Ons busje Roelie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Tije
Nieuweling
Berichten: 47
Lid geworden op: za aug 16, 2014 16:21 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tije » vr aug 12, 2016 8:53 am

Erg leuk verhaal met mooie foto's

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie en de avonturen van Chef

Bericht door Tuinkabouter90 » zo aug 14, 2016 21:54 pm

o ja deze link zou ik nog even op m`n lijntje zetten met meer foto`s :-)

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 667ee71ad5
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op wo dec 06, 2017 20:04 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » do aug 25, 2016 23:30 pm

met de vakantie nog steeds in ons achterhoofd.
afgelopen weekend even een wandeling gemaakt over de heide. lekker toeren met ons bussie en onderweg even picknicken. wat is dat toch steeds weer genieten om even met de bus een rondje te doen.
net als vanavond ook er weer even op uit. op het terras hangen in bakkeveen. onderweg nog een paar kevertjes gepot en wat 3 wiellers met een luchtgekoelde aandrijving.
kijken ook uit naar het najaarsweekend. met al z`n gezelligheid :-)

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » zo sep 11, 2016 21:51 pm

ja na alle drukte en een plat liggend forum, al weer achter met het schrijven van onze avonturen.
tijd gaat alleen al weer veel te snel.
zal later een uitgebreider verhaal schrijven. want ja de afgelopen weekenden heeft de bus de nodige km`tjes al weer gemaakt.

vorig weekend een fenomenaal najaarsmeeting gehad met de vct2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en meer via
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 94fcfbe1b5

en nu net weer thuis van Beautyful Budel

Afbeelding
Afbeelding

linkje
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 91f4d3726f
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » ma sep 19, 2016 22:58 pm

ja en dan is er zomaar weer een weekend voorbij.
en zoveel keus om heen te gaan. een summer picknick in apeldoorn, bug fest in drachten en ook een aantal waar ik het weet niet van heb.
hadden wij besloten om naar de najaarsmeeting van de VW Busclub in zeewolde gegaan.
nee deze was niet op de wielewaal, maar op de camping nabij de rcn zeewolde.
wat ons een deugd deed was het hogere aantal t2`s dan wat wij er de afgelopen jaren hebben gezien op de meetings van de vwbusclub.
het mooie weer heeft er zeker aan bijgedragen dat ook dit weer een mooi weekend geworden is.
deze keer paar keer even een biertje met nico en inge gedroken. en anderen natuurlijk. echter kenden wij die niet via de vct2 maar eerdere meetings van de vwbus

ook hebben we onze nieuwe voortent voor het eerst gebruikt. deze hebben we afgekeken van hans en lisette. wij moesten nog wel een kleine aanpassing doen aan de manier om hem aan de bus te koppelen echter heeft de klitterband verbinding. het dit weekend goed gedaan. dus mag stellen dat deze aanpassing geslaagd is.

Afbeelding
Afbeelding

natuurlijk de rest van de foto`s en ja weet dat het niet alleen t2`s zijn echter zitten er toch leuke plaatjes tussen :mrgreen:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 678d7a4f3c

ben natuurlijk wel aan het promoten geweest voor de vct2. misschien heeft het geholpen :D

nu eerst weer aan het werk en afwachten wanneer het volgende mooi weekend zich voor doet 8-)
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » ma sep 19, 2016 23:03 pm

:?
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo okt 29, 2017 21:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » zo sep 25, 2016 21:31 pm

en wat blijft het weer ons nog mooie dagen geven :)
daarom deze week de bus woensdag, op m`n vrije dag, even aan geslingerd.
op deze mooie woensdag ben ik alleen even op pad geweest omdat Esther op stage was.
via leuke paadjes en kleinen weggetjes naar Diever gereden.
onderweg even een lekker bakkie gedaan en lekker broodje.

bij thuiskomst kwam ik er wel achter dat het weer tijd is voor een onderhoudsbeurt. met de vakantie er bij al weer 5000 + km`s gereden. :mrgreen:

echter liet dit ons vandaag er niet van weerhouden om de bus weer te starten :-) ja natuurlijk wel met regelmaat de olie checken. en natuurlijk even luisteren of er geen gekke geluiden her en der weg komen.

vandaag wel met z`n 2en op stap geweest. en de provincie Groningen even bekeken.
via de anwb de Wad- en Marenroute even uitgeprint.
alleen kwamen we niet helemaal uit met de route. na diverse afwijkende stukken, toch steeds de route weer even opgepikt.
onderweg in een klein dorpje even een borrel hapje genuttigd en nee. ik had er niet een biertje bij. want ja morgen weer werken, dus konden niet kamperen :(
toch ook de route naar huis, bracht ons ook nog via leuke weggetjes. met mooie luchten van de ondergaande zon. alleen het laatste stukje van de trip werd het voorraam nat en moest ik de ruitenwissers even gebruiken. hierbij zullen we maar denken dat dit was om de mugjes weer even van de raam af te krijgen :)

nu eerst maar weer even een weekje werken voor we er op uit kunnen. want ondanks de mooie dagen worden de avonden wel weer snel donker :geek:

tot de volgende genietende momenten met de bus :lol:

