T2a smile

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

T2a smile

Bericht door VWT2a » di mei 26, 2015 22:19 pm

Was even op zoek hoe ik een nieuw busverhaal aan kon maken, maar is me hopelijk gelukt.

Sinds drie jaar eigenaar van t2a camper uit 1971. Heb heel wat bussen bekeken voordat ik deze bus in Haarlem vond. Het is een Amerikaanse bus die in 1971 door een Amerikaanse militair meteen in Nederland is geïmporteerd dus blauw nummerbord. Onderhoud heeft ie gehad in Athene Barcelona en Rotterdam. Na paar jaar verkocht aan twee zussen in Rotterdam die hem jaren hebben gehad en daarna verkocht aan een stel in Haarlem die hem kleine drie jaar heeft gehad.
Afbeelding
Aangezien ik niet zo n technisch ben als sommige hier moest het wel een harde zijn en goed onderhouden. Afgezien van de kwetsbare plekken was dat ook gelukkig zo Nieuw stuk rond de accubak laten zetten en een nieuwstuk onder beide voordeuren voordat die verder doorroesten.

Inmiddels aardig wat km gereden met als top vorig jaar 3000 km in zuid west Engeland. Wat is een mooi gebied om te rijden en zeker rond de kust van Cornwall ben je niet de enige bus.

De bus is weer uit de stalling en heb daarbij helaas schade opgelopen aan de zijkant van de bus. Wil nu sneller dan gepland de bus laten spuiten omdat het nu wel een erg lappen deken wordt met oude en nieuwe verf.

Heeft iemand tips waar ik goed op moet letten. Ik laat de bus spuiten, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden. Zag bv dat linker tochtraampje verroest was, die zal dus ook vervangen moeten worden.

Afbeelding

Hoor het graag.
Gabie

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2a smile

Bericht door Tuinkabouter90 » di mei 26, 2015 22:58 pm

welkom en zijn benieuwd naar meer foto`s
en ervaringen met de bus ;-)

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: T2a smile

Bericht door Briebelbus » wo mei 27, 2015 9:11 am

Leuke bus.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: T2a smile

Bericht door old brumax » wo mei 27, 2015 12:53 pm

Idd mooie bus, tochtraampje vervangen is niet altijd nodig, als het erg roestig is kun je hem eruit halen dn het frame stralen en opnieuw in de verf istie ook weer als nieuw, kijk vooral goed de rubbers van de ruiten na en dan speciaal aan/langs de onderranden, zodra je daar enige blaarvorming of roest ziet zou je dat gelijk kunnen laten behandelen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2a smile

Bericht door VWT2a » vr mei 29, 2015 9:14 am

Mooie kleur heeft jouw bus. trouwens. Thanks voor de tips. Langzaam maar alles verzamelen wat praktisch is om gelijk met het spuiten mee te nemen. Heb al een lijstje met kleine plekken, inclusief de schade. Valt mee gelukkig op het eerste oog

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2a smile

Bericht door VWT2a » vr sep 11, 2015 9:05 am

Vorige week teruggekomen van vakantie naar Frankrijk via Metz, Beaune Afbeelding en Lyon naar Antibes gereden. Lyon en Metz zijn echte stop campings. Die in Beaune erg mooi. Was even zoeken in Antibes voor de camping maar uit eindelijk gevonden. In vergelijking tot de rest in de omgeving een vrij kleine camping vlakbij strand en treinstation en bleek daar door de Anwb en lonely planet uitgeroepen tot de beste in de omgeving. Prachtig weer en paar dagen omgeving verkent, Nice en Monaco (met trein naar toe om het circuit te bekijken, valt natuurlijk tegen dus in oceaan museum in want er is verder niks te doen). Kriebelt toch dus de bus weer gestart richting st tropez. Prachtige route langs de kust. Afbeelding Afbeelding. Paar km voor st tropez dikke file om de stad in te rijden. Ander half uur over 8 km gaat de lol er wel een beetje van af, maar bus hield het goed ondanks de hoge temperatuur en veel bekijks dus maakt veel goed. Afbeelding

Camping gevonden waar een prachtige Westfalia t 1 stond. Afbeelding. Nog net te zien op de foto zijn ze op de toegangsweg van de camping. Heerlijk gefietst en strand was top. Weer trouwens ook. Op de terugweg rustig via Beaune Parijs en Antwerpen (blijft een heerlijke stad met een handige camping aan de Schelde) gereden. Heerlijk genoten lekker veel gereden door het prachtige Frankrijk landschap. Vooral de weg langs de zuid kust is prachtig. Ohja niet veel t2 gespot een op de heen weg van een verhuurder en een op de terugweg en die staat al bij gespot.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: T2a smile

Bericht door EeVeeWee » vr sep 11, 2015 9:50 am

Herkenbaar veel plezier gehad met de bus, leuk om te lezen!
Is hij uiteindelijk al gespoten?
Dus.

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2a smile

Bericht door VWT2a » zo sep 13, 2015 21:34 pm

Tijdens de vakantie toch wel geërgerd aan de schade aan de bus. Van de week de bus eerder dan de planning bij Maurice gebracht en alles door gesproken. Ben zelf niet handig en heb geen grote schuur dus zelf doen is voor mij geen optie. De bus is vrij hard dus heeft gelukkig weinig las werk. De ergste plekken onderkant deuren en accuplaat had ik al laten behandelen. Dus dat scheelt. Ben erg benieuwd of er nog veel naar voren komt.

De volgende dag moest ik wat uit de bus hebben en even langs geweest. Ze waren al begonnen met demonteren. Raar gezicht om je bus zo kaal te zien. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: T2a smile

Bericht door Briebelbus » zo sep 13, 2015 22:03 pm

Ik denk dat er altijd file staat bij St Tropez; toen wij er in 2008 waren hadden we ook file vanaf Port Grimaud, en dat hadden anderen ook wat ik had gelezen.

Maar mooie rit iig.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie