"Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Bedankt! Genieten is het zeker!
Wat het interieur aangaat is het plan nog steeds zoiets als onderstaand te maken, maar dan met een klapbank achter (dus met slaapmogelijkheid).
Wat het interieur aangaat is het plan nog steeds zoiets als onderstaand te maken, maar dan met een klapbank achter (dus met slaapmogelijkheid).
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Ondertussen met een set geleende T2a achterbanken naar de RDW geweest zodat ik personen achterin mag vervoeren (de bus heeft nog steeds een bedrijfsautokenteken en ik wil graag 9 personen kunnen vervoeren).
Door een beetje op te letten op wat de keurmeester aan het doen was heb ik alle voorgaande kentekens van de bus kunnen achterhalen! Het blijkt dat het huidige kenteken het derde kenteken is dat de bus in zijn historie heeft gehad.
1987 tot nu: BT-18-SX
1978 tot 1987: 09-XG-89
1977 tot 1978: 82-02-TB
Waarschijnlijk krijgt de bushet kenteken 09-XG-89 weer terug. Dat zou mooi zijn, ook al is het niet het oorspronkelijke. Maar ja, ik wil niet van grijs kenteken naar grijs kenteken.
Door een beetje op te letten op wat de keurmeester aan het doen was heb ik alle voorgaande kentekens van de bus kunnen achterhalen! Het blijkt dat het huidige kenteken het derde kenteken is dat de bus in zijn historie heeft gehad.
1987 tot nu: BT-18-SX
1978 tot 1987: 09-XG-89
1977 tot 1978: 82-02-TB
Waarschijnlijk krijgt de bushet kenteken 09-XG-89 weer terug. Dat zou mooi zijn, ook al is het niet het oorspronkelijke. Maar ja, ik wil niet van grijs kenteken naar grijs kenteken.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Ik zou voor een blauwe plaat gaan
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Dat in ieder geval. Een gele plaat komt er niet meer op.
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Zes weken! Zo lang had de RDW nodig om de omkeuring - van keuring tot kentekencard - te verzorgen. Want dit lag vandaag pas in de bus. Lekker op tijd, zo voor 1 december (als de bus weer op stalling moet).
-
- Beginner
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Tilburg omgeving
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Belangrijkste is dat de papieren binnen zijn, en bij dergelijke dingen duurt wachten ALTIJD te lang
PS. Geen wintermeetings / evenementen op het programma dat de bus op stalling gaat?
PS. Geen wintermeetings / evenementen op het programma dat de bus op stalling gaat?
Groet,
Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording
Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Nou, te lang... ik kan me van mijn vorige herkeuring herinneren dat het binnen 1 week geregeld was. Nu 6 weken, dat is overdreven lang. Maar ik zie wel dat de RDW het druk heeft. Er werken redelijke mensen en men wilde heus wel meedenken. Vandaar ook dat ik het oude kenteken terug heb gekregen.
Hij moet uiteraard op stalling (mijn eigen garage aan huis) vanwege de overgangsregeling. Van die regeling zal ik volgend jaar geen gebruik meer maken, dus ik betaal de zojuist ontvangen acceptgiro ook niet. De bus wordt geschorst tot 20 april 2017 want dan is hij eindelijk belastingvrij.
Hij moet uiteraard op stalling (mijn eigen garage aan huis) vanwege de overgangsregeling. Van die regeling zal ik volgend jaar geen gebruik meer maken, dus ik betaal de zojuist ontvangen acceptgiro ook niet. De bus wordt geschorst tot 20 april 2017 want dan is hij eindelijk belastingvrij.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
haha ja dat kan ook, ik ga een paar maand voor camper regeling:-) kan ik vanaf 1 jan. weer en dan vanaf 1 mei vrij rond racen
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Helaas... helaas... Ik heb een mooi aanbod gehad dat ik niet kon weigeren dus mijn T2b is verkocht aan een verhuurbedrijf. Barney zal dus regelmatig op 's heren wegen te zien zijn!`
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat het mijn ultieme doel was een T1 te bezitten. Een Duitse zal niet gaan; mijn budget is alleen maar toereikend voor een niet-rijdende roestbak met voor maanden laswerk. Dus ik heb een Braziliaanse gekocht en het mooie is dat ik na verkoop van mijn T2b maar een paar honderd euro hoefde bij te leggen. Ja, dan hoef ik niet lang na te denken!
