Roadrunner – ’75 T2b Dallas

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
PimW
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 07, 2014 8:13 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Rosmalen (bij 's-Hertogenbosch)

Roadrunner – ’75 T2b Dallas

Bericht door PimW » ma feb 23, 2015 23:12 pm

Het is even geleden dat Roadrunner is voorgesteld, zie http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1797&p=326689&hilit=dallas#p326689. En sinds een paar weken heb ik eindelijk een klusruimte op fietsafstand van mijn huis gevonden! Roadrunner is opgehaald uit de stalling en de allereerste klusstapjes zijn gezet en dus is het tijd voor een busverhaal. Ik ben bezig met de lijst uit het voorsteltopic.

Bekleden van de hemel
Bij Sam heb ik vinyl gehaald om de hemel te bekleden. De plaat boven de cabine en de houtbekleding aan de bovenzijden zijn ontdaan van de folie. De grote bedplank draai ik om.

Afbeelding

Afbeelding

Reinigen van de louvre-ramen
De louvre-ramen worden gedemonteerd en mbv Belgom Alu volledig schoongemaakt. De oude rubbers zijn volledig verdroogd en worden vervangen. Met veel hulp van Pa…

Afbeelding

Afbeelding

Antidreun plaatsen
Voordat de hemel weer wordt teruggeplaatst, wordt de cabine met antidreun bekleed. Eerst is de lijm verwijderd die de steenwol op zijn plek hield. Wat een k-klus. Eerst geprobeerd met een sopje, daarna met schoonmaakzijn, daarna met wasbenzine en tot slot met thinner. Dat laatste werkte wel, maar langer dan twee uurtjes hield ik dit niet vol door de lucht.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand tips hoe ik deze lijm kan verwijderen? De wand wil ik namelijk ook nog schoonmaken om anti-dreun te plaatsen.

Vloerbedekking vervangen
De vloerbedekking is na 40 jaar niet meer helemaal fris, ondanks een grondige reiniging. Ik wil deze vervangen door Novilon.

Afbeelding

De bodem van de bus ziet prima uit. Roadrunner is alleen nogal vies! Daarom wordt alles grondig schoongemaakt aan de binnenzijde. Heeft iemand nog een gouden tip voor het verwijderen van de vuiligheid?

Afbeelding

Afbeelding

En ik twijfel nog wat ik doe met het hout aan de binnenzijde. Eerst wilde ik het vervangen. Maar behalve de kosten heeft het verweerde hout ook zo zijn charme. Heeft iemand ervaring met het blank lakken van het hout?

Afbeelding

Binnenkort een update.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Roadrunner – ’75 T2b Dallas

Bericht door EeVeeWee » di feb 24, 2015 8:37 am

Goed bezig! Volgens mij bestaat er zoiets als lijmverwijderaar, ik zou daar eens naar zoeken. Misschien is dit wat?
http://www.alabastine.nl/product/super-vloerlijm-verwijderaar/

Een opmerking over iets anders, namelijk de stopcontacten in het hout. Toevallig ben ik daar zelf mee bezig en wat ik als tip kreeg is om (hollewand)dozen achter de stopcontacten te plaatsen. Ten eerste vanwege het aanraakgevaar (ook al zit het verborgen) maar belangrijker vanwege het brandgevaar van het hout. De dozen zijn brandvertragend. Het is een NEN 1010 puntje ;)

Afbeelding

Hier een voorbeeld:

http://www.4campers.nl/installatie-materiaal/153-berker-integro-schakelaars.html
Dus.

Plaats reactie