Westy 71 T2A/B, yellow fever
Westy 71 T2A/B, yellow fever
Dag Allemaal,
ik had al wat in het technische gedeelte geschreven met meteen een vraag , dacht dat ik me al voorgesteld hier maar dat bleek op Keversite.nl te zijn en dacht dat dat 1 was met deze site. Dus bij deze ook even mezelf voorstellen
Ik ben Rob 40 Jaar uit Eindhoven en heb enkele weken geleden een '71 er T2 A/B Westfalia S020 op de kop getikt via een maat van me van Best Coast Classics.
Altijd meer een Amerikanen liefhebber geweest maar na paar keer met vrienden naar kevermeetings te zijn geweest het VW virus ook mee opgepakt.
Om de bus iig enigszins technisch klaar te maken moet er eea gebeuren dus daar zijn we nu mee bezig.
Ik wil hem eerst technisch in orde maken voor RDW en APK dan 1-2 jaar rijden en dan verder opknappen.
De bus is redelijk hard op natuurlijk de accubak na en een enkele raam en rubberrand.
De Motor is een GE code 2 liter blok en weet daar verderhelemaal niks vanaf , het loopt maar moet niet vragen hoe weet alleen dat het hydraulische klepstoters heeft en dat evt reparaties erg kostbaar kunnen zijn tov de andere blokken???
De carrosserie wil ik eigenlijk zoveel mogelijk laten hoe het is, niks opnieuw spuiten maar dat zien we later wel, interieur heeft nieuwe betere stoelen nodig en achterin willen we het wat mooier maken.
ik had al wat in het technische gedeelte geschreven met meteen een vraag , dacht dat ik me al voorgesteld hier maar dat bleek op Keversite.nl te zijn en dacht dat dat 1 was met deze site. Dus bij deze ook even mezelf voorstellen
Ik ben Rob 40 Jaar uit Eindhoven en heb enkele weken geleden een '71 er T2 A/B Westfalia S020 op de kop getikt via een maat van me van Best Coast Classics.
Altijd meer een Amerikanen liefhebber geweest maar na paar keer met vrienden naar kevermeetings te zijn geweest het VW virus ook mee opgepakt.
Om de bus iig enigszins technisch klaar te maken moet er eea gebeuren dus daar zijn we nu mee bezig.
Ik wil hem eerst technisch in orde maken voor RDW en APK dan 1-2 jaar rijden en dan verder opknappen.
De bus is redelijk hard op natuurlijk de accubak na en een enkele raam en rubberrand.
De Motor is een GE code 2 liter blok en weet daar verderhelemaal niks vanaf , het loopt maar moet niet vragen hoe weet alleen dat het hydraulische klepstoters heeft en dat evt reparaties erg kostbaar kunnen zijn tov de andere blokken???
De carrosserie wil ik eigenlijk zoveel mogelijk laten hoe het is, niks opnieuw spuiten maar dat zien we later wel, interieur heeft nieuwe betere stoelen nodig en achterin willen we het wat mooier maken.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
leuke bus en welkom.
en je verloochend je Amerikaanse hobby niet helemaal, met deze Amerikaanse bus
en je verloochend je Amerikaanse hobby niet helemaal, met deze Amerikaanse bus
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Mooi ding. Ge is normaal injectie een hoort niet in een ab. Dus iets iemand creatief geweest;-) Gezien de centrale carb denk ik dat je eerst maar eens de boel netjes moet afstellen.
Hydraulische kleppen kun je ook stellen zie boeken.
Eventueel op een test bank
Maar welkom!!!
Mooi ding met mooie striping.
Hydraulische kleppen kun je ook stellen zie boeken.
Eventueel op een test bank
Maar welkom!!!
Mooi ding met mooie striping.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Welkom. Mooie bus en gave striping.
Kan zo het striping topic in...met veel foto's graag, daar houden we hier van .
Maar dat had je wellicht al door .
Kan zo het striping topic in...met veel foto's graag, daar houden we hier van .
Maar dat had je wellicht al door .
Waarom? Omdat het kan!
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Welkom,
Das 'n hele mooie bus die je van Maurice hebt gekocht.
Veel plezier der mee
Das 'n hele mooie bus die je van Maurice hebt gekocht.
Veel plezier der mee
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Bedankt allemaal , ja die striping doet het hem wel haha, is met tape gedaan maar wel erg leuk gedaan zo zie je ze niet veel, wellicht in later stadium een keer echt laten pinstripen.
idd amerikanenvirus blijft zo wel beetje hangen met de amerikaanse uitvoering hahaha. Grappige is dat ik een hoofdleverancier in Amerika heb voor mijn dagelijkse werk en deze bus ongeveer 6 blocks van hem vandaan stond toen Maurice hem kocht. Het had zo moeten zijn denk ik haha.
Nog een leuke detail is dat de kleur vlgs de kleurcode Sierra Yellow is, thuis heb ik nog een gerestaureerde 1956 Chevy Bel Air met de kleur Sierra Gold
De motor gaat er een keer onderuit , was idd achter gekomen dat het een injectiemotor geweest is, ik krijg nog een dubbele carberateur met inlaat dus dat gaat er dan waarschijnlijk opkomen. Bekabeling naar motorblok is spaghetti dus daar ook wat werk mee .Mischien dat ik er alsnog een 1700 motor ondergooi maar dat ligt aan de staat van deze motor.
