poging tot diefstal

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: poging tot diefstal

Bericht door fahtal » vr sep 26, 2014 13:02 pm

wouthwortel schreef:Inderdaad: een hoop gedoe!
Maar ik heb altijd begrepen dat je een dief moet laten zien dat hij/zij veel tijd kwijt is met het jatten van iets.
Een bearlock zie je niet duidelijk zitten.
Dit ding (net als een stuurslot) wel!



dit lijkt me redelijk simpel.. gaat voor een automaat niet omdat er geen stuurstang tussend e pedalen zit.

Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Arco
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo sep 03, 2014 14:20 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: poging tot diefstal

Bericht door Arco » vr sep 26, 2014 13:43 pm

Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.

Als je hem goed verstopt, dan vind niemand dat ding. Je kunt heel simpel je auto volgen op het moment dat hij weg is. Met de versie die ik heb log je gewoon in op een pagina waar je een goolge earth omgeving te zien krijgt. Je kunt ook een virtuele cirkel trekken om het gebied waar je auto staat. Gaat hij daarbuiten dan krijg je een sms.

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: poging tot diefstal

Bericht door Lomax » vr sep 26, 2014 13:57 pm

Arco schreef:Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.


Was onlangs in het nieuws dat die dingen ook niks meer waard zijn omdat ze gelijk ontdekt/verwijderd worden. :oops:

linkje
(heb er ook al jaren een in de bus)

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: poging tot diefstal

Bericht door Briebelbus » vr sep 26, 2014 13:59 pm

Arco schreef:Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.

Als je hem goed verstopt, dan vind niemand dat ding. Je kunt heel simpel je auto volgen op het moment dat hij weg is. Met de versie die ik heb log je gewoon in op een pagina waar je een goolge earth omgeving te zien krijgt. Je kunt ook een virtuele cirkel trekken om het gebied waar je auto staat. Gaat hij daarbuiten dan krijg je een sms.


Ik zou hier graag iets meer van zien, dus graag een paar voorbeelden van dit soort apparatuur.
Daarnaast vraag ik me af hoe dit werkt, want moet een GPS apparaat geen verbinding hebben met 3 satelieten, ofwel een weg gestopt ding heeft toch geen vrijzicht ?



gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Arco
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo sep 03, 2014 14:20 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: poging tot diefstal

Bericht door Arco » vr sep 26, 2014 14:05 pm

Briebelbus schreef:
Arco schreef:Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.

Als je hem goed verstopt, dan vind niemand dat ding. Je kunt heel simpel je auto volgen op het moment dat hij weg is. Met de versie die ik heb log je gewoon in op een pagina waar je een goolge earth omgeving te zien krijgt. Je kunt ook een virtuele cirkel trekken om het gebied waar je auto staat. Gaat hij daarbuiten dan krijg je een sms.


Ik zou hier graag iets meer van zien, dus graag een paar voorbeelden van dit soort apparatuur.
Daarnaast vraag ik me af hoe dit werkt, want moet een GPS apparaat geen verbinding hebben met 3 satelieten, ofwel een weg gestopt ding heeft toch geen vrijzicht ?



gr
Marcel


Er gaat een prepaid simkaartje in dus je zit niet met een abonnement. Als je googled op gps diefstalbeveiliging vind je er zat. Het werkt supergoed bij mij in ieder geval. Het ontvangst werkte zelf binnen in een witgoedwinkel waar vaak werd ingebroken. Ze hadden zo'n apparaat in een pc gestopt.

Gebruikersavatar
Arco
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo sep 03, 2014 14:20 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: poging tot diefstal

Bericht door Arco » vr sep 26, 2014 14:06 pm

Lomax schreef:
Arco schreef:Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.


Was onlangs in het nieuws dat die dingen ook niks meer waard zijn omdat ze gelijk ontdekt/verwijderd worden. :oops:

linkje
(heb er ook al jaren een in de bus)


Tsja, je moet hem natuurlijk wel op een goed plek verstoppen natuurlijk. Niet met dubbelzijdige tape onder je stuur ofzo, daar wordt als eerste gezocht. Er zijn zat plekjes te vinden.

