A&E's T2a Riviera camper 1968
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Das een mooie prijs. We zullen haar missen.
Waarom? Omdat het kan!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Eppo91 schreef:Das een mooie prijs. We zullen haar missen.
Ik ook wel vrees ik...
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Gisteren is de bus dan opgehaald door familie van de nieuwe Zwitserse eigenaar, waar de bus over twee weken heen gaat.
Toch niet fijn om de bus met een ander te zien wegrijden.
Maar niet lang daarna kreeg ik al een telefoontje, de bus was er mee gestopt!
Na veel stotteren en afnemend vermogen viel de motor uit.
Dat was even schrikken want ik had juist vlak voor de verkoop preventief onderhoud gedaan: kleppen gesteld en bougies, bougiekabels, verdeelkap, rotor, condensator en puntjes vernieuwd.
Het leek me een goede zaak om de nieuwe eigenaar te kunnen melden dat er voorlopig geen onderhoud nodig is.
De bus stond slechts 200 m van mijn huis vandaan midden op de weg.
Eerst maar even aan de kant geduwd en toen geholpen met zoeken naar de storing.
Koud liep de motor redelijk, maar hoe warmer deze werd, des te slechter reageerde hij op gas geven.
Sproeier uit de carburateur schoon gemaakt, afstelling geprobeerd te veranderen, niets hielp.
De oude onderdelen had ik bewaard en meegegeven en maar weer uitgewisseld zoals rotor, contactpunten en verdeelkap maar niets hielp want de bougies vonkten wel gewoon.
Toen maar de ANWB wegenwacht gebeld, mijn vriendin is al 29 jaar lid en heeft woonplaats service.
Na een uur een VW T5 van de ANWB er bij en die heeft ook van alles geprobeerd, waaronder een elektrische benzinepomp in plaats van de mechanische. Hij had ook voelermaatjes bij zich dus ik heb de puntjes nog wat beter afgesteld, maar alles zonder resultaat.
Ik wilde thuis ook nog een nieuwe bobine halen (die bleek achteraf nog in de bus te liggen) maar die er in bouwen hielp ook niet. De verdachte bleef de carburateur, maar echt testen konden we niet ter plekke.
De wegenwacht een collega Rob gebeld die in de buurt was en die zelf twee Kevers heeft (uit 1958 en 1961 ).
Die heeft ook van alles geprobeerd en besloot toen om de oude condensator eens parallel aan de nieuwe te proberen. Bingo! Bleek de nieuwe condensator al weer defect te zijn! Dan krijg je dus een veel te flauwe vonk en wordt het slechter als de motor warmer wordt. Ik heb toen de oude condensator er maar weer in gezet en de bus is zo'n 4 uur later er alsnog vandoor gegaan. Ik kreeg later het bericht dat de T2a weer als een zonnetje liep en hij veilig in Dieren aangekomen is. Gelukkig maar want ik voelde me knap beroerd na zijn telefoontje met pech!
Toch niet fijn om de bus met een ander te zien wegrijden.
Maar niet lang daarna kreeg ik al een telefoontje, de bus was er mee gestopt!
Na veel stotteren en afnemend vermogen viel de motor uit.
Dat was even schrikken want ik had juist vlak voor de verkoop preventief onderhoud gedaan: kleppen gesteld en bougies, bougiekabels, verdeelkap, rotor, condensator en puntjes vernieuwd.
Het leek me een goede zaak om de nieuwe eigenaar te kunnen melden dat er voorlopig geen onderhoud nodig is.
De bus stond slechts 200 m van mijn huis vandaan midden op de weg.
Eerst maar even aan de kant geduwd en toen geholpen met zoeken naar de storing.
Koud liep de motor redelijk, maar hoe warmer deze werd, des te slechter reageerde hij op gas geven.
Sproeier uit de carburateur schoon gemaakt, afstelling geprobeerd te veranderen, niets hielp.
De oude onderdelen had ik bewaard en meegegeven en maar weer uitgewisseld zoals rotor, contactpunten en verdeelkap maar niets hielp want de bougies vonkten wel gewoon.
Toen maar de ANWB wegenwacht gebeld, mijn vriendin is al 29 jaar lid en heeft woonplaats service.
Na een uur een VW T5 van de ANWB er bij en die heeft ook van alles geprobeerd, waaronder een elektrische benzinepomp in plaats van de mechanische. Hij had ook voelermaatjes bij zich dus ik heb de puntjes nog wat beter afgesteld, maar alles zonder resultaat.
Ik wilde thuis ook nog een nieuwe bobine halen (die bleek achteraf nog in de bus te liggen) maar die er in bouwen hielp ook niet. De verdachte bleef de carburateur, maar echt testen konden we niet ter plekke.
De wegenwacht een collega Rob gebeld die in de buurt was en die zelf twee Kevers heeft (uit 1958 en 1961 ).
Die heeft ook van alles geprobeerd en besloot toen om de oude condensator eens parallel aan de nieuwe te proberen. Bingo! Bleek de nieuwe condensator al weer defect te zijn! Dan krijg je dus een veel te flauwe vonk en wordt het slechter als de motor warmer wordt. Ik heb toen de oude condensator er maar weer in gezet en de bus is zo'n 4 uur later er alsnog vandoor gegaan. Ik kreeg later het bericht dat de T2a weer als een zonnetje liep en hij veilig in Dieren aangekomen is. Gelukkig maar want ik voelde me knap beroerd na zijn telefoontje met pech!
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Electronica , het blijft een probleem, goed dat het zo dichtbij is gebeurd maar toch voel je je dan opgelaten dat ie zonder je schuld de nieuwe eigenaar al zo snel in de steek liet.
Of het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bus niet akkoord ging dat je hem verkocht hebt en gewoon heeft gedacht "ik krijg je wel"
Of het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bus niet akkoord ging dat je hem verkocht hebt en gewoon heeft gedacht "ik krijg je wel"
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
old brumax schreef:Electronica , het blijft een probleem, goed dat het zo dichtbij is gebeurd maar toch voel je je dan opgelaten dat ie zonder je schuld de nieuwe eigenaar al zo snel in de steek liet.
Of het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bus niet akkoord ging dat je hem verkocht hebt en gewoon heeft gedacht "ik krijg je wel"
Dat zei ik ook, de bus wil gewoon niet bij ons weg!
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
jammer dat je t2 nu weg is, en hoop dat je hem niet te veel zal missen.
had als wel weer gezien dat je met je t1 al weer een stuk was opgeschoten
had als wel weer gezien dat je met je t1 al weer een stuk was opgeschoten
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Inmiddels heeft onze bus een heel nieuw leven in Zwitserland.
Hij bleek een stuk slechter dan gedacht, dus wordt (voor een vermogen!!) grondig gerestaureerd.
Hij bleek een stuk slechter dan gedacht, dus wordt (voor een vermogen!!) grondig gerestaureerd.
Dus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
wow dat ziet er grondig uit.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Mag ook wel voor een flink bedrag.
Dat helaas nog bovenop de aankoopprijs.
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op do jul 05, 2018 22:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
sodeknetters. ik hoop dat die dan wel verguld is onder de epoxy...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Wist je bij verkoop dat de bus gerestaureerd zou gaan worden?
Take the planet and make it spin your way
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Nee, wij waren net zo verbaasd als de nieuwe eigenaar toen hij een onderzoek had laten doen.
Alle roest was sneaky verborgen onder plaatwerk of plamuur, zelf hebben we daar nooit aanwijzingen voor gehad op een wat minder krikpunt na.
Ik had hem wel aangeboden om te helpen zoeken naar een restauratiebedrijf in Nederland, want dat bedrag wist hij vooraf en vind ik bizar.
Maar het is een kennis van hem en het uurloon is nou eenmaal hoog in Zwitserland gaf hij toen aan.
Dus heeft hij het daar laten doen.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
De ex-A&E's T2a Riviera camper 1968
Nieuwe update van Philippe, de Zwitserse eigenaar.
Het wordt weer een prachtige en gezonde bus!
Het wordt weer een prachtige en gezonde bus!
Dus.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Wat een plaatje.
Wel had ik voor het totaalbedrag iets anders gekocht dan een t2. Je moet wel enorm gek zijn van de busjes wil je dit eraan verspijkeren.
Wel had ik voor het totaalbedrag iets anders gekocht dan een t2. Je moet wel enorm gek zijn van de busjes wil je dit eraan verspijkeren.
Take the planet and make it spin your way
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden