opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
-
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr mei 09, 2008 23:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wateringen
even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Allereerst zal ik me even voorstellen aan alle mede-forummers. Ik heet Michel Meevers Scholte en woon in Wateringen. Mijn lidnummer is 276.
Sinds acht jaar zijn we in het trotse bezit van een westfalia 1600 uit 1974. http://tinypic.com/view.php?pic=2whnpls&s=8Binnen een paar maanden lid geworden van de vct2 voor de nodige info en contacten. Ik zal na al die jaren putten uit alle ervaringen tips en verhalen van alle medeforummers nu ook wat meer posten. Ik ben niet zo'n schrijver maar zal meer mijn best doen. Maar dit terzijde.
Uiteraard meteen naar de nazomermeeting in Naarden geweest om lekker te genieten van ons bussie (toen nog zonder kinderen) en de gezelligheid. Om vervolgens tijdens de terugreis een auto vanachterop naar binnen te krijgen... Gelukkig geen letsel maar wel flink schade. Toen besloten om de boel maar gelijk goed aan te pakken en de bus zijn welverdiende restauratie te geven. We besloten om dit niet zelf te doen en hebben na goede verhalen van medeforummers de bus in de buurt van Gorinchem gebracht bij een vwbusjes bedrijf om te laten restaureren. Aangezien dit een dure grap ging worden gingen we dit in etappes doen en ondertussen de bus stallen bij de buurman op hetzelfde industrieterrein.http://tinypic.com/view.php?pic=24ew5zc ... =u077t&s=8
Om een lang verhaal kort te maken: de bus is na jaren weer helemaal top alleen niet dankzij laatstgenoemde adres...http://tinypic.com/view.php?pic=2n24oyu ... qk55z6&s=8
Ik ga hier nu niet over uitweiden maar fraai was het allemaal niet. Laten we het daar maar op houden.
Het plaatwerk en spuitwerk hebben we uit laten voeren door een familiebedrijf in Schiebroek.http://tinypic.com/view.php?pic=24vogms ... 5qu6c1&s=8
Ik krijg nog steeds veel complimenten voor zijn werk. Echt een vakman.
Nadat de bus klaar was bij de spuiter.....OPBOUWEN!!! http://tinypic.com/view.php?pic=2n8ncyb&s=8
Eindelijk!
Helaas raakte ik mijn baan als timmerman kwijt.http://www.vct2.nl/forum/posting.php# Maar dit had als voordeel dat ik even de tijd had om ons busje alle TLC, die ze na al die jaren wel verdiende, te geven.http://www.vct2.nl/forum/posting.php#
Ik besloot om samen met mijn oom een garage unit in de buurt te huren naast een oldtimerrestaurateur.http://tinypic.com/view.php?pic=353b2o8&s=8 Dit was een geweldig leuke tijd voor ons allebei. Mijn oom heeft van jongs af aan kevermotoren van binnen en buiten gezien bij mijn opa in de garage.http://tinypic.com/view.php?pic=2rw1aw2 ... ort6k6&s=8 En ik kon me lekker uitleven in het interieur.http://tinypic.com/view.php?pic=fw6anb& ... c=tj5z&s=8
Het werden uiteindelijk 5 maanden van bloed zweet en tranen maar vooral plezier.http://tinypic.com/view.php?pic=2lc4isx ... a8kazc&s=8
En het resultaat mag er zijn vind ik.http://tinypic.com/view.php?pic=xnez3s& ... 03x1dy&s=8
Sinds acht jaar zijn we in het trotse bezit van een westfalia 1600 uit 1974. http://tinypic.com/view.php?pic=2whnpls&s=8Binnen een paar maanden lid geworden van de vct2 voor de nodige info en contacten. Ik zal na al die jaren putten uit alle ervaringen tips en verhalen van alle medeforummers nu ook wat meer posten. Ik ben niet zo'n schrijver maar zal meer mijn best doen. Maar dit terzijde.
