Westy 71 T2A/B, yellow fever

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » vr okt 09, 2015 10:21 am

Wilfred schreef:Als ik jou was zou ik gewoon rustig op de uitkijk blijven voor een lange bak. Die zijn schaars, dus je zult sowieso geduld moeten hebben. Daarnaast zijn ze ook flink prijzig.

Kijk hier ander eens voor een overzicht van alle bakken en alle verhoudingen: klikkerdieklikklak


Ik heb gisteren een prettig gesprek gehad met Tonnie Vos , gespecialiseerd in versnellingsbakken voor vw en Porsche, mijn 3 ribs bak is om te bouwen met langere overbrengingen zodat deze oke is voor 2 liter motoren.
Denk dat ik dat dan ook maar doe, is alles weer up to date ook.

Maar die lijst kan wel handig zijn, bedankt voor de link.
Laatst gewijzigd door vonflesh op ma okt 19, 2015 14:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door fahtal » vr okt 09, 2015 10:32 am

hoeveel kost zo`n geintje ongeveer?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door Wilfred » vr okt 09, 2015 10:35 am

Martin had dat laten doen, voor de TDI. Die bak zit nu in de creepenrietje cruiser geloof ik. Heb indertijd wel eens met hem over de prijs gehad...

ik herinner me dat ie rond de 1500-2000 euro zat. Voor dat geld werd de rest van de bak ook nagekeken geloof ik.

Ik heb dit nog overwogen voor mijn dieselombouw omdat je dan originele bak kan behouden en ook origineel schakelmechanisme maar ik vond het veel te duur.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door Briebelbus » vr okt 09, 2015 11:58 am

heb ook gevraagd naar revisie prijs van een bak, was rond de E800,- dus ombouw geloof ik ook wel dat het zo duur is..
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door EeVeeWee » vr okt 09, 2015 21:06 pm

vonflesh schreef:
Wilfred schreef:Als ik jou was zou ik gewoon rustig op de uitkijk blijven voor een lange bak. Die zijn schaars, dus je zult sowieso geduld moeten hebben. Daarnaast zijn ze ook flink prijzig.

Kijk hier ander eens voor een overzicht van alle bakken en alle verhoudingen: klikkerdieklikklak


Ik heb gisteren een prettig gesprek gehad met Rennie Vos , gespecialiseerd in versnellingsbakken voor vw en Porsche, mijn 3 ribs bak is om te bouwen met langere overbrengingen zodat deze oke is voor 2 liter motoren.
Denk dat ik dat dan ook maar doe, is alles weer up to date ook.

Maar die lijst kan wel handig zijn, bedankt voor de link.


Bedoel je niet Tonnie Vos of is het zijn neef? ;) :mrgreen:
http://www.versnellingsbakrevisie.nl
Dus.

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 9:54 am

Yep excuus idd Tonnie Vos, ik had maagpijn toen en heb maar een Rennie genomen dus dan ga je rare dingen zeggen :-)

Sorry voor late antwoord, veel te druk gehad met mijn werk.
Ombouw incl revisie van een 3 ribs ben je ± € 1250.00 kwijt.

Ondertussen eea gebeurd.Ik ben dus nog niet zo bekend met VW en ben alleen uitgegaan van de gegevens op de tunnelhuis , dan zou de motor een 2000 cc zijn, verder gekeken en ik vind een nummer op de juiste positie staan, blijkt het een 70/71 1700 cc te zijn , wel de 80pk uitvoering en ook gebruikt in Porsche 914, echter dan met injectie en hier zit een onbekende Solex carburateur op. Dus nu even kijken wat ermee te doen, vandaag komt de motorrevisie langs om de motor op te halen en dan even doorspreken wat te doen.
Ik heb inmiddels begrepen dat de nokkenas van injectie anders is en dus dan vervangen zou moeten worden. De motorblok is echter bij VW in canada al een keer gereviseerd dus ik weet nog totaal niet wat te verwachten. wordt vervolgd......