Ja Maurice heeft leuke busjes staan, echt projecten voor de vw puristen.
idd amerikanenvirus blijft zo wel beetje hangen met de amerikaanse uitvoering hahaha. Grappige is dat ik een hoofdleverancier in Amerika heb voor mijn dagelijkse werk en deze bus ongeveer 6 blocks van hem vandaan stond toen Maurice hem kocht. Het had zo moeten zijn denk ik haha.
Nog een leuke detail is dat de kleur vlgs de kleurcode Sierra Yellow is, thuis heb ik nog een gerestaureerde 1956 Chevy Bel Air met de kleur Sierra Gold
De motor gaat er een keer onderuit , was idd achter gekomen dat het een injectiemotor geweest is, ik krijg nog een dubbele carberateur met inlaat dus dat gaat er dan waarschijnlijk opkomen. Bekabeling naar motorblok is spaghetti dus daar ook wat werk mee .Mischien dat ik er alsnog een 1700 motor ondergooi maar dat ligt aan de staat van deze motor.
Ja Maurice heeft leuke busjes staan, echt projecten voor de vw puristen.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
gave bus! welkom hier.
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Wees welkom hier.
Elkaar spreken kan op de najaarsmeeting
Kunnen we meteen je bus bewonderen
Elkaar spreken kan op de najaarsmeeting
Kunnen we meteen je bus bewonderen
Op naar een lang en heet bus seizoen.
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Zo , ben alweer een tijdje niet online geweest.
Veel aan busje gedaan langs mijn drukke werkzaamheden. weekendje Budel en leuke kontakten opgedaan en ook even bij Spijlbusmeeting geweest en daar ook een goede kontakt opgedaan voor info en onderdelen.
Heb eea aan de ophanging gedaan, nieuwe homokineet, rest was goed op 1 na , remschoenen en remleidingen achterzijde vernieuwd, voorzijde de ophanging onder handen genomen, stuurstang, stuurdemper, spoorstangen, schokbrekers , fuseehoesjes vernieuwd, velgen laten stralen en poedercoaten ( nu bleken achteraf 2 velgen van een Mercedes te zijn dus zonder de wieldopnokjes en een stuk breder ook ) maar goed voor nu even prima. De Mercedes velgen zaten eerst voor waarschijnlijk vanwege de koelvinnen aan de binnenzijde voor de schijfremmen. De schijfremmen konden afgedraaid worden, de remklauwen zijn gereviseerd, remdrukcilinder gereviseerd.
De remdrukregelaar was niet meer te reviseren en een 2e handsje was al aardig aan de prijs dus heb daar zelf een Wilwood verstelbare remdrukregelaar geplaatst, even de remleidingen aangepast zodat het allemaal pastte en klaar.
deze week de motor eruit gehaald, deze liep al niet echt lekker en bij het uitdraaien van de bougie kwam er een bougie uit maar ook een helicon , dus tja dan toch maar bezig dan doen we dat ook gelijk onder handen nemen, was eigenlijk kwa budget niet de bedoeling maar goed so be it. Eenmaal de blok eruit merk ik aan het draaien dat er een lagerschade in zit dus op naar de revisie ermee de komende dagen.
Maar...nu het volgende ik ben een leek hierin dus heb geen idee hoe of wat . Ik lees het eea hier over 3,5 en 6 ribs versnellingsbakken. Ik lees ook dat het niet zo best is als je een 3 ribs bak hebt op een 2 liter motor, iets met verhoudingen, tadaa je raadt het al....die combi heb ik dus 3 ribs bak ( 002 301 103A en een GE 2 liter motor. maar wat ik er op de verschillende forums niet uithaal is waarom precies dit geen goede combo is? kan de bak de toeren niet aan, heeft het met schakelmomenten te maken, is de combinatie heel schadelijk kwa verbruik? Zoals ik al zei ben ik hier een leek in ...verhoudingen zegt me niet zoveel. Foto's volgen..van foon naar photobucket gaat niet zo snel
Veel aan busje gedaan langs mijn drukke werkzaamheden. weekendje Budel en leuke kontakten opgedaan en ook even bij Spijlbusmeeting geweest en daar ook een goede kontakt opgedaan voor info en onderdelen.
Heb eea aan de ophanging gedaan, nieuwe homokineet, rest was goed op 1 na , remschoenen en remleidingen achterzijde vernieuwd, voorzijde de ophanging onder handen genomen, stuurstang, stuurdemper, spoorstangen, schokbrekers , fuseehoesjes vernieuwd, velgen laten stralen en poedercoaten ( nu bleken achteraf 2 velgen van een Mercedes te zijn dus zonder de wieldopnokjes en een stuk breder ook ) maar goed voor nu even prima. De Mercedes velgen zaten eerst voor waarschijnlijk vanwege de koelvinnen aan de binnenzijde voor de schijfremmen. De schijfremmen konden afgedraaid worden, de remklauwen zijn gereviseerd, remdrukcilinder gereviseerd.
De remdrukregelaar was niet meer te reviseren en een 2e handsje was al aardig aan de prijs dus heb daar zelf een Wilwood verstelbare remdrukregelaar geplaatst, even de remleidingen aangepast zodat het allemaal pastte en klaar.
deze week de motor eruit gehaald, deze liep al niet echt lekker en bij het uitdraaien van de bougie kwam er een bougie uit maar ook een helicon , dus tja dan toch maar bezig dan doen we dat ook gelijk onder handen nemen, was eigenlijk kwa budget niet de bedoeling maar goed so be it. Eenmaal de blok eruit merk ik aan het draaien dat er een lagerschade in zit dus op naar de revisie ermee de komende dagen.
Maar...nu het volgende ik ben een leek hierin dus heb geen idee hoe of wat . Ik lees het eea hier over 3,5 en 6 ribs versnellingsbakken. Ik lees ook dat het niet zo best is als je een 3 ribs bak hebt op een 2 liter motor, iets met verhoudingen, tadaa je raadt het al....die combi heb ik dus 3 ribs bak ( 002 301 103A en een GE 2 liter motor. maar wat ik er op de verschillende forums niet uithaal is waarom precies dit geen goede combo is? kan de bak de toeren niet aan, heeft het met schakelmomenten te maken, is de combinatie heel schadelijk kwa verbruik? Zoals ik al zei ben ik hier een leek in ...verhoudingen zegt me niet zoveel. Foto's volgen..van foon naar photobucket gaat niet zo snel
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
freddeblok schreef:Wees welkom hier.
Elkaar spreken kan op de najaarsmeeting
Kunnen we meteen je bus bewonderen
bedankt freddeblok maar busje zal voorlopig nog niet rondrijden, moet er nog teveel aan doen voordat ik ermee voor kenteken naar RDW kan gaan
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Wat betreft de bak, het is niet heeel dramatisch hoor wat je nu hebt. Een 'lange bak' achter een 1600 motor is erger.
de lange bakken (6 ribs) hebben langere overbrenging waardoor je toerental onderuit gaat. jouw 2 liter motor trekt dit wel. De 1600 heeft hier meer moeite mee, en dan komt er bij dat de fan minder hard draait waardoor de 1600 dan sneller oververhit raakt.
Wat jij nu hebt kan niet echt kwaad als is het niet optimaal. Je zou rustiger kunnen cruisen met correcte bak en mogelijk is de 'korte bak' zwakker omdat ie niet voor de 2 liter gemaakt is. In theorie zou je dan je bak kapot kunnen draaien omdat je motor sterker is dan waar je bak op gebouwd is. In de praktijk zal er uiteindelijk niets gebeuren.
kortom: je huidige setup is niet optimaal omdat je niet het maximale uit je blok kan halen maar schadelijk is het zeker niet.
de lange bakken (6 ribs) hebben langere overbrenging waardoor je toerental onderuit gaat. jouw 2 liter motor trekt dit wel. De 1600 heeft hier meer moeite mee, en dan komt er bij dat de fan minder hard draait waardoor de 1600 dan sneller oververhit raakt.
Wat jij nu hebt kan niet echt kwaad als is het niet optimaal. Je zou rustiger kunnen cruisen met correcte bak en mogelijk is de 'korte bak' zwakker omdat ie niet voor de 2 liter gemaakt is. In theorie zou je dan je bak kapot kunnen draaien omdat je motor sterker is dan waar je bak op gebouwd is. In de praktijk zal er uiteindelijk niets gebeuren.
kortom: je huidige setup is niet optimaal omdat je niet het maximale uit je blok kan halen maar schadelijk is het zeker niet.
Take the planet and make it spin your way
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Dag Wilfred, dat is een opluchting voor me. De Bus heet niet voor niks Yellow Fever ondertussen .
Ik snap wat ermee bedoeld wordt, ondanks leuke 2 liter blok zal ik niet de maximale snelheden eruit kunnen halen ivm de bak en dus gewoon rustig cruisen. Dan kan ik rustig doorbouwen en dan in later stadium alsnog naar een 5 ribs rondkijken en ooit een keer vervangen. Bedankt voor den snelle info , stelt mijn dag weer rustig
Ik snap wat ermee bedoeld wordt, ondanks leuke 2 liter blok zal ik niet de maximale snelheden eruit kunnen halen ivm de bak en dus gewoon rustig cruisen. Dan kan ik rustig doorbouwen en dan in later stadium alsnog naar een 5 ribs rondkijken en ooit een keer vervangen. Bedankt voor den snelle info , stelt mijn dag weer rustig
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever
Als ik jou was zou ik gewoon rustig op de uitkijk blijven voor een lange bak. Die zijn schaars, dus je zult sowieso geduld moeten hebben. Daarnaast zijn ze ook flink prijzig.
Kijk hier ander eens voor een overzicht van alle bakken en alle verhoudingen: klikkerdieklikklak
Kijk hier ander eens voor een overzicht van alle bakken en alle verhoudingen: klikkerdieklikklak
Take the planet and make it spin your way