weer eens een upgrade aan de bus (P11)
weer eens een upgrade aan de bus (P11)
even een paar oude fototjes opgezocht
zo zijn we met onze bus door zuid engeland geweest
en nog een van mijzelf
zo zijn we met onze bus door zuid engeland geweest
en nog een van mijzelf
Laatst gewijzigd door Inactief Account op di dec 16, 2014 21:38 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Re: SHADOWMANS BUS
ik wist niet dat Klaas ze ook zo groot verkochtshadowman schreef:
onderdelen nodig? PB maar!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
weer eens een update
vandaag wilde het busje ineens nogmaar halfgas
en dan bleef het gas nog hangen ook als je het pedaal loslaat
nou heeft het gas nooit uitzichzelf terug gewild naar stationair
al een paar keer het hele pedaal en mechanisme eronder los gehaald
maar altijd bleef het gas een beetje hangen
ik heb tijden gedacht dat de as van de gasklep ingesleten was
met het euvel van vandaag bleek eindelijk dat het toch in het pedaal mechanisme zat
het pinnetje wat door de bodemplaat gaat bleek helemaal scheef te gaan zitten als je gas gaf
dus heb ik het lipje onder het pedaal bij gebogen zodat het in dezelfde lijn
staat als het pinnetje
RESULTAAT
ik kan nu met mijn kleine teen gas geven , inplaats van er met m,n volle poot op te moeten stampen
het gas komt nu ook mooi terug naar de stationair stand
EN HET MOOISTE VAN HET VERHAAL
ik heb altijd gedacht dat deze motor (1600) langzamer was dan ons oude 1600tje
maar hij heeft nog nooit volgas gelopen want dat wilde niet door dat het gaspedaal niet goed functioneerde
hij gaat nu als de brandweer
het ergste is dat ik dit dus al drie jaar geleden op had kunnen lossen als ik iets beter gekeken had wat er nou iedere keer presies mis ging
vandaag wilde het busje ineens nogmaar halfgas
en dan bleef het gas nog hangen ook als je het pedaal loslaat
nou heeft het gas nooit uitzichzelf terug gewild naar stationair
al een paar keer het hele pedaal en mechanisme eronder los gehaald
maar altijd bleef het gas een beetje hangen
ik heb tijden gedacht dat de as van de gasklep ingesleten was
met het euvel van vandaag bleek eindelijk dat het toch in het pedaal mechanisme zat
het pinnetje wat door de bodemplaat gaat bleek helemaal scheef te gaan zitten als je gas gaf
dus heb ik het lipje onder het pedaal bij gebogen zodat het in dezelfde lijn
staat als het pinnetje
RESULTAAT
ik kan nu met mijn kleine teen gas geven , inplaats van er met m,n volle poot op te moeten stampen
het gas komt nu ook mooi terug naar de stationair stand
EN HET MOOISTE VAN HET VERHAAL
ik heb altijd gedacht dat deze motor (1600) langzamer was dan ons oude 1600tje
maar hij heeft nog nooit volgas gelopen want dat wilde niet door dat het gaspedaal niet goed functioneerde
hij gaat nu als de brandweer
het ergste is dat ik dit dus al drie jaar geleden op had kunnen lossen als ik iets beter gekeken had wat er nou iedere keer presies mis ging
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
vandaag maar eens bezig gegaan met de rugleuning van de achterste bank
de stof die hier tegenaan zit was helemaal ingescheurd en
de veren kon je door de rug leuning heen voelen
dus stukje skai gekocht op de markt.
en de bekleding van de rugleuning afgehaald.
omdat de veren van de bank door het jute waren gesleten
kon je elke veer voelen .
dus van de oude stof van de achterkant
het nog goede gedeelte afgeknipt
en tussen de veren en de jute gedaan.
en dan ziet het er zo uit
het labeltje wat je ziet zitten is het oude fabricage label
waar de productie datum nog opstaat 22-10-1976
morgen maar verder met montage van de achterplaat en het in
elkaar zetten van de bekleding
de stof die hier tegenaan zit was helemaal ingescheurd en
de veren kon je door de rug leuning heen voelen
dus stukje skai gekocht op de markt.
en de bekleding van de rugleuning afgehaald.
omdat de veren van de bank door het jute waren gesleten
kon je elke veer voelen .
dus van de oude stof van de achterkant
het nog goede gedeelte afgeknipt
en tussen de veren en de jute gedaan.
en dan ziet het er zo uit
het labeltje wat je ziet zitten is het oude fabricage label
waar de productie datum nog opstaat 22-10-1976
morgen maar verder met montage van de achterplaat en het in
elkaar zetten van de bekleding