Gebruikersavatar
Arco
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo sep 03, 2014 14:20 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: poging tot diefstal

Bericht door Arco » vr sep 26, 2014 14:15 pm

Lomax schreef:
Arco schreef:Ik kan iedereen een gps diefstalbeveiliging aanraden. Ik heb er zowel 1 in mijn auto en mijn camper.


Was onlangs in het nieuws dat die dingen ook niks meer waard zijn omdat ze gelijk ontdekt/verwijderd worden. :oops:

linkje
(heb er ook al jaren een in de bus)


Ik bekijk net pas het linkje. Zie dat ze het over een GPS jammer hebben. In theorie kan dat natuurlijk. Moet het wel een zeer professionele dief zijn. Ik verwacht dat ze meer op zoek gaan naar de duurdere series BMW en Mercedes als ze die jammer gebruiken, dus de dure auto's. Een dure T1 stelen die 90k waard is, is natuurlijk veel lastiger te verkopen dan een BMW. Bovendien als je een dure T1 hebt, dan heb je er ook wel een duurder systeem voor over om te voorkomen dat hij gestolen wordt. En die zet je natuurlijk niet zomaar buiten op je oprijpad.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: poging tot diefstal

Bericht door fahtal » vr sep 26, 2014 14:17 pm

ik voorkom ook liever dan dat ik hem achteraf moet volgen.

wat wouth zeg afschrikken helpt. maar bij mij werkt een extra slot alleen als ik er niet veel extra moeite mee heb. dan lijkt me het bear lock achtige systeem het beste voor mij werken. dan heb je misschien schade aan je slot of deur maar als het goed is krijgen ze hem niet van zijn plek. ze zijn al tijd kwijt om in je bus te komen en prutsen aan je slot en dan trekken ze de conclusie dat je niet kan schakelen. dat is dan een moment van keuze ga ik verder prutsen slopen of loop ik verder.

misschien is een bearlock achtig systeem ook wel op het stuur te maken.

die dingen die door het stuur steken zijn voor dieven meestal niet zo spannend. met een ijzer zaagje ben je zo door een stuur een en dan buigen ze hem open en je stuur slot is weg.

persoonlijk ga ik dus voor comfort en ga eens kijken of ik dat bearlock systeem kan na maken.

@arco een t2 wordt al verkocht voor 30k bij de vw handelaren..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: poging tot diefstal

Bericht door Lomax » vr sep 26, 2014 15:12 pm

Briebelbus schreef:
Ik zou hier graag iets meer van zien, dus graag een paar voorbeelden van dit soort apparatuur.


In Schagen zit deze Marcel.
http://www.tracktrace.net/

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: poging tot diefstal

Bericht door ko de fries » vr sep 26, 2014 19:19 pm

http://youtu.be/geynA-JYDHE

daar is ie weer !!! beste beveiliging ever :mrgreen:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: poging tot diefstal

Bericht door transporterT2 » vr sep 26, 2014 21:33 pm

Stelen doen ze hem toch wel wanneer ze willen denk ik.
Je moet het ze moeilijk maken een slot bij je accu wat de stroom afsluit,je rotor uit de verdeler.
En een goede verzekering is ook niet onbelangrijk lijkt me.

Jan Willem

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6182
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: poging tot diefstal

Bericht door guidddo » vr sep 26, 2014 21:44 pm

fahtal schreef:
wouthwortel schreef:Inderdaad: een hoop gedoe!
Maar ik heb altijd begrepen dat je een dief moet laten zien dat hij/zij veel tijd kwijt is met het jatten van iets.
Een bearlock zie je niet duidelijk zitten.
Dit ding (net als een stuurslot) wel!



dit lijkt me redelijk simpel.. gaat voor een automaat niet omdat er geen stuurstang tussend e pedalen zit.

Spoiler:


xtra pootje aan lassen of tussen klemmen/maken voor een automaat, beetje crew bea, scherp blijven Frank!
De foto's zijn er weer

Plaats reactie