Overigens is het een fabeltje dat Braziliaanse bussen enorm slecht zijn. Er zijn er minder van gemaakt, maar ze werden vaker opgelapt terwijl de Duitse bussen gewoon naar de sloop verdwenen. Al het andere is gezeur van mensen die hun investering menen te moeten beschermen.
Ik heb er dus een gekocht die al gerestaureerd is (ongetwijfeld met de Braziliaanse slag dus plamuur zal her en der zeker aanwezig zijn), maar het scheelt dat ik ook foto's heb van VOOR het restauratieproces en ik moet zeggen dat hij er beter uitzag dan menige ongerestaureerde T2 in deze regio, laat staan T1's.
Dat gezegd hebbende zie ik nog genoeg puntjes waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar een beetje kluswerk mag best toch?
Jullie mogen mij hieronder gerust afzeiken hoor!
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat het mijn ultieme doel was een T1 te bezitten. Een Duitse zal niet gaan; mijn budget is alleen maar toereikend voor een niet-rijdende roestbak met voor maanden laswerk. Dus ik heb een Braziliaanse gekocht en het mooie is dat ik na verkoop van mijn T2b maar een paar honderd euro hoefde bij te leggen. Ja, dan hoef ik niet lang na te denken!
Overigens is het een fabeltje dat Braziliaanse bussen enorm slecht zijn. Er zijn er minder van gemaakt, maar ze werden vaker opgelapt terwijl de Duitse bussen gewoon naar de sloop verdwenen. Al het andere is gezeur van mensen die hun investering menen te moeten beschermen.
Ik heb er dus een gekocht die al gerestaureerd is (ongetwijfeld met de Braziliaanse slag dus plamuur zal her en der zeker aanwezig zijn), maar het scheelt dat ik ook foto's heb van VOOR het restauratieproces en ik moet zeggen dat hij er beter uitzag dan menige ongerestaureerde T2 in deze regio, laat staan T1's.
Dat gezegd hebbende zie ik nog genoeg puntjes waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar een beetje kluswerk mag best toch?
Jullie mogen mij hieronder gerust afzeiken hoor!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en dat de verborgen gebreken zullen meevallen!
Dus.
-
- Beginner
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Tilburg omgeving
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Mooie bus hoor! Nog plannen mee of gewoon zo rijden!
Keep us posted!
Keep us posted!
Groet,
Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording
Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Bah !!
Wat een een mooie bus.
Gefeliciteerd....maar persoonlijk zou ik toch moelijk afstand kunnen doen van mijn "hobby" bus.
Wat een een mooie bus.
Gefeliciteerd....maar persoonlijk zou ik toch moelijk afstand kunnen doen van mijn "hobby" bus.
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: "Barney", de schuurvondst is goedgekeurd!!!
Plannen genoeg! Het interieur is nog helemaal niet af. De banken mogen dan helemaal opnieuw bekleed zijn (mooi! dat kan ik hier niet laten doen voor dat geld) maar ik wil er toch wel een echt hemeltje met baleinen in. Dus nog even sparen en wat accessoires aanschaffen.
Tja, een hobbybus is toch echt anders. Mijn T2 had ik ontmanteld gekocht, met alle bouten, moeren en schroeven in een zak. Dan moet ik zelf alles uitvogelen. Mede daardoor is de klik met de bus er eigenlijk nooit geweest, want ik kon niet bogen op eerdere ervaringen (o ja, dit hoort hier en dat hoort daar!). Met deze is dat anders, al is iemand mij al voorgeweest natuurlijk.
Een idee van de originele staat van deze bus. Dus de basis was zeer zeker niet slecht vergeleken met de meeste T1 projecten!
Tja, een hobbybus is toch echt anders. Mijn T2 had ik ontmanteld gekocht, met alle bouten, moeren en schroeven in een zak. Dan moet ik zelf alles uitvogelen. Mede daardoor is de klik met de bus er eigenlijk nooit geweest, want ik kon niet bogen op eerdere ervaringen (o ja, dit hoort hier en dat hoort daar!). Met deze is dat anders, al is iemand mij al voorgeweest natuurlijk.
Een idee van de originele staat van deze bus. Dus de basis was zeer zeker niet slecht vergeleken met de meeste T1 projecten!
Laatst gewijzigd door spotmatic op vr jan 27, 2017 14:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.