weer eens een upgrade aan de bus (P11)
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Klaas heeft als vuilwatertank onder zijn T2 een stuk afvoerbuis met aan beide zijden doppen gehangen.
Daar zijn allerlei aansluitingen voor te koop die je op de voor jouw beste plek kunt aansluiten.
Iets scheef hangwn en een slangetje aan het laagste punt en klaar.
Een prima oplossing daarvoor.
Voor schoonwater zou ik iets anders nemen.
Daar zijn allerlei aansluitingen voor te koop die je op de voor jouw beste plek kunt aansluiten.
Iets scheef hangwn en een slangetje aan het laagste punt en klaar.
Een prima oplossing daarvoor.
Voor schoonwater zou ik iets anders nemen.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- bvdhaar
- Beginner
- Berichten: 72
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 12:28 pm
- Locatie: barneveld
- Contacteer:
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Ziet er goed uit .
Die opbergruimte is ook erg makkelijk.
groeten bert.
Die opbergruimte is ook erg makkelijk.
groeten bert.
Liever gelast dan geleased.
, kever 1954 1970 1971 1972
t2a blauw wit 1971
t2a/b rood 1972
, kever 1954 1970 1971 1972
t2a blauw wit 1971
t2a/b rood 1972
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Vandaag is er een eind gekomen aan de 10 jaar durende soap
van de treklast gegevens van de trekhaak op papier krijgen
Toen ik ongeveer 10 jaar geleden mijn trekhaak monteerde
heb ik het kentekenbewijs opgestuurd naar de RDW
en kreeg het terug met de mededeling dat hun de gegevens niet (meer) hadden.
en het advies van de RDW om die gegevens op te vragen bij de importeur,
De importeur stuurde keurig een brief terug waarin ook zij verklaarden niet aan die gegevens te kunnen komen.
Daarna het geprobeert bij Volkswagen AG in duitsland
maar die verwezen mij naar een andere instelling
om het zogenaamde geboorte certificaat van mijn bus op te vragen.
De RDW gaf aan het geboorte certificaat niet te accepteren
tenzij er een verklaring van de fabriek bij zou zitten
dat de gegevens op het certificaat zouden kloppen.
De fabriek wilde hier echter weer niet aan mee werken omdat het geen
door hen opgestelde verklaring is.
Na een aantal jaren zonder deze aanvulling op het kenteken
rond gereden te hebben met aanhangers achter de bus.
had ik van verschillende mensen gehoord dat ze zonder problemen
de aanvullingen op het kenteken bewijs hadden gekregen.
Dus ik informeren bij het RDW keurings station in Almelo
de man die ik daar sprak heeft zo,n beetje de hele computer van e RDW doorgespit maar kon geen gegevens vinden over een type 22
oftewel Personenbus.
hij vertelde mij dat als ik een papier kon laten zien met een stempel van VW of zoiets waar de trekgegevens opstonden dat het wel goed zou komen.
Via de hulp van een mede forummer kon ik door een VW dealer gestempelde papieren krijgen.
En ondertussen had ik ook de importeur nog maar eens benaderd
De transporterafdeling verwees mij naar de Typegoedkeur afdeling
en van deze afdeling hoorde ik niets terug,
totdat afgelopen zaterdag via de post keurig netjes een verklaring van de fabriek kreeg
Afgestempeld door PON, waarin de trekgegevens voor mijn bus staan
keurig met het chassis nummer erbij
Dus vandaag weer naar het keurings station en eerst de papieren van
de mede forummer laten zien.
Het antwoord was sorry maar dat moet een importeurs verklaring zijn
en geen dealer verklaring.
Dus toen de papieren van PON laten zien
en nadat de man even overlegd had met zijn chef mocht ik naar de balie
om mijn oude papieren in te leveren.
nadat ik ook nog even naar huis mocht om het overschrijvings bewijs
op te halen. krijg ik binnen 5 werkdagen
een compleet nieuw kentekenbewijs met trekgegevens.
in de tussentijd heb ik wel een verklaring van de RDW dat ik mijn papieren ingeleverd heb ,
zodat ik wel gewoon mag blijven rijden in de tussentijd
van de treklast gegevens van de trekhaak op papier krijgen
Toen ik ongeveer 10 jaar geleden mijn trekhaak monteerde
heb ik het kentekenbewijs opgestuurd naar de RDW
en kreeg het terug met de mededeling dat hun de gegevens niet (meer) hadden.
en het advies van de RDW om die gegevens op te vragen bij de importeur,
De importeur stuurde keurig een brief terug waarin ook zij verklaarden niet aan die gegevens te kunnen komen.
Daarna het geprobeert bij Volkswagen AG in duitsland
maar die verwezen mij naar een andere instelling
om het zogenaamde geboorte certificaat van mijn bus op te vragen.
De RDW gaf aan het geboorte certificaat niet te accepteren
tenzij er een verklaring van de fabriek bij zou zitten
dat de gegevens op het certificaat zouden kloppen.
De fabriek wilde hier echter weer niet aan mee werken omdat het geen
door hen opgestelde verklaring is.
Na een aantal jaren zonder deze aanvulling op het kenteken
rond gereden te hebben met aanhangers achter de bus.
had ik van verschillende mensen gehoord dat ze zonder problemen
de aanvullingen op het kenteken bewijs hadden gekregen.
Dus ik informeren bij het RDW keurings station in Almelo
de man die ik daar sprak heeft zo,n beetje de hele computer van e RDW doorgespit maar kon geen gegevens vinden over een type 22
oftewel Personenbus.
hij vertelde mij dat als ik een papier kon laten zien met een stempel van VW of zoiets waar de trekgegevens opstonden dat het wel goed zou komen.
Via de hulp van een mede forummer kon ik door een VW dealer gestempelde papieren krijgen.
En ondertussen had ik ook de importeur nog maar eens benaderd
De transporterafdeling verwees mij naar de Typegoedkeur afdeling
en van deze afdeling hoorde ik niets terug,
totdat afgelopen zaterdag via de post keurig netjes een verklaring van de fabriek kreeg
Afgestempeld door PON, waarin de trekgegevens voor mijn bus staan
keurig met het chassis nummer erbij
Dus vandaag weer naar het keurings station en eerst de papieren van
de mede forummer laten zien.
Het antwoord was sorry maar dat moet een importeurs verklaring zijn
en geen dealer verklaring.
Dus toen de papieren van PON laten zien
en nadat de man even overlegd had met zijn chef mocht ik naar de balie
om mijn oude papieren in te leveren.
nadat ik ook nog even naar huis mocht om het overschrijvings bewijs
op te halen. krijg ik binnen 5 werkdagen
een compleet nieuw kentekenbewijs met trekgegevens.
in de tussentijd heb ik wel een verklaring van de RDW dat ik mijn papieren ingeleverd heb ,
zodat ik wel gewoon mag blijven rijden in de tussentijd
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Nou, dat zal eens tijd worden zeg. Gefeliciteerd Han.
Wel raar dat een paar jaar geleden een medewerker van het RDW tijdens de kampeerbeurs tegen mij zei dat ik de papieren naar Veendam kon sturen.
Nou ja eind goed; al goed.
Wel raar dat een paar jaar geleden een medewerker van het RDW tijdens de kampeerbeurs tegen mij zei dat ik de papieren naar Veendam kon sturen.
Nou ja eind goed; al goed.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Turbo.d schreef:Nou, dat zal eens tijd worden zeg. Gefeliciteerd Han.
Wel raar dat een paar jaar geleden een medewerker van het RDW tijdens de kampeerbeurs tegen mij zei dat ik de papieren naar Veendam kon sturen.
Nou ja eind goed; al goed.
