1971 T2a Poptop
- Magui
- Actief Lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Haag
Re: 1971 T2a Poptop
Mooi bus idd en leuke kleur!
Carb revisie, waar, hoe snel en kosten ? PB ook goed
Carb revisie, waar, hoe snel en kosten ? PB ook goed
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: 1971 T2a Poptop
Magui schreef:Mooi bus idd en leuke kleur!
Carb revisie, waar, hoe snel en kosten ? PB ook goed
Best snel:
(de rest weet ik ook niet)
'79 VW T2 Berlin
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: 1971 T2a Poptop
Magui schreef:Mooi bus idd en leuke kleur!
Carb revisie, waar, hoe snel en kosten ? PB ook goed
Je hebt een PB
Dus.
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
Vandaag de Tank uit de bus gehaald, en de vulslang, ontluchtingslang en de afdichting van de vlotter gecontroleerd. De vulslang zat vol droogtescheurtjes en de ontluchtingsslangen zaten er ook niet fraai op.
Vandaag dus nieuwe slangen bestelt en gehaald.
Ook ben ik met de Dynamo langs een revisie bedrijf geweest en daar laten testen. de spanning as verder prima alleen laat ik hem afdraaien en de lagers vervangen. omdat hij een beetje ovaal was waardoor constant de koolborstels op en neer gaan en dus extra slijtage geeft. De koolborstels zijn ook aan vervanging toe.
weer kosten waar ik niet echt op gerekend heb, maar straks is de complete motor gereviseerd en staan we niet met iets doms aan de kant van de weg.
ben alleen nog op zoek naar plaatwerk achter de krukaspoelie en een motorsteun.
Vandaag dus nieuwe slangen bestelt en gehaald.
Ook ben ik met de Dynamo langs een revisie bedrijf geweest en daar laten testen. de spanning as verder prima alleen laat ik hem afdraaien en de lagers vervangen. omdat hij een beetje ovaal was waardoor constant de koolborstels op en neer gaan en dus extra slijtage geeft. De koolborstels zijn ook aan vervanging toe.
weer kosten waar ik niet echt op gerekend heb, maar straks is de complete motor gereviseerd en staan we niet met iets doms aan de kant van de weg.
ben alleen nog op zoek naar plaatwerk achter de krukaspoelie en een motorsteun.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: 1971 T2a Poptop
Dus.
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
Bedankt voor het linkje. Nog geen reactie ontvangen.
de dynamo is weer terug, compleet gereviseerd. Levert nu weer netjes 50A en de spanningsregelaar werkt voor 100%.
de dynamo is weer terug, compleet gereviseerd. Levert nu weer netjes 50A en de spanningsregelaar werkt voor 100%.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: 1971 T2a Poptop
Welkom welkom, mooie bus (ik kan laag en hoog waarderen )
Je pakt de zaken meteen grondig aan, heel goed. Kindjes hebben inderdaad een negatief effect op busklustijd, maar dat heb je er straks graag voor over.
Ga in ieder geval zo door!
Je pakt de zaken meteen grondig aan, heel goed. Kindjes hebben inderdaad een negatief effect op busklustijd, maar dat heb je er straks graag voor over.
Ga in ieder geval zo door!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
De motor zit inmiddels weer in elkaar. De tank weer in de bus en alle slangen vernieuwd en daarna de motor weer in de bus gemaakt. Even starten met een beetje remmenreiniger en hij liep in 1x.
Loopt nu mooi rustig en met gas geven pakt hij beter op, dus revisie van carburateur is wel te merken.
Nu heb ik de kleppen allemaal weer op 0.15 gesteld. Heb het gevoel dat cilinder 3 of 4 meer tikt als de andere kant. Dat viel me afgelopen zomer op toen we op vakantie waren. Enige rare wat ik tegenkwam was dat cilinder 4 de kleppen heel strak stonden.
Enig idee waarom links van de motor meer tikt als rechts?
Het reflector plaatje voor cilinder 4 komt met de post van een mede vc2ter. Dus helemaal compleet de motor.
Voor het mooie zoek ik nog een andere motorsteun. Deze is krom maar past nog wel.
Loopt nu mooi rustig en met gas geven pakt hij beter op, dus revisie van carburateur is wel te merken.
Nu heb ik de kleppen allemaal weer op 0.15 gesteld. Heb het gevoel dat cilinder 3 of 4 meer tikt als de andere kant. Dat viel me afgelopen zomer op toen we op vakantie waren. Enige rare wat ik tegenkwam was dat cilinder 4 de kleppen heel strak stonden.
Enig idee waarom links van de motor meer tikt als rechts?
Het reflector plaatje voor cilinder 4 komt met de post van een mede vc2ter. Dus helemaal compleet de motor.
Voor het mooie zoek ik nog een andere motorsteun. Deze is krom maar past nog wel.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
Geen foto's dit keer, wel de motor helemaal klaar. Afgelopen maandag ff snel een rondje gereden, motor loopt veel beter vooral als hij nog koud is.
Wel waren de bouten van de homokineten allemaal los gegaan kwam ik achter toen ik het controleerde. Deze weer vast gedraaid en even in de gaten houden.
Nu verder met de buitenkant van de bus als t wat mooier weer is.
Verder nog op zoek naar verstelbare veerplaten en dropped spindles. Nieuw te veel geld voor zoiets.
Wel waren de bouten van de homokineten allemaal los gegaan kwam ik achter toen ik het controleerde. Deze weer vast gedraaid en even in de gaten houden.
Nu verder met de buitenkant van de bus als t wat mooier weer is.
Verder nog op zoek naar verstelbare veerplaten en dropped spindles. Nieuw te veel geld voor zoiets.
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
Vandaag een leuk pakketje ontvangen. Een setje verstelbare veerplaten.
Komende tijd geen tijd om er mee bezig te gaan.
Verslag volgt!
Re: 1971 T2a Poptop
Mooie bus!
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: 1971 T2a Poptop
Afgelopen zaterdag even tijd gevonden om 1 verstelbare veerplaat te monteren.
Mooi materiaal en past perfect.
Voor meer info stuur mij een bericht, nette veerplaten voor een hele nette prijs!!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: 1971 T2a Poptop
Goed om te horen!
Heb ze ook besteld
Heb ze ook besteld
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: 1971 T2a Poptop
Our style, aircooled dudes style...
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;