg
door naar Hirschhorn
Daarna naar Rothenburg ob der Tauber
Heerlijke vakantie met heerlijk weer!
Op naar volgend jaar.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
Mooie fotos! Altijd goed om in dit jaar getijde terug te blikken!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Meet: Sjo !
Hoe herkenbaar zeg,
Op vakantie met de bus, de comet inclusief oude voortent, 2 seconden tentje en nog wat oude spullen.
Kwam de bus nog een beetje vooruit met de constructam erachter? Onze 2 liter mocht lekker doorwerken op de grote hellingen.
Mooi he zon constructam. Wij hebben een wat oudere met gladde beplating. Ook nog met een echt gelakt houten interieur.
Groet Patrick
Op vakantie met de bus, de comet inclusief oude voortent, 2 seconden tentje en nog wat oude spullen.
Kwam de bus nog een beetje vooruit met de constructam erachter? Onze 2 liter mocht lekker doorwerken op de grote hellingen.
Mooi he zon constructam. Wij hebben een wat oudere met gladde beplating. Ook nog met een echt gelakt houten interieur.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
jerupke schreef:
Mooie foto
Zit me te bedenken dat ik in 2010 ook in die buurt geweest ben; de Romantischer Strasse.
Erg gaaf die vakwerkhuizen enzo.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
Heerlijke omgeving, inderdaad.
Ja busje had wel wat meer moeite met de constructam t.o.v. de Kema, maar met 107pk gaat hij toch wel lekker genoeg vooruit, hoor.
De constructam heeft idd. het gelakte houten interieur, zelfs nog met de ruitjes op de deurtjes, helaas geen gladde platen en ronde kastjes.
Ja busje had wel wat meer moeite met de constructam t.o.v. de Kema, maar met 107pk gaat hij toch wel lekker genoeg vooruit, hoor.
De constructam heeft idd. het gelakte houten interieur, zelfs nog met de ruitjes op de deurtjes, helaas geen gladde platen en ronde kastjes.
Laatst gewijzigd door jerupke op do okt 18, 2012 22:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Meet: Sjo !
107 PK?...........fuuuuuuck!
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Meet: Sjo !
Meer moeite noemt hij dat dan.
Met 70 pk is het dan toch behelpen hoor. Ik denk dat ik je dan niet bij kan houden als het bergop gaat
Toch een aardig gewicht die 1000 kg + alles wat nog in de bus geschoven was.
Wordt tijd om de bus een beetje op te voeren
Groet Patrick
Met 70 pk is het dan toch behelpen hoor. Ik denk dat ik je dan niet bij kan houden als het bergop gaat
Toch een aardig gewicht die 1000 kg + alles wat nog in de bus geschoven was.
Wordt tijd om de bus een beetje op te voeren
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
Zooooooo........
even de sneeuwschep erbij moeten pakken om de stoflaag van dit topic te verwijderen...
Dat is wel een nadeel van die smartfoons...
Lezen gaat super, maar posten gaat wat moeilijker.
Een beetje olie-gespetter heeft mij weer aan het werk gezet.
Ik dacht dat de krukaskeerring aan vliegwielzijde lekte, dus begonnen met de motor uitbouwen...
Toen bleek dat 1 van de leidingen naar de externe koeler lekte...
Dus gelijk een mailtje naar Weesp gestuurd en een paar mooie leidingen besteld:
Vervolgens bleek de motorbeplating toch wat beschadigd bij de montage van de Kadrons, schuren gronden en lakken was de volgende stap.
van dit:
naar dit:
Ik heb geen staande koeler op mijn carter staan, omdat deze opening in de koeltunnel wel nog open was, ging hier veel koellucht verloren. Met boor en beitel aan de slag om een vakkundige desctructieve modificatie uit te voeren (slopen):
Het maanvormige gat is inmiddels ook netjes dichtgelast.
Omdat e.e.a. toch dichtgelast moest worden, vond ik dat dit eindblik ook onder handen genomen moest worden. Alle gaten gaan dicht, dus de voorverwarming moet van de uitlaat af:
Zo wordt de motorruimte steeds verder gestyled en vooral gecleaned...
