T2ab personenbus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » do aug 20, 2015 22:19 pm

via de bouwjaar pagina hier op het forum de tip gekregen om het M code plaatje in te voeren op een bepaalde website.

Echt grappig wat een info je daar uit krijgt :)

zo had mijn bus, van 5 november 1971, standaard een versnellingsbak met berg verhoudingen en slechts een 1300. nu zijn deze voor zover ik weet beide gestolen, dus niet meer aanwezig.

ook heeft hij speciaal voor Italie witte voor knipperlichten voor en knippers in de zijstijl.
Ik lees ook iets over een aangepaste handgreep hendel. iemand een idee wat er dan anders zou zijn?

Verder vandaag de koppen en zuigers schoongemaakt. breng ik dit weekend weg om even te laten controleren voordat ik het weer opbouw.
Zouden gereviseerd zijn, maar heb wel vaker gemerkt dat er een verschil is tussen reviseren en reviseren :lol:

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 9623
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: T2ab personenbus

Bericht door Briebelbus » do aug 20, 2015 23:40 pm

Ik dwnk dat er dan fout uit de vertaling is gekomen, naar mijn idee is er geen T2 geleverd met een blok kleiner dan 1600cc.

En ook berg versnellingen zijn mij onbekend, maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: T2ab personenbus

Bericht door Diederik » ma aug 24, 2015 17:08 pm

Misschien wordt er met bergversnelling een langere 3e en 4e versnelling bedoelt?

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: T2ab personenbus

Bericht door Dubbel schuiver » ma aug 24, 2015 18:43 pm

Ik denk eerder aan kortere versnellingen. Dan is de trekkracht bergop groter. De bus gaat dan langzamer, maar het motertje heeft het wel makkelijker.

Er zijn dacht ik echt wel verschillende overbrengingen geleverd in de bakken.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 858
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: T2ab personenbus

Bericht door transporterT2 » ma aug 24, 2015 19:50 pm

Klopt voor ons M code plaatje geld ook een versnellingsbak met sper inrichting??

jw

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » di aug 25, 2015 18:28 pm

Dubbel schuiver schreef:Ik denk eerder aan kortere versnellingen. Dan is de trekkracht bergop groter. De bus gaat dan langzamer, maar het motertje heeft het wel makkelijker.

Er zijn dacht ik echt wel verschillende overbrengingen geleverd in de bakken.

Groet Patrick


Ik ben inderdaad al bang voor een top snelheid van 60 haha.

Weet alleen niet zeker of de originele bak er überhaupt nog in zit.
Heb wel de code van de huidige bak, maar weet niet goed waar ik de info moet zoeken.
Nu zit er in: CU15125
Een5 Ribs, CP26017, staat hier nog. Ben ook benieuwd naar de verhouding daarvan.

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » zo sep 06, 2015 11:13 am

Weer een kleine update van de afgelopen week:

Ik had preventief de dynamo en startmotor voor revisie weggebracht (en omdat het er mooi uitziet ;) )
Bleek een goede keus te zijn. De dynamo was nog redelijk, maar de startmotor was zo'n beetje alles kapot wat maar kapot kon vertelde de man
Afbeelding

Het dashboard gedemonteerd en het bovenste deel naar de spuiter gebracht aangezien hij toch nog niet begonnen was aan de velgen en het motor plaatwerk
Afbeelding

Ook de tank gedemonteerd. deze leek wel haast nieuw van binnen :)
Toch de buitenkant maar alles dat op beginnende roest leek kaal gemaakt en in de roestwerende primer gezet.
toen kon ik toch niet met de dalmatiër tank leven, ook al zie je er niets meer van, dus maar even zwart gemaakt weer.
Afbeelding

En schilder hulp gekregen van mijn vriendin, altijd handig en gezellig!
Afbeelding

tot slot de motorruimte al grotendeels kaal gemaakt om straks weer mooi blauw te kunnen maken.
Afbeelding

De koppen liggen nu bij een bekend tuning bedrijf voor revisie. ook worden de cilinders preventief een keer gehoond en komen er nieuwe zuigerveren op de zuigers.
Hopelijk heb ik komend weekend de motorruimte klaar en kan ik daarna beginnen met het blok opbouwen.

