Ron's T2b
Ron's T2b
Hallo,
ik zal mij ook even hier voorstellen. Mijn naam is dus Ron, 34 jaar, kom uit Landgraaf, broodbakker van beroep, getrouwd en een kleine man op komst.
Ik hobby al zo'n 14 jaar aan auto's. Veel projecten zijn al gepasseerd zoals een paar keer golf 1, corrado, caddy 1 enz... Tot ik een paar jaar geleden een type 3 VW Ponton heb gekocht. Het luchtgekoelde begon mij steeds meer te interesseren. Bij de Ponton heb ik het motorblok compleet gereviseerd en genoten van het rijden. Een bus is altijd een droom geweest, T1 zeker maar onbetaalbaar. We zijn ook in een T1 getrouwd. Vorig jaar september kreeg ik een aanbod voor de Ponton wat ik niet kon weigeren en dit bedrag was voor mij een basis om een T2 te kopen.
Ik heb niet lang gezocht en eind september zijn we het busje gaan halen in Tilburg.
Het is een goede basis, rijdend en geen rotte kar.
De bedoeling is om hem wel lekker rijdend te houden en bij slecht weer en wintermaanden opknapwerk te doen. Hij is gerollerd, maar zit wel goed in de lak.
Als eerste ben ik begonnen met de bodem en de wielkasten, er zat werk aan en dat wist ik en zoals altijd kom je verrassingen tegen. Hier een paar plaatjes van de bus.
Groetjes Ron
ik zal mij ook even hier voorstellen. Mijn naam is dus Ron, 34 jaar, kom uit Landgraaf, broodbakker van beroep, getrouwd en een kleine man op komst.
Ik hobby al zo'n 14 jaar aan auto's. Veel projecten zijn al gepasseerd zoals een paar keer golf 1, corrado, caddy 1 enz... Tot ik een paar jaar geleden een type 3 VW Ponton heb gekocht. Het luchtgekoelde begon mij steeds meer te interesseren. Bij de Ponton heb ik het motorblok compleet gereviseerd en genoten van het rijden. Een bus is altijd een droom geweest, T1 zeker maar onbetaalbaar. We zijn ook in een T1 getrouwd. Vorig jaar september kreeg ik een aanbod voor de Ponton wat ik niet kon weigeren en dit bedrag was voor mij een basis om een T2 te kopen.
Ik heb niet lang gezocht en eind september zijn we het busje gaan halen in Tilburg.
Het is een goede basis, rijdend en geen rotte kar.
De bedoeling is om hem wel lekker rijdend te houden en bij slecht weer en wintermaanden opknapwerk te doen. Hij is gerollerd, maar zit wel goed in de lak.
Als eerste ben ik begonnen met de bodem en de wielkasten, er zat werk aan en dat wist ik en zoals altijd kom je verrassingen tegen. Hier een paar plaatjes van de bus.
Groetjes Ron
Re: Ron's T2b
Als eerste ben ik eens begonnen om het motorklepje strak te maken en te spuiten. Dit was voor mij lang geleden en als het ware een beetje een proefje wat vrij snel klaar moest zijn. Ik moest gewoon even weten hoe dit uit zou zien, daarna aan het serieuze werk beginnen.
Het resultaat ben ik best tevreden mee, maar ik moet ook realistisch zijn, dit is maar een klein oppervlak. Om de hele bus zo te doen lijkt me niet echt super, dat weet ik uit het verleden. Dan maak ik de bus liever mat, wel met dezelfde kleuren combi. Maar goed eerst de bodem.......
Het resultaat ben ik best tevreden mee, maar ik moet ook realistisch zijn, dit is maar een klein oppervlak. Om de hele bus zo te doen lijkt me niet echt super, dat weet ik uit het verleden. Dan maak ik de bus liever mat, wel met dezelfde kleuren combi. Maar goed eerst de bodem.......
Re: Ron's T2b
Eerst maar eens begonnen aan de rechterkant. Aangezien ik een normale garage heb kan ik maar aan 1 kant werken, maar dit voldoet wel. De wielkast maar eens schoongemaakt van drek en bitak. Ik wist dat er werk aan was, maar toch weer verrassingen... Wel algemene dingen wat ik bij andere bussen ook zie voorbijkomen.
Helaas denken mensen ook dat ze gaten kunnen dichten met matjes en plamuur grrrrr.....
Er lag laminaat op de vloer en deze heb ik er maar uitgetrokken, ook de zogenaamde isolatie, dit is vragen om problemen.
Ook de gordelhouder had problemen, deze maar eruit geslepen.
De kokerbalk zag er in eerste instantie best goed uit, maar toen ik het schuifdeurrubber wegtrok vond ik het opeens niet meer zo leuk, compleet doorgerot....
Helaas denken mensen ook dat ze gaten kunnen dichten met matjes en plamuur grrrrr.....
Er lag laminaat op de vloer en deze heb ik er maar uitgetrokken, ook de zogenaamde isolatie, dit is vragen om problemen.
Ook de gordelhouder had problemen, deze maar eruit geslepen.
De kokerbalk zag er in eerste instantie best goed uit, maar toen ik het schuifdeurrubber wegtrok vond ik het opeens niet meer zo leuk, compleet doorgerot....
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Ron's T2b
Welkom. Inderdaad de standaard roest plekken die je nu aantreft. Succes met repareren.
Take the planet and make it spin your way
Re: Ron's T2b
Herkenbaar! Je trekt wat los en je vind wat meer. Ach, als je het klaar hebt kun je er weer even tegenaan!
Re: Ron's T2b
Ja inderdaad, het worden steeds meer verrassingen.... Maar goed als ik de bodem af heb ben ik weer blij.
Groetjes Ron
Groetjes Ron
Re: Ron's T2b
We hebben nog een steunbalk + triksteun rechtsachter liggen (nieuw), voor het gevel je nog wat nodig hebt.
1 voordeel vind ik zelf van de odnerdelen dat ze niet duur zijn, prijzen zijn nog goed te doen voor de T2.
1 voordeel vind ik zelf van de odnerdelen dat ze niet duur zijn, prijzen zijn nog goed te doen voor de T2.
Re: Ron's T2b
Rechts is nu zo ver als klaar, foto's volgen nog... Bedankt voor je aanbod. Op zich zijn de prijzen nog wel redelijk inderdaad en gelukkig kunnen we veel zelf.... Ik wilde de bus ook wat verlagen, maar vind de prijzen van spindels absurd eigenlijk.....
Groetjes Ron
Groetjes Ron
Re: Ron's T2b
Hallo Ron,
Ziet er goed uit je bus ! Bekende plekken daargelaten. En je schiet toch aardig op.
Ben benieuwd als ik hem in levende lijve zie.
Tot binnenkort !
Groetjes,
Coen
Ziet er goed uit je bus ! Bekende plekken daargelaten. En je schiet toch aardig op.
Ben benieuwd als ik hem in levende lijve zie.
Tot binnenkort !
Groetjes,
Coen
Re: Ron's T2b
Mooie bus Ron!
Het gekende prutswerk zit dus ook op jou bus
Het gekende prutswerk zit dus ook op jou bus