T2 A/b de Luxe avontuur!

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurian
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 18:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Nunspeet

T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Jurian » ma mar 30, 2015 19:51 pm

Beste mensen, laat ik me ook maar voor stellen. Ik ben jurian mensink en ben 18 jaar. Al sinds ik 10 ben, ben ik helemaal weg van de vw T1. Ik zie jullie nu denken.... T1?....... tja toch echt de T1. Al snel kwam ik er achter dat deze busjes onbetaalbaar waren voor mij dus ik begon meer van de t2 te houden. mijn Droom is: toeren, rijzen, mensen ontmoetten en genieten. Tot voor kord bleef het bij dromen want ik kocht op valentijns dag dit jaar een echte vw t2 A/b de luxe uit 1972!! :D Dit was bij auto smeeing in almeren (top mensen en top service!). ze hadden daar niet een bus staan om te kopen in betaalbare budged maar wel een stuk of 12! zodoende kon ik mooi mijn busje uit zoeken. Mijn busje komt uit Oregon (USA) en ik probeer nog steeds contact te leggen met de vorige eigenaaren.

voor een gedetaileerd verslag zie: vhttp://jurianmensink.blogspot.nl/voor mijn compleete blog. :)

ik ben nogsteeds mijn busje aan het strippen, i.v.m stage heb ik niet meer tijd als alleen de zaterdag. ik ga vanaf nu ook hier de status van mijn bus bij houden als jullie dat leuk vinden. ik moet nog ALLES leren dus tip's en top's zijn altijd welkom, een reactie vind ik zo i zo altijd leuk.
foto's komen nog ;)

[mod edit]
Omdat we hier nogal visueel zijn ingesteld even een foto van je weblog gejat :mrgreen:
Afbeelding
[/mod edit]
Live Your Dream

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door ardeko » ma mar 30, 2015 20:36 pm

Welkom!
Je hebt het leuke overgangs model gekocht. ...leuk, maar het blijft een verassing of je nou T2a of T2b onderdelen nodig hebt.

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door freddeblok » ma mar 30, 2015 20:52 pm

Heb jij even een mooie bus.
Daar ga je nog wel even werk aan hebben, maar zo te zien goed te doen.
Je start is in ieder geval prima( lees geen half werk )

Succes met alle werkzaamheden.

Als ie klaar is ga je daar veel plezier aan hebben.

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door EeVeeWee » ma mar 30, 2015 21:15 pm

Leuke enthousiaste openingspost, welkom hier! :mrgreen:
Dus.

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Sjupergrover » di mar 31, 2015 13:58 pm

He, dorpsgenoot!! Hier nog een T2 liefhebber. Ik zie aan de foto dat je ook in ons mooie dorpje woont. Je buren naast de winkel hebben een T3 toch?
Kom een keer langs bij onze blauwe bus kijken, altijd leuk, twee blauwe bussen naast elkaar.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Jurian
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 18:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Nunspeet

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Jurian » di mar 31, 2015 18:38 pm

hatrstikke leuk dat mijn foto er bij is gedaan, dat lukten mij even niet ;) En ik heb nu al wat probleempjes met
onderdelen bestellen..... is het T2a...... of is het T2b onderdeel...... :) Sjupergrover, idd heeft mijn buurman een t3. En ik kom zeker gaag een keer langs.
Live Your Dream

Gebruikersavatar
Jurian
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 18:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Nunspeet

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Jurian » ma apr 06, 2015 9:08 am

Vrijdag 3 april.
Einde van de werk week betekend maar een ding voor mij! Weer een moment om met mijn busje aan de gang te gaan. De zaterdag kan mij maar niet vroeg genoeg komen dus na het avond eten meteen naar de T2 gegaan om er mee te gaan prutsen. Het idee was om toch die kabelboom er uit te halen wat de vorige keer niet lukte, zodat ik morgen de motor er uit kan halen. Maar eerst begon ik even met de bank, een makkelijk klusje maar ik was toch even benieuwd of de veren nog in goede staat waren. Na het ‘ontleden’ van de bank (die in goed staat is) he ik nog heel wat kabels onder dus bus los getrokken. Mijn kennis kwam ook nog even langs omdat die nog even naar de deur wouw kijken. Het raampje zat er nog in en die moest er uit. Beetje trekken hier en daar, wat schroefjes lost en hij wouw er wel uit. De andere deur heb ik zelf gedaan. De meeste hobby monteurs weten het wel: de tijd vliegt als je bezig bent! Het was laat en ben naar huis gegaan.

