M'n Dormobile busje is verkocht, maar ik ben gelukkig maar 2 dagen "busloos" geweest.

Nu ben ik de nieuwe eigenaar van een leuke T2b Westfalia Berlin.
Het vorige busje was té klein geworden voor ons. Nu met 2 kindjes was het zeer moeilijk om deze deftig/veilig te laten slapen in de Dormobile en "moest"ik op zoek naar een 4 slaper.
Onze keuze viel op een late Westy met Berlin interieur, 2L motor, lange bak, schijfremmen + rembekrachtiger in goede, deftige staat. Bijna niet te doen... Avonden en nachtenlang surfen op het internet leverde weinig op, of de prijzen waren echt over-the-top voor een hobby auto.
Gelukkig heb ik een heel deel kennissen in de luchtgekoelde wereld en zo heb ik aan de vorige eigenaar van de Westy gevraagd of hij z'n busje niet aan mij wilde verkopen, en dat is gelukt

Het is dus een US Westy Berlin uit 1977, met alles wat op ons lijstje stond.
Uitgerust met 2L injectie, lange bak, schijfremmen met bekrachtigen, nieuw hefdakdoek + dak opnieuw behandeld, RED9 design ophanging vooraan, rode Koni s achter, Empi velgen.
Verder heeft ze hier en daar een deukje, maar ze is super hard zonder plamuur of stucwerk.
Ze rijdt ook super, die lange bak en grotere motor, waarom had ik dat niet eerder. En dan die remmen! Dag en nacht verschil met trommels rondom!
Genoeg geleuterd, foto's:

Wat zijn de plannen?
De lak nog een beetje opfrissen, technisch helemaal nalopen, trekhaak monteren en wat testritjes om terug wat vertrouwen te krijgen.
En dan

Ik ben een gelukkig man

Aircooled greetz,
Humby