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » zo okt 04, 2015 9:35 am

Even weer een paar updates van de afgelopen maand.

Plan was om alleen de buitenkant van het dashboard aan te pakken. Kon ik uiteindelijk toch niet maken, dus maar gedemonteerd en naar de spuiter gebracht. Kale boel zo!
Afbeelding

Brandschot en komplete motorruimte met de staalborstel en/of stralen kaal gemaakt en weer in de verf gezet.
Blij met het resultaat :)
Afbeelding

Op advies van Lex voorruitframe kaal gemaakt, vertint en in de primer gezet:
Afbeelding

Verder bij de schakelstang een geleider vervangen die kapot was, de boel gespoten en gemonteerd.
Ook de versnellingsbak weer gemonteerd. Vervolgens wilde ik de startmotor aansluiten en kwam ik erachter dat ik geen foto hiervan had gemaakt bij demonteren, en onduidelijk/anders in het werkplaatshandboek staat...
Ik heb vier aansluitingen, 2 ogen, 2 schuifconectors. ogen moeten beide op de plus neem ik aan?

Afbeelding
Ik heb eigenlijk het idee dat het revisiebedrijf het linker lipje heeft afgebroken?! zit er verschil tussen de linkse en rechtste stekker aansluiting?

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » ma nov 09, 2015 20:46 pm

Lang geen updates geplaatst, maar toch wel de nodige uren blijven maken de laatste tijd!
Dus hier een aantal updates:

Velgen, motordelen en dashboard opgehaald bij de spuiter en 1 velg gepast. hebben ze netjes gemaakt :)
Afbeelding

Afbeelding

Verder de gereviseerde koppen opgehaald en de cilinders zijn licht gehoond + preventief nieuwe zuigerveren, dus hiervan de dekhoogte bepaald. Nu nog wachten op de goede ringen en dan kan de boel in elkaar!
Afbeelding

Ook een klein beetje begonnen met de stuurkolom. Deze heeft de vorige eigenaar gedemonteerd, dus dat wordt nog een redelijke puzzel ben ik bang... oa met al die losse draden etc ipv de voorgevormde stekkers.
Het contact slot blijft 'plakken' en de pin van het stuurslot komt er niet altijd uit.
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?
Afbeelding

En de grootste transformatie tot nu toe! de voorkant is 1 kleur :D heeft wat weekenden gekost, maar wel heel blij met het resultaat :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 604
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: T2ab personenbus

Bericht door erik_moust » ma nov 09, 2015 20:57 pm

Ziet er netjes uit hoor!

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 848
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: T2ab personenbus

Bericht door DOKA '73 » ma nov 09, 2015 21:27 pm

idd ziet er goed uit
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: T2ab personenbus

Bericht door Jonne_f » wo nov 11, 2015 22:25 pm

Bedankt!

Gebruikersavatar
rastabus
Gevorderde
Berichten: 775
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 17:46 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Leveroy

Re: T2ab personenbus

Bericht door rastabus » wo nov 11, 2015 22:59 pm

Netjes, en mooi kleurtje!
'67 kever 1500
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5327
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: T2ab personenbus

Bericht door ko de fries » do nov 12, 2015 8:45 am

Het contact slot blijft 'plakken' en de pin van het stuurslot komt er niet altijd uit.
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?

max oldtimer sloten service


http://www.everyoneweb.com/Pr_Update_Kn ... D=K452&LG=

grtz ko ;)
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Dekota
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: T2ab personenbus

Bericht door Dekota » do nov 12, 2015 10:25 am

Heb je bij de startmotor ook een nieuw toplager voor in de versnellingsbak gekregen?
Meestal is dit ook versleten als de startmotor aan revisie toe is.
Aangezien de bak er nog niet in zit is dit nu makkelijk te vervangen.

Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI

Plaats reactie