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » zo okt 16, 2016 20:59 pm

zo weer een paar weken verder sinds de laatste update.

intussen is de bus weer voor z`n 5000 km beurtje geweest. verder weinig bijzonderheden.
alleen een beetje ruzie met de choke/vlinderklep. al een paar keer geprobeerd deze los te maken. dit is dan even goed. echter steeds gaat hij weer vast zitten.
moet hij er toch maar eens uit en goed gereviseerd worden. gelukkig als de bus even heeft gelopen blijft de motor wel draaien.

verder had ik nog een andere hella koplamp op de kop getikt. echter was deze niet helemaal compleet.
dit was verder niet het probleem kan de ring aan de achterzijde wel over zetten. alleen was ik zelf een beetje te grondig aan het schoon maken geweest en bleek ik van het blinker gedeelte het zilver er te hebben afgepoetst. dat was dus ff balen. nu maar weer zoeken naar een nette duplo koplamp van hella. en dan wat minder poetsen.

vandaag nog even op stap geweest met de bus. even bij de mede leden van busses en biks in ugchelen geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daarna nog even lekker wezen toeren op de veluwe.
lekker genieten van uitzicht en mooie weer :D
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Ons busje Roelie

Bericht door gijsv » ma okt 17, 2016 7:55 am

ik heb denk ik nog z'n lamp voor je liggen, is alleen helemaal achterin de stalling, dus kan er pas begin nov. bij als ik 'm leegttrek, herinner me dan maar.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » ma okt 17, 2016 13:09 pm

gijsv schreef:ik heb denk ik nog z'n lamp voor je liggen, is alleen helemaal achterin de stalling, dus kan er pas begin nov. bij als ik 'm leegttrek, herinner me dan maar.


thx zal het op de kalender zetten :mrgreen:

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door fahtal » ma okt 17, 2016 13:18 pm

Leuk om weer een gezicht bij een forum te hebben. ;-)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » do okt 27, 2016 22:23 pm

Morgen avond weer even als deco fungeren bij de ingang van Reünieconcert 'Herinnert u zich deze nog..?'
in Heerenveen bij het Abe Lenstra stadion. te vinden op FB.
zullen weer foto`s maken om later te plaatsen :-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » ma okt 31, 2016 21:05 pm

zo het weekend is weer voorbij. ondanks dat hij een uur langer was vloog hij weer voorbij :mrgreen:

vrijdag avond bij de ingang van het reünie concert gestaan.
was weer leuk geregeld met diverse leuke cover bands. echter besefte ik me later dat ik geen foto had genomen van ons bussie bij het Abe Lenstra stadion
van de optredens had ik wel wat gemaakt :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de zaterdags even bij komen van de late uurtje. en de huishoudelijke werkjes die moesten gebeuren.

zondag zijn we er weer even lekker op uit geweest met het bussie.
de hetfstrit van de lvwcn. die begon in Wilp en door mooi bos gebied en langs de ijsel delta liep.
was achteraf ook een goede keus, omdat wij de hele dag mooi weer hebben gehad. en het rondom het huis gemiezzerd had ;)
onderweg ook de nodige foto`s gemaakt. en van ons zelf kwam ik op de site ook een leuke foto tegen.

Afbeelding

en onze eigen foto reportage. zaten mooie bussies en andere luchtgekoelde vw`s bij

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 398e61f07a
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
berliner
Actief Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: do feb 26, 2015 16:19 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Ons busje Roelie

Bericht door berliner » di nov 01, 2016 9:42 am

Was inderdaad een hele mooie rit over de veluwe en langs de ijssel. En leuk jullie gesproken te hebben.


groet Jan

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » do nov 10, 2016 21:53 pm

het dag licht is er minder, dus `s avonds een ritje maken vindt ik minder prettig.
de weekenden pak ik nog even mee :mrgreen: soms even tussen de buien door. maar ach we zitten droog. je merkt alleen weer dat de kachel het minder goed doet dan in de moderne auto :( daarom maar een extra trui aan.

bijna weer weekend kijk uit naar wat zonneschijn zodat we net weer kunnen genieten als afgelopen zondag met een tour tochtje door Friesland en even genieten in het zonnetje op de dijk richting Lemmer 8-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op zo feb 23, 2020 23:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie