T2a Sportsmobile camper

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door EeVeeWee » za apr 02, 2016 10:28 am

Tom1980 schreef:De bus is 1 "buitenste tandje" verhoogd en de torsiestaafrubbers zijn vervangen. Dat leverde een verhoging op van 6,5 cm. Er stond totaal geen druk meer op de torsiestaven meer..... Ik denk dat ie nog wel ietsje zal zakken in de loop der tijd.....


Staat wel beter zo!
Dus.

Tom1980
Actief Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Rosmalen

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door Tom1980 » za apr 02, 2016 10:50 am

Inderdaad ja...... Een engeltje op de schouder!

Tom1980
Actief Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Rosmalen

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door Tom1980 » zo aug 21, 2016 21:38 pm

De afgelopen tijd, alhoewel ik al enige tijd niks mee gepost heb op het forum, natuurlijk niet stilgezeten. Lekker met de bus met aanhanger, twee kids, Els en onze hond op reis geweest naar Zuid Duitsland, Oostenrijk en een dagtripje naar Zwitserland. Ik zal zometeen een paar foto's posten. De bus heeft de reis zonder problemen doorstaan. Ik was onderweg wel blij met de olietemperatuurmeter die ik vantevoren geïnstalleerd heb. Zo kon ik een paar keer wat rustiger aan doen wanneer de olietemperatuur onderweg begon te stijgen.

Vorig jaar, toen we in de zomervakantie op vakantie in ons mooie kikkerlandje zijn geweest, hebben we op boerencampings enorm veel last gehad van vliegen in de camper. Beetje rondspeuren op internet leerde dat er horren te koop zijn. Ik vond ze alleen schrikbarend duur. Daarom, voor ongeveer 1/3 van die prijs, maar zelf gaas, ritsen, een soort skai, drukkers en magneten besteld en voor de voorste zijramen, de achterklep en de schuifdeur horren genaaid. De horren voor zijramen zijn voorzien van magneten en de andere van drukkers. Het is goed gelukt. We hebben er op vakantie enorm veel plezier van gehad!

Vlak voor de vakantie waren ook de TMI hoezen en deurpanelen binnengekomen. René van Brunschot van het Kevermagazijn had die een paar maanden eerder in Amerika besteld. René heeft de voorstoeltjes laten stralen en spuiten en de voorstoelen keurig bekleed. Een aanrader! Zo gingen we met een enorm opgefrist interieur op reis.
Laatst gewijzigd door Tom1980 op zo aug 21, 2016 22:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom1980
Actief Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Rosmalen

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door Tom1980 » zo aug 21, 2016 21:51 pm

Afbeelding
De hor voor de zijlanen

Afbeelding
De hor aan de achterkant. Hier heb ik een rits ingenaaid. In de praktijk blijkt dit niet echt nodig te zijn. Heb hem op vakantie maar 1 keer gebruikt....

Van de hor in de zijdeur heb ik geen foto gemaakt zie ik....

Het vernieuwde interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom1980
Actief Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Rosmalen

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door Tom1980 » zo aug 21, 2016 22:05 pm

Een paar vakantiekiekjes:

Overnachten op onze eerste tussencamping, camping Lelefeld in Niederkruchten.

Afbeelding

Afbeelding

Onze campingplaats in Schluchsee, Hoch Schwarzwald

Afbeelding

Afbeelding

Lekker smullen onderweg in Zwitserland (lijkt net het Limburgse heuvelland maar is toch net iets verder van huis....)
Afbeelding

De bus op hoogte. We moesten onderweg naar de lift van de Zugspitze, die ons uiteindelijk naar 2965 meter bracht, stukken in zijn 1 omhoog....

Afbeelding

Afbeelding

Paar leuke schildjes aan de voorkant erbij!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2a Sportsmobile camper

Bericht door Tuinkabouter90 » zo aug 21, 2016 22:08 pm

Dat in de 1 rijden, was voor mij ook nieuw dit jaar, en leuke schildjes, officieel voor motor. Echter staat subtiel

Plaats reactie