Hier gaat nog een en ander gebeuren:
De benzinedruk-regelaar zat nu nog met slangtorens aangesloten. Omdat ik alle rubberleidingen ga vervangen door koper leidingen, moest deze er ook aan geloven.
En zo resulteert een snelle keerring-wissel toch weer in een projectje waar ik eigenlijk veel eerder aan had moeten beginnen.
Stay tuned voor de volgende upgrades/updates!!
even de sneeuwschep erbij moeten pakken om de stoflaag van dit topic te verwijderen...
Dat is wel een nadeel van die smartfoons...
Lezen gaat super, maar posten gaat wat moeilijker.
Een beetje olie-gespetter heeft mij weer aan het werk gezet.
Ik dacht dat de krukaskeerring aan vliegwielzijde lekte, dus begonnen met de motor uitbouwen...
Toen bleek dat 1 van de leidingen naar de externe koeler lekte...
Dus gelijk een mailtje naar Weesp gestuurd en een paar mooie leidingen besteld:
Vervolgens bleek de motorbeplating toch wat beschadigd bij de montage van de Kadrons, schuren gronden en lakken was de volgende stap.
van dit:
naar dit:
Ik heb geen staande koeler op mijn carter staan, omdat deze opening in de koeltunnel wel nog open was, ging hier veel koellucht verloren. Met boor en beitel aan de slag om een vakkundige desctructieve modificatie uit te voeren (slopen):
Het maanvormige gat is inmiddels ook netjes dichtgelast.
Omdat e.e.a. toch dichtgelast moest worden, vond ik dat dit eindblik ook onder handen genomen moest worden. Alle gaten gaan dicht, dus de voorverwarming moet van de uitlaat af:
Zo wordt de motorruimte steeds verder gestyled en vooral gecleaned...
Hier gaat nog een en ander gebeuren:
De benzinedruk-regelaar zat nu nog met slangtorens aangesloten. Omdat ik alle rubberleidingen ga vervangen door koper leidingen, moest deze er ook aan geloven.
En zo resulteert een snelle keerring-wissel toch weer in een projectje waar ik eigenlijk veel eerder aan had moeten beginnen.
Stay tuned voor de volgende upgrades/updates!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Meet: Sjo !
Zag onder kletspraat al wat slangetjes en vroeg me gelijk af....
Prachtig zeg, was al mooi en dan zal dit het toefje wel zijn.
Prachtig zeg, was al mooi en dan zal dit het toefje wel zijn.
Groeten, Remon.
Re: Meet: Sjo !
dat wordt wel een heel sexy motorruim!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Meet: Sjo !
Zo, nu even tijd voor een update.
Olie leidingen vervangen, met dank aan Michael Haas voor de snelle service.
Kabels verder weggewerkt, er zaten er nog een paar in het zicht, deze lopen nu in kabelgootjes onder de tank.
Bobine en benzinedruk reduceer verplaatst en de bougiekabels verplaatst.
Dynomat geplaatst.
Benzineslangen vervangen door koperleiding.
Nu alleen nog een keer iets verzinnen op die foeilelijke gasstangen.
Plaatjes bij de praatjes:
Dichtlassen lukte niet zoals gewenst, dus voorlopig even een plaatje eroverheen.
En het eindresultaat (foto met telefoon om 3u ’s nachts):
Zaten een paar avondjes doorploeteren bij, dus de afgelopen dagen hebben we het er maar even van genomen:
Olie leidingen vervangen, met dank aan Michael Haas voor de snelle service.
Kabels verder weggewerkt, er zaten er nog een paar in het zicht, deze lopen nu in kabelgootjes onder de tank.
Bobine en benzinedruk reduceer verplaatst en de bougiekabels verplaatst.
Dynomat geplaatst.
Benzineslangen vervangen door koperleiding.
Nu alleen nog een keer iets verzinnen op die foeilelijke gasstangen.
Plaatjes bij de praatjes:
Dichtlassen lukte niet zoals gewenst, dus voorlopig even een plaatje eroverheen.
En het eindresultaat (foto met telefoon om 3u ’s nachts):
Zaten een paar avondjes doorploeteren bij, dus de afgelopen dagen hebben we het er maar even van genomen:
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Meet: Sjo !
Mooi werk!
Tot aankomend weekend
Tot aankomend weekend
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.