Zaterdag 4 april.
Jaja vandaag moest toch echt mijn vader er aan geloven om me te gaan helpen ;) ik heb met hem eindelijk voor elkaar gekregen om die verschrikkelijke kabelboom er uit te trekken. En dan……. Is het zo ver…….. voor mij toch wel een mijlpaal voor het strippen! De motor kan er uit! Samen met m’n kennis en mijn vader hebben we nog heel wat bouten en moeren moeten los draaien voor de motor en ONDER uit moest. We hadden natuurlijk de bus wel met de achterkant omhoog gezet om overal goed bij te kunnen. De uurtjes vliegen voor bij, de laatste boud is verwijderd en op een of andere manier vind ik het nu toch wel spannend worden. alles voorzichtig balanceren want hij staat nu los op een garage krik en omlaag halen. Nu is het een fijt. De motor is uit de bus. We hebben alles opgeruimd want het was inmiddels al weer tegen etens tijd. Kort om een mooie en productieve dag. Echt zo’n dag dat je met een voldaan gevoel thuis komt. Aankomende week ga ik de motor waarschijnlijk weg laten brengen om het te laten reviseren. En is nog veel te doen maar het schiet nu echt op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Live Your Dream

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door freddeblok » ma apr 06, 2015 9:57 am

Lekker tempo hier, daar hou ik wel van.
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door ardeko » do aug 06, 2015 20:47 pm

Motor alweer terug?

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Wilfred » vr aug 07, 2015 9:21 am

Welkom hier! leuke blog heb je ook.

Ik zag een paar foto's, en heb alvast wat tips. Haal het open luchtfilter eraf, en zoek een origineel filter.
Verplaats je benzinefilter naar een plek buiten het motorruim (boven de versnellinsbak bijvoorbeeld.

Dat is nu nog niet aan de orde denk ik, maar goed :-)
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Jurian
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 18:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Nunspeet

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Jurian » zo jan 03, 2016 14:53 pm

Als eerst, beste wensen iedereen.

Ik ben al een hele poos niet hier online geweest en daar heb ik de laatste tijd nog al wat reactie op gehad haha.
Veel mensen en nieuwe vrienden zijn erg nieuwschierig hoe het met mijn bus gaat. En..... nu moet ik eerlijk zijn, ik begin nu toch wel veel hulp van jullie en anderen nodig te hebben ;) Hoe staat het er voor? voor mijn idee wel goed. Ik zal eerst eens even kort samen vatten wat er allemaal in de tussentijd is gebeurt.

Ik heb de hele bus aan de buiten kant tot op het blank metaal geschuurd. dit koste mij meer tijd dan ik had gedacht. (heb het ook bijna helemaal alleen gedaan met een schuurmachientje)

De motor heb ik weg gebracht naar en man die heel veel motors reviseerd. Hij ging kosteloos voor mij kijken of deze motor goed was. Echter had hij geen goed nieuws. Het blijkt een enklepoorts motor te zijn (ik heb dubbel nodig) en is dus niet de originele. Ook is deze motor het niet meer waard om te reviseren want van binnen is deze helemaal versleten als gevolg van zonder olie rijden. Ik moet dus een nieuwe motor kopen....

maar...... de grote vraag.... wat voor motor? ik wil later met de bus gaan rijzen en heb 3 opties.
1 origineel (kom ik daarmee een berg op?)
2 sibaru (watergekoeld)
3 porche (wel erg duur)

wat adviseren jullie?

De bus staat inmiddels in de primer en alles aan de voorkant is al gelast :D nu nog het midden stuk.

de planning:

als de bus gelast is word hij op de kantel brug gezet, tektiel krabben en alles aan de onderkant in orden maken kwa mechanica. daarna naar de spuiter. De kleur word niet de originele maar de kleur L57H.
En tja..... na het spuiten kunnen jullie de rest wel raden wat er gaat gebeuren.

Zo nu blijf ik wat actiever op deze site, maar ook zeker op andere site's ene.... mijn blog is nog altijd wel goed te volgen voor jullie hoop ik ;) reacties altijd welkom. gr jurian uit nunspeet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Live Your Dream

r.op 1961
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: di sep 22, 2015 19:34 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door r.op 1961 » wo apr 27, 2016 11:40 am

Dag Jurian,

Ik lees net dat jij een bus aan het opknappen bent en dat je nu al een heel eind bent met het werk.
Zelf heb ik ook een vw t2 B bus gekocht met wat werk. maar moet er nog aan beginnen.
ik ga jou wel volgen.

suc6

Gebruikersavatar
Jurian
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 18:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Nunspeet

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door Jurian » wo apr 27, 2016 22:15 pm

Hoi r.op 1961.

Wat gaaf dat je er ook een heb gekocht! En heel leuk dat u mij wilt volgen. Dat doet mij herrineren dat ik weer updates moet doen over mijn bus. want er is in tussen heel veel gebeurt ;) binnen kort kun je dus een heel verhaal verwachten.

gr Jurian
Live Your Dream

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: T2 A/b de Luxe avontuur!

Bericht door freddeblok » do apr 28, 2016 17:02 pm

We wachten in spanning af.
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Plaats reactie