A&E's T2a Riviera camper 1968
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag maar eens de ruimte in de schakelpook aangepakt.
Alle bussen en rubber moffen vervangen en geplaatst waar deze ontbraken.
Voor:
Na:
Voor, de bus ontbreek hier:
Na:
Voor:
Na:
De inwendige geleiding was erg smerig, wat versleten en met soms wat roest:
Nu met nieuwe hoezen, geleiding en alles ingevet met zuurvrije vaseline zal het wat beter schakelen en kan het er weer een jaar of veertig tegen hoop ik
Alle bussen en rubber moffen vervangen en geplaatst waar deze ontbraken.
Voor:
Na:
Voor, de bus ontbreek hier:
Na:
Voor:
Na:
De inwendige geleiding was erg smerig, wat versleten en met soms wat roest:
Nu met nieuwe hoezen, geleiding en alles ingevet met zuurvrije vaseline zal het wat beter schakelen en kan het er weer een jaar of veertig tegen hoop ik
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag een zuur bericht gehad, de pignon is goed kapot!
Moet je kijken hoeveel van de tanden ontbreekt!
Het is een raadsel dat de bak nog zo goed reed en lekker schakelde, hij maakte alleen wat veel lawaai.
Morgen hoor ik wat er eventueel verder aan de hand is....
Moet je kijken hoeveel van de tanden ontbreekt!
Het is een raadsel dat de bak nog zo goed reed en lekker schakelde, hij maakte alleen wat veel lawaai.
Morgen hoor ik wat er eventueel verder aan de hand is....
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Het gaat weer de goede kant op met mijn versnellingsbak met behulp van een donorbak
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Ik heb mijn versnellingsbak weer kompleet!
Maar voordat ik hem inbouw, eerst even gebruik maken van de vrije ruimte zonder motor om de nieuwe accu's aan te sluiten en het aanleggen van electra onderdelen voor 12 V en 220 V in de bus.
Maar voordat ik hem inbouw, eerst even gebruik maken van de vrije ruimte zonder motor om de nieuwe accu's aan te sluiten en het aanleggen van electra onderdelen voor 12 V en 220 V in de bus.
Dus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Goed bezig!
Zat dit 220 aansluiting daar al?
Zat dit 220 aansluiting daar al?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
fahtal schreef:Goed bezig!
Zat dit 220 aansluiting daar al?
Nee maar dat rechthoekige plaatje wel.
Ik denk dat er een oliekoeler aan deze kant gezeten heeft, met een sleufgat voor de slang op die plek.
De connector die ik gebruikt heb is van DEFA, deze wordt veel gebruikt om autoverwarming aan te sluiten en is geschikt voor 16 A.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
De motor en versnellingsbak zijn weer verenigd
Verder de start- en huishoudaccu's gekoppeld met een 100 A zekering en Cyrix-ct accuscheider er tussen.
De 12 Volt en 220 Volt aansluiting aangelegd naar het interieur toe met een aardlekschakelaar en automatische zekering in de 220 V kabel en een steekzekeringhouder in de 12 V kabel.
De accu's staan nu vast en de connector voor de Ctek acculader zit ook al aan de accupolen van de huishoudaccu vast (buiten beeld).
Een verschil met hoe het was
Verder de start- en huishoudaccu's gekoppeld met een 100 A zekering en Cyrix-ct accuscheider er tussen.
De 12 Volt en 220 Volt aansluiting aangelegd naar het interieur toe met een aardlekschakelaar en automatische zekering in de 220 V kabel en een steekzekeringhouder in de 12 V kabel.
De accu's staan nu vast en de connector voor de Ctek acculader zit ook al aan de accupolen van de huishoudaccu vast (buiten beeld).
Een verschil met hoe het was
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Hier is de Ctek acculader geplaatst met extra stopcontacten voor eventueel andere op te laden apparatuur.
Gisteren de motor met versnellingsbak in zijn geheel weer gemonteerd terwijl de rest van de familie met surprises bezig was. Omdat ik alleen was heb ik de krik steeds een beetje verhoogd en onder de versnellingsbak opgevuld met hout. Toen ik op de juiste hoogte was kon ik zo de bus vanuit de smeerkuil er overheen rijden en de vier bouten monteren.
Gisteren de motor met versnellingsbak in zijn geheel weer gemonteerd terwijl de rest van de familie met surprises bezig was. Omdat ik alleen was heb ik de krik steeds een beetje verhoogd en onder de versnellingsbak opgevuld met hout. Toen ik op de juiste hoogte was kon ik zo de bus vanuit de smeerkuil er overheen rijden en de vier bouten monteren.
Dus.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Jij mocht niet meedoen met de surprises?
Maar lekker bezig hoor !!
Maar lekker bezig hoor !!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag lekker opgeschoten;
- Homokineten gevuld met vet
- beide aandrijfassen gemonteerd en schroeven met aanhaalmoment vastgezet en geborgd
- Koppeling van schakelstang vastgezet en geborgd
- Versnellingsbak gevuld met olie
- Koppelingskabel aangesloten
- Schakelpook afgesteld en vastgezet
- Gereviseerde SOLEX 34 PICT-3 carburateur gemonteerd
- Alle electra aan motor, benzineslang en gaskabel aangesloten
- Weer gestart en een klein stukje voor- en achteruit gereden voor het eerst in twee maanden
- Homokineten gevuld met vet
- beide aandrijfassen gemonteerd en schroeven met aanhaalmoment vastgezet en geborgd
- Koppeling van schakelstang vastgezet en geborgd
- Versnellingsbak gevuld met olie
- Koppelingskabel aangesloten
- Schakelpook afgesteld en vastgezet
- Gereviseerde SOLEX 34 PICT-3 carburateur gemonteerd
- Alle electra aan motor, benzineslang en gaskabel aangesloten
- Weer gestart en een klein stukje voor- en achteruit gereden voor het eerst in twee maanden
Dus.
- Martijnv123!
- Actief Lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: wo jun 18, 2014 21:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Schiet mooi op zo! Merk je verschil met de carburateur? De mijne verwacht ik deze week ook terug.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Martijnv123! schreef:Schiet mooi op zo! Merk je verschil met de carburateur? De mijne verwacht ik deze week ook terug.
Hij liep met starten wel meteen mooi stationair viel me op in tegenstelling tot de vorige.
Als de motor warm is zal ik hem waarschijnlijk stationair moeten afstellen, maar dat komt nog wel.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag een nuttige dag; o.a. de motorklep gemonteerd met nieuwe scharnieren en het luchtfilter schoongemaakt en met nieuwe olie weer geplaatst en aangesloten.
Ik had al nieuwe isolatie aangebracht op de beplating boven de motor en een plaat met isolatie naast de huishoudaccu om deze niet te warm te laten worden. Deze is te los te maken met één vleugelmoer.
Verder bedrading getrokken vanaf het scheidingsrelais naar het dashboard voor de mogelijkheid om de accu's te koppelen bij starten bij een te lege startaccu.
Ook nog bedrading getrokken vanaf beide accu's naar aan te brengen voltmeters onder het dashboard.
Ik had al nieuwe isolatie aangebracht op de beplating boven de motor en een plaat met isolatie naast de huishoudaccu om deze niet te warm te laten worden. Deze is te los te maken met één vleugelmoer.
Verder bedrading getrokken vanaf het scheidingsrelais naar het dashboard voor de mogelijkheid om de accu's te koppelen bij starten bij een te lege startaccu.
Ook nog bedrading getrokken vanaf beide accu's naar aan te brengen voltmeters onder het dashboard.
Dus.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Ziet er netjes uit alleen die isolatie naast de accu is echt niet nodig hoor, de accu blijft al koel door de lucht die via de oortjes naar binnen komt.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
blokkever schreef:Ziet er netjes uit alleen die isolatie naast de accu is echt niet nodig hoor, de accu blijft al koel door de lucht die via de oortjes naar binnen komt.
Klopt inderdaad tijdens het rijden.
Bij stilstand zal de gehele ruimte best opwarmen door de hitte van de motor.
Nu zal dat zeker alleen bovenlangs stromen naar het inlaatgat en zoveel werk was het ook weer niet
Dus.