Uiteraard meteen naar de nazomermeeting in Naarden geweest om lekker te genieten van ons bussie (toen nog zonder kinderen) en de gezelligheid. Om vervolgens tijdens de terugreis een auto vanachterop naar binnen te krijgen... Gelukkig geen letsel maar wel flink schade. Toen besloten om de boel maar gelijk goed aan te pakken en de bus zijn welverdiende restauratie te geven. We besloten om dit niet zelf te doen en hebben na goede verhalen van medeforummers de bus in de buurt van Gorinchem gebracht bij een vwbusjes bedrijf om te laten restaureren. Aangezien dit een dure grap ging worden gingen we dit in etappes doen en ondertussen de bus stallen bij de buurman op hetzelfde industrieterrein.http://tinypic.com/view.php?pic=24ew5zc ... =u077t&s=8
Om een lang verhaal kort te maken: de bus is na jaren weer helemaal top alleen niet dankzij laatstgenoemde adres...http://tinypic.com/view.php?pic=2n24oyu ... qk55z6&s=8
Ik ga hier nu niet over uitweiden maar fraai was het allemaal niet. Laten we het daar maar op houden.
Het plaatwerk en spuitwerk hebben we uit laten voeren door een familiebedrijf in Schiebroek.http://tinypic.com/view.php?pic=24vogms ... 5qu6c1&s=8
Ik krijg nog steeds veel complimenten voor zijn werk. Echt een vakman.
Nadat de bus klaar was bij de spuiter.....OPBOUWEN!!! http://tinypic.com/view.php?pic=2n8ncyb&s=8
Eindelijk!
Helaas raakte ik mijn baan als timmerman kwijt.http://www.vct2.nl/forum/posting.php# Maar dit had als voordeel dat ik even de tijd had om ons busje alle TLC, die ze na al die jaren wel verdiende, te geven.http://www.vct2.nl/forum/posting.php#
Ik besloot om samen met mijn oom een garage unit in de buurt te huren naast een oldtimerrestaurateur.http://tinypic.com/view.php?pic=353b2o8&s=8 Dit was een geweldig leuke tijd voor ons allebei. Mijn oom heeft van jongs af aan kevermotoren van binnen en buiten gezien bij mijn opa in de garage.http://tinypic.com/view.php?pic=2rw1aw2 ... ort6k6&s=8 En ik kon me lekker uitleven in het interieur.http://tinypic.com/view.php?pic=fw6anb& ... c=tj5z&s=8
Het werden uiteindelijk 5 maanden van bloed zweet en tranen maar vooral plezier.http://tinypic.com/view.php?pic=2lc4isx ... a8kazc&s=8
En het resultaat mag er zijn vind ik.http://tinypic.com/view.php?pic=xnez3s& ... 03x1dy&s=8
-
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr mei 09, 2008 23:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wateringen
Even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Allereerst zal ik me even voorstellen aan alle mede-forummers. Ik heet Michel Meevers Scholte en woon in Wateringen. Mijn lidnummer is 276.
Sinds acht jaar zijn we in het trotse bezit van een westfalia 1600 uit 1974.
Binnen een paar maanden lid geworden van de vct2 voor de nodige info en contacten. Ik zal na al die jaren putten uit alle ervaringen tips en verhalen van alle medeforummers nu ook wat meer posten. Ik ben niet zo'n schrijver maar zal meer mijn best doen. Maar dit terzijde.
Uiteraard meteen naar de nazomermeeting in Naarden geweest om lekker te genieten van ons bussie (toen nog zonder kinderen) en de gezelligheid. Om vervolgens tijdens de terugreis een auto vanachterop naar binnen te krijgen... Gelukkig geen letsel maar wel flink schade. Toen besloten om de boel maar gelijk goed aan te pakken en de bus zijn welverdiende restauratie te geven. We besloten om dit niet zelf te doen en hebben na goede verhalen van medeforummers de bus in de buurt van Gorinchem gebracht bij een vwbusjes bedrijf om te laten restaureren. Aangezien dit een dure grap ging worden gingen we dit in etappes doen en ondertussen de bus stallen bij de buurman op hetzelfde industrieterrein.
Om een lang verhaal kort te maken: de bus is na jaren weer helemaal top alleen niet dankzij laatstgenoemde adres...Ik ga hier niet over uitweiden maar fraai was het allemaal niet. Laten we het daar maar op houden.
Op transport naar Schiebroek!
Het plaatwerk en spuitwerk hebben we uit laten voeren door een familiebedrijf in Schiebroek.Ik krijg nog steeds veel complimenten voor zijn werk. Echt een vakman.
Nadat de bus klaar was bij de spuiter.....OPBOUWEN!!!
Eindelijk!
Helaas raakte ik mijn baan als timmerman kwijt.
Maar dit had als voordeel dat ik even de tijd had om ons busje alle TLC, die ze na al die jaren wel verdiende, te geven!
Ik besloot om samen met mijn oom een garage unit in de buurt te huren naast een oldtimerrestaurateur.
Dit was een geweldig leuke tijd voor ons allebei. Mijn oom heeft van jongs af aan kevermotoren van binnen en buiten gezien bij mijn opa in de garage. Hij heeft het technische en motorische gedeelte voor zijn rekening genomen. De motor was een gereviseerd blok. Maar liep niet lekker meer. Rust roest zeg maar.
Het is een 1600 AD dubbelpoort standaardmotor.
Ik besloot om op basis van een Berlin interieur een zelfbouwinrichting te maken.Ik heb 9 mm en 15 mm watervast multiplex gebruikt. Het weegt wat maar dan heb je ook wat..
Nieuwe schuifdeur. Oude was niet meer te redden.
Plek voor het bestek
Tapijtje erin voor de warme voetjes
Driepunt voor de maxi cosi en twee keer heup omdat het niet anders kan zonder allerlei constructies.
Voor...
...en na.
Velgen worden wit gepoedercoat.
De achterklep is gearriveerd
Nu de deuren nog.
Veiligheid voor alles.
Drie keer blanke lak geeft een mooie diepe glans, en hoofdpijn
Derde remlicht in de bovenkast verwerkt
Ik heb de achterbank en het bovenbed door de plaatselijke stofferder laten bekleden. Onder met 9cm traagschuim en skai, boven 5cm traagschuim en stof.
mooi neusje
Fijn aanhangertje hoor Jack. Van mijn meissie mogen alleen de bloemen er niet af...
Platen erop
Letters erop
En het resultaat mag er zijn vind ik!
Het zonnetje in de straat!
De favoriete hangplek
Plek zat op de achterbank
En toen...genieten!
Met gierende banden naar Luxemburg
Sinds acht jaar zijn we in het trotse bezit van een westfalia 1600 uit 1974.
Binnen een paar maanden lid geworden van de vct2 voor de nodige info en contacten. Ik zal na al die jaren putten uit alle ervaringen tips en verhalen van alle medeforummers nu ook wat meer posten. Ik ben niet zo'n schrijver maar zal meer mijn best doen. Maar dit terzijde.
Uiteraard meteen naar de nazomermeeting in Naarden geweest om lekker te genieten van ons bussie (toen nog zonder kinderen) en de gezelligheid. Om vervolgens tijdens de terugreis een auto vanachterop naar binnen te krijgen... Gelukkig geen letsel maar wel flink schade. Toen besloten om de boel maar gelijk goed aan te pakken en de bus zijn welverdiende restauratie te geven. We besloten om dit niet zelf te doen en hebben na goede verhalen van medeforummers de bus in de buurt van Gorinchem gebracht bij een vwbusjes bedrijf om te laten restaureren. Aangezien dit een dure grap ging worden gingen we dit in etappes doen en ondertussen de bus stallen bij de buurman op hetzelfde industrieterrein.
Om een lang verhaal kort te maken: de bus is na jaren weer helemaal top alleen niet dankzij laatstgenoemde adres...Ik ga hier niet over uitweiden maar fraai was het allemaal niet. Laten we het daar maar op houden.
Op transport naar Schiebroek!
Het plaatwerk en spuitwerk hebben we uit laten voeren door een familiebedrijf in Schiebroek.Ik krijg nog steeds veel complimenten voor zijn werk. Echt een vakman.
Nadat de bus klaar was bij de spuiter.....OPBOUWEN!!!
Eindelijk!
Helaas raakte ik mijn baan als timmerman kwijt.
Maar dit had als voordeel dat ik even de tijd had om ons busje alle TLC, die ze na al die jaren wel verdiende, te geven!
Ik besloot om samen met mijn oom een garage unit in de buurt te huren naast een oldtimerrestaurateur.
Dit was een geweldig leuke tijd voor ons allebei. Mijn oom heeft van jongs af aan kevermotoren van binnen en buiten gezien bij mijn opa in de garage. Hij heeft het technische en motorische gedeelte voor zijn rekening genomen. De motor was een gereviseerd blok. Maar liep niet lekker meer. Rust roest zeg maar.
Het is een 1600 AD dubbelpoort standaardmotor.
Ik besloot om op basis van een Berlin interieur een zelfbouwinrichting te maken.Ik heb 9 mm en 15 mm watervast multiplex gebruikt. Het weegt wat maar dan heb je ook wat..
Nieuwe schuifdeur. Oude was niet meer te redden.
Plek voor het bestek
Tapijtje erin voor de warme voetjes
Driepunt voor de maxi cosi en twee keer heup omdat het niet anders kan zonder allerlei constructies.
Voor...
...en na.
Velgen worden wit gepoedercoat.
De achterklep is gearriveerd
Nu de deuren nog.
Veiligheid voor alles.
Drie keer blanke lak geeft een mooie diepe glans, en hoofdpijn
Derde remlicht in de bovenkast verwerkt
Ik heb de achterbank en het bovenbed door de plaatselijke stofferder laten bekleden. Onder met 9cm traagschuim en skai, boven 5cm traagschuim en stof.
mooi neusje
Fijn aanhangertje hoor Jack. Van mijn meissie mogen alleen de bloemen er niet af...
Platen erop
Letters erop
En het resultaat mag er zijn vind ik!
Het zonnetje in de straat!
De favoriete hangplek
Plek zat op de achterbank
En toen...genieten!
Met gierende banden naar Luxemburg
Laatst gewijzigd door Bob de Bouwer op di sep 16, 2014 23:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
[MOD]
Ik heb beide topics samengenomen, ik hoop dat je nog even de moeite gaat nemen om je verhaal weer goed te maken door het aan te passen en de foto's er nu wel goed in te zetten.
Ook heb ik je foto's even doorgelopen en hier en daar wat hersteld.
tip: doe even een enter na iedere foto link, heb je een veel beter overzicht of de links kloppen
Ik hoop ook dat je gewoon in dit topic je reisverhaal gaat zetten.
Ik heb beide topics samengenomen, ik hoop dat je nog even de moeite gaat nemen om je verhaal weer goed te maken door het aan te passen en de foto's er nu wel goed in te zetten.
Ook heb ik je foto's even doorgelopen en hier en daar wat hersteld.
tip: doe even een enter na iedere foto link, heb je een veel beter overzicht of de links kloppen
Ik hoop ook dat je gewoon in dit topic je reisverhaal gaat zetten.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Ik wist niet dat wij dezelfde schoonvader hebben
Maar er is iets mis gegaan met de foto's plaatsen.
Foto 4 en 5 komen uit mijn bus verhaal.
[MOD]
Ik heb de bewuste foto eruit gehaald
Maar er is iets mis gegaan met de foto's plaatsen.
Foto 4 en 5 komen uit mijn bus verhaal.
[MOD]
Ik heb de bewuste foto eruit gehaald
Op naar een lang en heet bus seizoen.
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Dat ziet er gelikt uit! Keurig
Nu nog een Chrome motorklep sluiting/slotje scoren dan is tie helemaal af
Nu nog een Chrome motorklep sluiting/slotje scoren dan is tie helemaal af
-
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr mei 09, 2008 23:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wateringen
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Sorry fredde, ja ik heb geloof ik wat uit te leggen...
Maar dit geld alleen voor foto 5
Hij lijkt trouwens verdomd veel op de spuiter-senior van ons project in schiebroek!
Foto 4 is absoluut ons busje.
Hij was origineel oranje. Toen werd hij ergens rijtuigengroen gerold. En toen kwamen wij in beeld.
Sorry voor het misverstand.
Ik zal zo snel mogelijk het verhaal en foto's samenvoegen tot een geheel.
Bedankt gangie. Wij zijn ook heel blij met het resultaat. Zeker na alle tegenslagen en moeite. Dat chromen slotje is op dit moment even niet belangrijk. Er moet helaas een motor vervangen of gereviseerd worden. Want hij is er erg slecht aan toe.
Hij is twee weken geleden op de ambulance uit Frankrijk gerepatrieerd dus first things first!
Maar dit geld alleen voor foto 5
Hij lijkt trouwens verdomd veel op de spuiter-senior van ons project in schiebroek!
Foto 4 is absoluut ons busje.
Hij was origineel oranje. Toen werd hij ergens rijtuigengroen gerold. En toen kwamen wij in beeld.
Sorry voor het misverstand.
Ik zal zo snel mogelijk het verhaal en foto's samenvoegen tot een geheel.
Bedankt gangie. Wij zijn ook heel blij met het resultaat. Zeker na alle tegenslagen en moeite. Dat chromen slotje is op dit moment even niet belangrijk. Er moet helaas een motor vervangen of gereviseerd worden. Want hij is er erg slecht aan toe.
Hij is twee weken geleden op de ambulance uit Frankrijk gerepatrieerd dus first things first!
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Het was ook maar een klein detail,toen ik mijn bus kochten(13 jr. geleden)was mijn slotje
ook zwart dus vandaar dat ik dat zag! Is nu inmiddels chroom
Maar inderdaad je moet het belangrijkste eerst doen en die andere dingetjes kom dan nog wél
Heb nog wel een goed adresje voor een motorrevisie/vervangen!
Ik zal een PB sturen
ook zwart dus vandaar dat ik dat zag! Is nu inmiddels chroom
Maar inderdaad je moet het belangrijkste eerst doen en die andere dingetjes kom dan nog wél
Heb nog wel een goed adresje voor een motorrevisie/vervangen!
Ik zal een PB sturen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
ben benieuwd wat voor kleur de bus nu uiteindelijk geworden is, omdat sommige foto's door het licht inval van elkaar verschillen.
En klopt het dat je het interieur van Berlin met vrije interpetatie hebt nagemaakt
Ziet er wel erg netjes uit iig.
gr
Marcel
En klopt het dat je het interieur van Berlin met vrije interpetatie hebt nagemaakt
Ziet er wel erg netjes uit iig.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- JackS
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Contacteer:
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
leuk je aanhanger te zien
AMESCADOR "en daarmee uit"
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Strakke bus en mooie inrichting zelf gemaakt!! Wel balen van jullie motor pech op vakantie, hopelijk valt het mee. gr joro
-
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr mei 09, 2008 23:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wateringen
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Bedankt Marcel. Leuke website heb je trouwens. Aardig on the road geweest al.
Ons ontwerp is idd een vrije interpretatie van de Berlin versie. Mijns inziens de meest praktische. Origineel had de bus een bank voorin en een tussenschot. Wij hebben de bank eruit laten halen en een draaiplateau laten inlassen. Het schot moest grotendeels wijken. Voor wat betreft materiaalkeuze vond ik meranti multiplex het mooiste omdat ik dit dik in de blanke lak kon zetten. ik ben niet zo van de fineer.
En qua kleur is de bus elke keer weer een beetje anders door lichtsterkte en vuil.
We wilden graag een gele two-tone bus maar mijn vrouw was heel duidelijk: het moest en zou het geel worden van een bepaald duplo steentje...
Dus daar kwam ik bij de spuiter...eh...luister eens...
Maar ze had gelijk ik vind het ook nog steeds een mooie tint geel. geen idee wel nummer. maar duplo geel!
Ons ontwerp is idd een vrije interpretatie van de Berlin versie. Mijns inziens de meest praktische. Origineel had de bus een bank voorin en een tussenschot. Wij hebben de bank eruit laten halen en een draaiplateau laten inlassen. Het schot moest grotendeels wijken. Voor wat betreft materiaalkeuze vond ik meranti multiplex het mooiste omdat ik dit dik in de blanke lak kon zetten. ik ben niet zo van de fineer.
En qua kleur is de bus elke keer weer een beetje anders door lichtsterkte en vuil.
We wilden graag een gele two-tone bus maar mijn vrouw was heel duidelijk: het moest en zou het geel worden van een bepaald duplo steentje...
Dus daar kwam ik bij de spuiter...eh...luister eens...
Maar ze had gelijk ik vind het ook nog steeds een mooie tint geel. geen idee wel nummer. maar duplo geel!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Ha geweldig duplo geel
Ik vind hem mooi veel plezier ervan.