Normaal gesproken stuur je de papieren naar veendam en dan is dat klaar
Tenzij je een oldtimer hebt dan kan het verhaal heel anders worden
mijn ervaring is Als je dit soort zaken moet doen met de RDW
ga naar een keurings station loop de hal in en vraag aan de keurmeesters of ze je kunnen helpen
dat werkt een stuk beter dan dingen opsturen
die jongens die de keuringen doen begrijpen beter wat je bedoeld
dan het balie personeel
zelfs een persoonlijke afspraak in veendam kan heel anders uitpakken
de beloftes die daar worden gedaan worden niet altijd nagekomen
en dan wordt er doodleuk gezegd dat je het dan verkeerd begrepen of geintrepeteerd hebt
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Net de koelkast weer ingebouwd
na de 400 Volt op het hippie festival was de thermostaat overleden
Nieuwe thermostaat ingebouwd en 24 uur proefdraaien
nu kon hij weer terug in de bus
Vanmorgen een mail naar de verzekering van de stroomleverancier en vanmiddag het bedrag bijgeschreven op de rekening
mijn complimenten aan de verzekering voor zo'n snelle afhandeling
na de 400 Volt op het hippie festival was de thermostaat overleden
Nieuwe thermostaat ingebouwd en 24 uur proefdraaien
nu kon hij weer terug in de bus
Vanmorgen een mail naar de verzekering van de stroomleverancier en vanmiddag het bedrag bijgeschreven op de rekening
mijn complimenten aan de verzekering voor zo'n snelle afhandeling
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Weer verder gegaan met het interieur
de achterste kast zit er nu ook in en ook de stroomvoorziening zit er weer in
De kast op zijn plek
De stroomvoorziening van het 220 Volt gebeuren
er zit nu alleen een hoofdschakelaar in,
maar er komt ook nog een zekerings automaat in
Wandcontactdoos erin gemaakt (altijd handig)
Met het bed neergeklapt
En met het deurtje open
nu nog een spoelbak met kook plaatje
dan nog een popupdakje, een louvreraam en een draaiplateau onder de bijrijders stoel
en dan is de binnenkant klaar
de achterste kast zit er nu ook in en ook de stroomvoorziening zit er weer in
De kast op zijn plek
De stroomvoorziening van het 220 Volt gebeuren
er zit nu alleen een hoofdschakelaar in,
maar er komt ook nog een zekerings automaat in
Wandcontactdoos erin gemaakt (altijd handig)
Met het bed neergeklapt
En met het deurtje open
nu nog een spoelbak met kook plaatje
dan nog een popupdakje, een louvreraam en een draaiplateau onder de bijrijders stoel
en dan is de binnenkant klaar
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
En een overspannings beveiliging?
De foto's zijn er weer
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
guidddo schreef:En een overspannings beveiliging?
Los voltmetertje wat vanaf nu standaard in de bus ligt
een beveiligings systeem voor spanningen rond de 400 Volt
is me iets te duur als je het ook kunt meten met een goede Volt meter
die ik al heb
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
En zo leren we telkens weer wat.
Goed bezig Han
Goed bezig Han
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
shadowman schreef:guidddo schreef:En een overspannings beveiliging?
Los voltmetertje wat vanaf nu standaard in de bus ligt
een beveiligings systeem voor spanningen rond de 400 Volt
is me iets te duur als je het ook kunt meten met een goede Volt meter
die ik al heb
dito in de mijne
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
ko de fries schreef:shadowman schreef:guidddo schreef:En een overspannings beveiliging?
Los voltmetertje wat vanaf nu standaard in de bus ligt
een beveiligings systeem voor spanningen rond de 400 Volt
is me iets te duur als je het ook kunt meten met een goede Volt meter
die ik al heb
dito in de mijne
bij mij wel aanwezig maar niet nodig, alles kan tegen 400v
De foto's zijn er weer
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
zo eindelijk weer eens een beetje busknutselen gedaan
De kookplaat met spoelbak zit er in
en de vuil en schoonwatervoorzieningen zijn ook zo goed als klaar
De vuilwatertank is gemaakt van 110mm pvc rioolbuis die onder de bus hangt met een aftapstopje erop
Ook is de bijrijders stoel op een draaiplateau gemaakt
De kookplaat met spoelbak zit er in
en de vuil en schoonwatervoorzieningen zijn ook zo goed als klaar
De vuilwatertank is gemaakt van 110mm pvc rioolbuis die onder de bus hangt met een aftapstopje erop
Ook is de bijrijders stoel op een draaiplateau gemaakt
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Joke en Han bouwen een nieuw interieurtje
Ziet er netjes en erg praktisch uit!!
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;