fahtal schreef:hoe gaat die hier?
Ik sprak maupi dit weekend hij begon over jou roestoratie...
Ik hoog dak in een scheepswerf?? gaat boek schrijven?
joh is dat wouter!! hahaha dat lampje was nog niet gaan branden bij mij;)
Haha, ok, dacht dat je het wel wist. Had je ooit geloof ik ook een pb'tje gestuurd, lang geleden toen ik mn bus net had en ik lid ben geworden van de VCT2, maar zal wel verdwaald geraakt zijn onderweg
Maar leuk je berichtje, en wie weet kom ik je weer eens tegen, spreek Maurits ook nog regelmatig.
Met m'n bus gaat het de goeie kant op. Ben blij dat ik hem weer terug heb.
Zal zo enkele foto's posten.
Daarnaast heb ik nog met Hanhoo aan het blok gewerkt. Nog wat dingen nagemeten, zoals de dekhoogte, om het eea uit te sluiten, en een plannetje opgesteld voor hoe we het gaan doen.
Mijn oude blok had ik al zonder meer afgeschreven, het werd bloedheet bij het minste of geringste en had vorig jaar geen tijd om me erin te verdiepen. Door de restauratie ook geen seconde meer aan gedacht maar Hans kwam op het geniale idee dit blok ook eens te inspecteren en wat bleek, de cilinderkoppen en zuigers/cilinders bleken nog zeer goed te zijn (Hans wijt het feit dat ie zo heet werd aan slechte montage/afdichting). Het plan is nu om van het oude blok en het huidige blok één goed blok bouwen.
Zaterdag bus bij de lasser opgehaald. De nieuwe goten zijn erg mooi geworden. Daarnaast een aantal nieuwe raamlijsten. Gat in de vloer waar een oude gastkachel zat is gedicht, daar komt de ijstkast/keukenblokje. Verder nog een paar stukjes her en der en een nieuwe plaat onder de linker accu.
Ben al vier dagen aan het schuren... Heb het schuurwerk nu bijna af en de slechte plekken kaal gemaakt. Best leuk werk eigenlijk, gewoon verstand op nul en gaan, voor je het weet zit je er helemaal in. Morgen de open naden en overgebleven slechte stukken behandelen met een 2k primer (ets als ik het goed begrijp) die de roest isoleert/behandelt, op advies van de jachtbouwers in de loods naast me. Dat moet 2 dagen uitharden, dan een primer daar over heen, dan plamuren en dan hoop ik dat de bus dinsdag in de primer gespoten kan worden in de spuitcabine van de jachtbouwers (zij lopen af en toe als een soort Mister Miyagi even langs terwijl ik, Daniel San, aan het schuren ben en dan wijzen ze wat nog niet goed is haha).
Oftewel: het project is in volle gang, there's no turning back!