Gr
Marcel
Ik vind hem mooi veel plezier ervan.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr mei 09, 2008 23:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wateringen
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Afgelopen zomervakantie een vakantie geboekt op een camping in z-Frankrijk. Drie weekjes. Lekker op ons gemakkie erheen in drie dagen. Twee weken tent neerzetten en lekker rondtoeren in de omgeving en dan weer rustig aan terug.
Het liep iets anders...
Dag 1: Top! 400km gereden, heuvels Luik geen probleem. Aanhanger, volle bepakking, 25 graden, geen probleem.
Overnachten op een stadscamping in Luxemburgstad.
Dag 2: Hel! Na 100km in de buurt van Nancy heuvel op. Boem! Benzine lucht in de cabine, Compressie weg, motor valt stil.....
Uit laten rollen na de heuveltop naar de Aire die opdoemde gelukkig.
Anwb gebeld. Bus weggesleept naar garage.
Vervolgens in chronologische volgorde:
Garage werkt niet samen met anwb. Opnieuw verslepen...
Volgende garage 40km verderop
Daar dachten ze aan nieuwe bougies en een kapotte condensator.
Jongste kind werd acuut ziek. spugen, koorts.
Oudste kind werd gestoken door wesp. Zo hard had ze nog niet eerder gegild...
Vrouw zegt: schat volgens mij gaat onze reisverzekering pas over drie dagen in
Garage monteur zegt: bus kunnen wij niet maken.
Anwb zegt repatrieren gaat, alleen de mooie aanhanger met bloemen niet. Want camperverzekering zonder aanhanger-uitbreiding...kosten 600 euro!
Inmiddels 22:00 uur savonds , honger, ziek kind, bus stuk, geen verzekering, het vooruitzicht van heeeeel veeel kosten en nog geen onderdak.
Toen met taxi naar Nancy gebracht naar een goedkoop hotelletje. Bleek een soort uurtjes-hotelletje te zijn
Vanaf dat moment twee dagen bellen regelen balen vloeken en nog meer vloeken.
Uiteindelijk:
Anwb vergoed hotel obv 50! euro pp. want camper is je huis. De aanhanger kon gerepatrieerd worden kosteloos op onze casco verzekering. De reisverzekering had een fout gemaakt met de ingangsdatum...werd teruggedraaid. Het belangrijkste van alles was natuurlijk dat onze jongste spruit herstelde na tussenkomst van een arts van een oorontsteking
Wij gingen van een sleezy hotelletje naar een prachtig Novotel in Nancy centrum.
En een dag later werden we gebeld door de anwb dat er een auto met caravan en chauffeur was gearriveerd!
De campers waren op helaas. Dus een sleurhut
Maar de auto maakte een hoop goed: Een splinternieuwe Volvo XC60 AWD D5 sportuitvoering!!!
215pk en 400nm koppel...echt bizar. Als je bedenkt dat we zelf in een skoda met 75 pk rijden....hahaha
Heuvel op met caravan bij optrekken nog steeds in je stoel gedrukt worden...ongelooflijk.
Toen alsnog de reis richting het zuiden kunnen vervolgen, Maar helaas zonder ons mooie busje
Op de camping kijkt echt helemaal niemand naar die dikke Volvo met alles erop en eraan.
Maar er stond een Italiaan met een mooie oranje t2a met porsche velgen verlaagd en een dikke empi uitlaat.
En wat denk je: iedereen kijkt en heeft sympathie voor dat geweldige busje!
Motto: Aircooled rules!
Inmiddels is de bus weer gemaakt.
Een hele waslijst:
nieuwe blue coil
nieuwe contactpunten
nieuwe bobine
bedrading deels vervangen vanwege slechte overdracht
cilinderkoppen aangetrokken
kleppen gesteld
vacuumslang vervroeger vervangen
carburateur en ontsteking afgesteld
benzinepomp vervangen
Alleen het inlaatspruitstuk moet nog vervangen worden
Maar hij loopt nu echt als nooit tevoren.
Meetings en vakanties here we come! Eerst nog even een poosje werken
Het liep iets anders...
Dag 1: Top! 400km gereden, heuvels Luik geen probleem. Aanhanger, volle bepakking, 25 graden, geen probleem.
Overnachten op een stadscamping in Luxemburgstad.
Dag 2: Hel! Na 100km in de buurt van Nancy heuvel op. Boem! Benzine lucht in de cabine, Compressie weg, motor valt stil.....