1 groot avontuur zo maar mischien dan wel met het geluk dat ik de bak niet hoef laten te doen, scheelt ook weer knaken.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 10:22 am

Nu sowieso even kijken wat met het blok te doen . bwjr van blok komt overeen met bwjr van de bus. Echter heb ik ook nog een AP 1800 cc blok liggen. Nou zie ik weer dat dat een type2 blok is ipv een type 4 terwijl de ombouw hetzelfde eruit ziet. wat is daar nu het verschil van? Dat kan ik namelijk nog niet echt vinden op internet.

dadelijk weer wat fotos van het blok .
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 10:52 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klaar om naar revisie te gaan:
Afbeelding

Motorsteunbouten finaal afgebroken:
Afbeelding

Motorruimte Spaghetti :

Afbeelding
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door blokkever » ma okt 19, 2015 11:14 am

Jouw "AP" motor is een originele type 4 motor voor een type 2 (bus), denk dat daar de verwarring ontstaat.
Een W motor is volgens mij niet origineel voor in een bus , deze hoort oorspronkelijk thuis in een type 4 (auto) of een Porsche 914.
Hieronder een lijst met (luchtgekoelde) motorcodes en type voertuigen waar deze zijn gebruikt:
1200, 1300,1500 en 1600 motoren zijn allemaal type 1 motoren en alles daarboven zijn type 4 motoren:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/engine_letters.php
Edit:
Als ik nog eens naar je foto's kijk dan denk ik dat ze in Canada voor de revisie een W carter gebruikt hebben die ze opgebouwd hebben als een GE motor, dan zou het nu een 2 liter motor moeten zijn, dus met een 71 mm slag krukas en 94mm zuigers.

Nog een link die wat duidelijkheid geeft over waar motortype "type 1" en "type 4" vandaan komt:
http://www.aircooled.net/vw-type-system/

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 13:27 pm

Beste Blokkever,

Denk dat ik hem nu begrijp omdat de W bij Type 4 staat wil niet zeggen dat het de type 4 motor is maar in een type 4 VW hoort. Duidelijk.

Ik had de lijst idd al bekeken maar nu heb ik hem door hoe het met types werkt want type 2 motor is nooit gebouwd alleen type 1 en 4 dus , haha hoe makkelijk / moeilijk kunnen ze het maken. Zodoende leert men.

Ik laat het blok opmeten door de revisie en vergelijk je uitkomst. Op de luchttunnel stond idd wel GE gestanst en in het blok zelf dus W zoals op foto te zien is. Blijft het dus nog steeds even spannend wat het nou pcs is en wat voor onderdelen ik nodig ga hebben . bedankt voor je visie..maakt voor mij veel duidelijk en ook onduidelijk voor wat ik nou precies heb maar kan dat nu gaan uitzoeken.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 13:45 pm

De AP motor heeft een dubbele carburateur de W motor 1 enkele , kreeg de AP motor om de dubbele evt om te zetten op de W motor.
Even kijken in hoeverre dit verstandig is, of ik met 1 ook gewoon goed weg kom en hoeveel schadelijker kwa verbruik 2 is. Het zal wellicht wat schelen maar in hoeverre. dubbel lijkt me ook weer beetje riskant als je onderweg staat en je moet gaan stellen om wat voor reden ook.

de solexen op de AP zijn een 32-34 PICT -2 en een 32-34 PICT-3

Op de W een enkele onbekende Solex met aanduiding C34TCIC/-13 05

AP Motor
Afbeelding

carb. van de W motor:
Afbeelding

en meteen al wat gevonden over de enkele Solex, lang leve Samba; http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... solex4.jpg
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

vonflesh
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 17, 2015 15:40 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Westy 71 T2A/B, yellow fever

Bericht door vonflesh » ma okt 19, 2015 15:25 pm

Zojuist de motorrevisie hier geweest, blok doorgenomen en idd hoogstwaarschijnlijk wat Blokkever zei, carter van de W gebruikt en als een GE opgebouwd en nader bekeken staat het zelfs ook op de sticker van de fabriek, dus toch een 2.0 liter . Nu dus kijken of het idd ook met hydraulische klepstoters is en of de bak alsnog omgebouwd moet worden.
T2 A/B 1971 Westfalia SO20 Los Angeles, ex California bus

Plaats reactie