Uit laten rollen na de heuveltop naar de Aire die opdoemde gelukkig.
Anwb gebeld. Bus weggesleept naar garage.
Vervolgens in chronologische volgorde:
Garage werkt niet samen met anwb. Opnieuw verslepen...
Volgende garage 40km verderop
Daar dachten ze aan nieuwe bougies en een kapotte condensator.
Jongste kind werd acuut ziek. spugen, koorts.
Oudste kind werd gestoken door wesp. Zo hard had ze nog niet eerder gegild...
Vrouw zegt: schat volgens mij gaat onze reisverzekering pas over drie dagen in
Garage monteur zegt: bus kunnen wij niet maken.
Anwb zegt repatrieren gaat, alleen de mooie aanhanger met bloemen niet. Want camperverzekering zonder aanhanger-uitbreiding...kosten 600 euro!
Inmiddels 22:00 uur savonds , honger, ziek kind, bus stuk, geen verzekering, het vooruitzicht van heeeeel veeel kosten en nog geen onderdak.
Toen met taxi naar Nancy gebracht naar een goedkoop hotelletje. Bleek een soort uurtjes-hotelletje te zijn
Vanaf dat moment twee dagen bellen regelen balen vloeken en nog meer vloeken.
Uiteindelijk:
Anwb vergoed hotel obv 50! euro pp. want camper is je huis. De aanhanger kon gerepatrieerd worden kosteloos op onze casco verzekering. De reisverzekering had een fout gemaakt met de ingangsdatum...werd teruggedraaid. Het belangrijkste van alles was natuurlijk dat onze jongste spruit herstelde na tussenkomst van een arts van een oorontsteking
Wij gingen van een sleezy hotelletje naar een prachtig Novotel in Nancy centrum.
En een dag later werden we gebeld door de anwb dat er een auto met caravan en chauffeur was gearriveerd!
De campers waren op helaas. Dus een sleurhut
Maar de auto maakte een hoop goed: Een splinternieuwe Volvo XC60 AWD D5 sportuitvoering!!!
215pk en 400nm koppel...echt bizar. Als je bedenkt dat we zelf in een skoda met 75 pk rijden....hahaha
Heuvel op met caravan bij optrekken nog steeds in je stoel gedrukt worden...ongelooflijk.
Toen alsnog de reis richting het zuiden kunnen vervolgen, Maar helaas zonder ons mooie busje
Op de camping kijkt echt helemaal niemand naar die dikke Volvo met alles erop en eraan.
Maar er stond een Italiaan met een mooie oranje t2a met porsche velgen verlaagd en een dikke empi uitlaat.
En wat denk je: iedereen kijkt en heeft sympathie voor dat geweldige busje!
Motto: Aircooled rules!
Inmiddels is de bus weer gemaakt.
Een hele waslijst:
nieuwe blue coil
nieuwe contactpunten
nieuwe bobine
bedrading deels vervangen vanwege slechte overdracht
cilinderkoppen aangetrokken
kleppen gesteld
vacuumslang vervroeger vervangen
carburateur en ontsteking afgesteld
benzinepomp vervangen
Alleen het inlaatspruitstuk moet nog vervangen worden
Maar hij loopt nu echt als nooit tevoren.
Meetings en vakanties here we come! Eerst nog even een poosje werken
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Balen zeg
Was er verder niks mechanisch kapot aan de motor? als er iets knalt en daarna geen compressie meer is dat meestal geen goed teken!
Als ik lees wat er nu aan reparaties zijn uitgevoerd dan vind ik de schade nog erg meevallen, dit hadden ze naar mijn idee ook bij de garage terplekke op kunnen lossen.
Was er verder niks mechanisch kapot aan de motor? als er iets knalt en daarna geen compressie meer is dat meestal geen goed teken!
Als ik lees wat er nu aan reparaties zijn uitgevoerd dan vind ik de schade nog erg meevallen, dit hadden ze naar mijn idee ook bij de garage terplekke op kunnen lossen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: opnieuw even voorstellen: ons t2b-tje uit 1974
Nou dat klinkt als probleem wat inderdaad beter goed opgelost moest worden en niet half.
Maar ik zou zeggen op naar busses en bikes!
Maar ik zou zeggen op naar busses en bikes!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige