afscheid van Olijfje.....de final update.
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
afscheid van Olijfje.....de final update.
Beste vct2'ers,
Eerst maar (weer) eens voorstellen en een kort verhaaltje waarom ik nu aan mijn derde bus begin.
Niet moeilijk te raden gezien mijn forum naam, mijn naam is dus Marco, mijn vrouw heet Joyce. Ik ben '79 en zij is van '78 (net als de bus)
We hebben twee kinderen, de een is 8 en de ander is 10(afgerond naar boven want ze zijn beide bijna jarig). Wij wonen in de regio van Spijkenisse.
Alweer enige jaren geleden zijn wij hier terecht gekomen met een Taiga groene T2b Berlin, deze hebben we verkocht, en volgens mij wordt daar nog steeds goed voor gezorgd door een forum lid
Na onze verhuizing naar een huis met een garage begon het toch weer te kriebelen en hebben we een T2 a/b personen bus gekocht, hard aan gewerkt maar deze viel tegen, het was gewoon geen westy! Dus de bus ging wederom de deur uit.
We waren er klaar mee, geen oude busjes meer, er zijn andere dingen te doen, althans dat maak je je zelf even wijs
Op een gegeven moment zie je overal om je heen T2's, in films, reclame's op foto's van vakanties en dan kom je er achter dat je eigenlijk een VW T2 Westfalia in je garage wil hebben om te genieten aan het strand, op de veluwe of zelfs op vakantie! Maar de prijzen zijn niet hetzelfde meer
Uiteindelijk hebben we een aantal eisen gesteld, een budget bepaald en gekeken wat er was, dat viel nogal tegen, er moest een kenteken op zitten, een APK op zitten, de bus moest rijden en een (redelijk) compleet en orgineel westfalia interieur hebben, oh ja, het liefst taiga groen zijn
Er stond een bus op internet die aan al onze wensen voldeed, en na enige moeite om in contact te komen met de verkoper zijn we geslaagd! Onderweg voor een eerste bezichtiging hadden we eigenlijk al besloten om de bus te kopen
Zo geschiede, de bus is nu van ons, we hebben haar wel gered vind ik, Olijfje heeft jaren buiten gestaan en dat is te merken aan het plaatwerk, dat is gewoon slecht en moet aangepakt worden, maar het was deze bus of geen bus, een harde westy met kenteken,apk en een goed interieur........tja dat wordt moeilijk.
Voorlopig gaan we kleine dingetjes aanpakken, en ik ga het vooral rustig aan doen, geen stress meer of strakke planning want dat heeft bij de vorige bus de pret wel een beetje verknald!
Hopelijk kunnen we ook een aantal meetings bijwonen en kennis maken buiten het forum om, lijkt mij gezellig! Morgen ga ik het lidmaatschap (weer) aanvragen.
Veel foto's volgen hoop ik. Voorlopig even een kiekeboe foto van Olijfje die na jaren en jaren in de regen te hebben gestaan, nu lekker droog staat.
Eerst maar (weer) eens voorstellen en een kort verhaaltje waarom ik nu aan mijn derde bus begin.
Niet moeilijk te raden gezien mijn forum naam, mijn naam is dus Marco, mijn vrouw heet Joyce. Ik ben '79 en zij is van '78 (net als de bus)
We hebben twee kinderen, de een is 8 en de ander is 10(afgerond naar boven want ze zijn beide bijna jarig). Wij wonen in de regio van Spijkenisse.
Alweer enige jaren geleden zijn wij hier terecht gekomen met een Taiga groene T2b Berlin, deze hebben we verkocht, en volgens mij wordt daar nog steeds goed voor gezorgd door een forum lid
Na onze verhuizing naar een huis met een garage begon het toch weer te kriebelen en hebben we een T2 a/b personen bus gekocht, hard aan gewerkt maar deze viel tegen, het was gewoon geen westy! Dus de bus ging wederom de deur uit.
We waren er klaar mee, geen oude busjes meer, er zijn andere dingen te doen, althans dat maak je je zelf even wijs
Op een gegeven moment zie je overal om je heen T2's, in films, reclame's op foto's van vakanties en dan kom je er achter dat je eigenlijk een VW T2 Westfalia in je garage wil hebben om te genieten aan het strand, op de veluwe of zelfs op vakantie! Maar de prijzen zijn niet hetzelfde meer
Uiteindelijk hebben we een aantal eisen gesteld, een budget bepaald en gekeken wat er was, dat viel nogal tegen, er moest een kenteken op zitten, een APK op zitten, de bus moest rijden en een (redelijk) compleet en orgineel westfalia interieur hebben, oh ja, het liefst taiga groen zijn
Er stond een bus op internet die aan al onze wensen voldeed, en na enige moeite om in contact te komen met de verkoper zijn we geslaagd! Onderweg voor een eerste bezichtiging hadden we eigenlijk al besloten om de bus te kopen
Zo geschiede, de bus is nu van ons, we hebben haar wel gered vind ik, Olijfje heeft jaren buiten gestaan en dat is te merken aan het plaatwerk, dat is gewoon slecht en moet aangepakt worden, maar het was deze bus of geen bus, een harde westy met kenteken,apk en een goed interieur........tja dat wordt moeilijk.
Voorlopig gaan we kleine dingetjes aanpakken, en ik ga het vooral rustig aan doen, geen stress meer of strakke planning want dat heeft bij de vorige bus de pret wel een beetje verknald!
Hopelijk kunnen we ook een aantal meetings bijwonen en kennis maken buiten het forum om, lijkt mij gezellig! Morgen ga ik het lidmaatschap (weer) aanvragen.
Veel foto's volgen hoop ik. Voorlopig even een kiekeboe foto van Olijfje die na jaren en jaren in de regen te hebben gestaan, nu lekker droog staat.
Laatst gewijzigd door Marco&Joyce op ma aug 17, 2015 20:17 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
T2b Taiga groen Westfalia
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b part III "Olijfje"
Super leuk! Een 'herintreder'...
Op de kiekeboe ziet ze er toch heel goed uit.....ben erg benieuwd naar meer foto's. Fijn dat er weer meer ervaring bijkomt in de VCT2, kunnen we niet genoeg van hebben. Zeker niet zulke 'groentjes' als ik...
Op de kiekeboe ziet ze er toch heel goed uit.....ben erg benieuwd naar meer foto's. Fijn dat er weer meer ervaring bijkomt in de VCT2, kunnen we niet genoeg van hebben. Zeker niet zulke 'groentjes' als ik...
Waarom? Omdat het kan!
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: T2b part III "Olijfje"
Schijn bedriegt hoor, de onderkant is ooit eens slecht gerepareerd en zal met de tijd op nette wijze hersteld worden.
En betreft de ervaring, ik heb meer te leren dan menig ander die twee bussen heeft gehad, ik heb het technische gedeelte eigenlijk altijd over gelaten aan de specialisten, dit kwam eigenlijk voort uit verkeerde keuzes maken
Bij deze bus zou ik graag alles zelf gaan doen, hopelijk met hulp/advies/tips van deze vriendenclub!
wat moet er op kort termijn gebeuren:
- alarmlichten werken niet(knipperlichten wel)
- Koelkastje werkt alleen op 220V
- Lichte benzine lucht na tanken( vulslang moet vervangen worden)
- Muziek in de auto( zonder de panelen te verzieken)
- achter gordels in orde maken(zijn aanwezig maar geen idee wat daar mee gedaan is )
edit: een impressie foto van wat Olijfje heeft moeten doorstaan:
(onder de voorbak)
En betreft de ervaring, ik heb meer te leren dan menig ander die twee bussen heeft gehad, ik heb het technische gedeelte eigenlijk altijd over gelaten aan de specialisten, dit kwam eigenlijk voort uit verkeerde keuzes maken
Bij deze bus zou ik graag alles zelf gaan doen, hopelijk met hulp/advies/tips van deze vriendenclub!
wat moet er op kort termijn gebeuren:
- alarmlichten werken niet(knipperlichten wel)
- Koelkastje werkt alleen op 220V
- Lichte benzine lucht na tanken( vulslang moet vervangen worden)
- Muziek in de auto( zonder de panelen te verzieken)
- achter gordels in orde maken(zijn aanwezig maar geen idee wat daar mee gedaan is )
edit: een impressie foto van wat Olijfje heeft moeten doorstaan:
(onder de voorbak)
T2b Taiga groen Westfalia
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: De redding van "Olijfje" update I en foto's
Eerste update:
Het plan om dit jaar te genieten langs het strand/bos/vakantie is uit de bus gegooid, de reden is simpel, Olijfje was verre van waterdicht en na een inspectie werd al snel duidelijk dat er meer nodig is dan aan de onderkant het plaatwerk aan te pakken.
Na de prachtige zomerweken die we hebben gehad(waarop onze plannen gebaseerd waren) is het nu te slecht om met onze nieuwe aanwinst op een camping in eigen land te verblijven, en aan een verre reis is Olijfje nog lang niet toe.
Zo stond ons bussie erbij:
En een foto van ons eerste "uitje" met de westy, bij de Maasvlakte:
Na het genieten was de pret voorbij, "De redding van Olijfje" gaat beginnen, stap voor stap want alles gaat in ons eigen garage(tje) gedaan worden.
Gedemonteerd en wel, zie foto's van hoe Olijfje er nu bij staat en wat we aantroffen:
Raam eruit halen met behoud van raamrubber(dankzij de searchfunctie van het forum en als ik het goed heb gelezen een tip van Wouthwortel(spelling wellicht niet goed)
En zo komt het er dan zonder raam uit te zien
Dit verklaart een hoop, zoals onder andere een muffe lucht in de bus.
Even het paneel maar verwijderen en eens kijken tot hoe ver de schade rijkt:
Valt gelukkig mee dus:
Ook is te zien wat mij te wachten staat aan de onderkant van de bus, dit werd duidelijk na het verwijderen van het kleine paneel. Platen die overlappen lijkt mij niet zo goede manier van herstellen, later wordt duidelijk dat veel meer op deze manier is gedaan, en dit (naar zeggen van de vorige eigenaar) is gebeurt bij de grootste T2 importeur/verkoop handelaar die er is, in ieder geval de bekendste
Zie foto, dit ziet er nog goed uit met wat ik later aantrof
Ik moet weg, veel meer foto's komen eraan, ik ga zeker proberen foto's te blijven nemen en posten aangezien iedereen(ik ook) dol is op foto's!!
Het plan om dit jaar te genieten langs het strand/bos/vakantie is uit de bus gegooid, de reden is simpel, Olijfje was verre van waterdicht en na een inspectie werd al snel duidelijk dat er meer nodig is dan aan de onderkant het plaatwerk aan te pakken.
Na de prachtige zomerweken die we hebben gehad(waarop onze plannen gebaseerd waren) is het nu te slecht om met onze nieuwe aanwinst op een camping in eigen land te verblijven, en aan een verre reis is Olijfje nog lang niet toe.
Zo stond ons bussie erbij:
En een foto van ons eerste "uitje" met de westy, bij de Maasvlakte:
Na het genieten was de pret voorbij, "De redding van Olijfje" gaat beginnen, stap voor stap want alles gaat in ons eigen garage(tje) gedaan worden.
Gedemonteerd en wel, zie foto's van hoe Olijfje er nu bij staat en wat we aantroffen:
Raam eruit halen met behoud van raamrubber(dankzij de searchfunctie van het forum en als ik het goed heb gelezen een tip van Wouthwortel(spelling wellicht niet goed)
En zo komt het er dan zonder raam uit te zien
Dit verklaart een hoop, zoals onder andere een muffe lucht in de bus.
Even het paneel maar verwijderen en eens kijken tot hoe ver de schade rijkt:
Valt gelukkig mee dus:
Ook is te zien wat mij te wachten staat aan de onderkant van de bus, dit werd duidelijk na het verwijderen van het kleine paneel. Platen die overlappen lijkt mij niet zo goede manier van herstellen, later wordt duidelijk dat veel meer op deze manier is gedaan, en dit (naar zeggen van de vorige eigenaar) is gebeurt bij de grootste T2 importeur/verkoop handelaar die er is, in ieder geval de bekendste
Zie foto, dit ziet er nog goed uit met wat ik later aantrof
Ik moet weg, veel meer foto's komen eraan, ik ga zeker proberen foto's te blijven nemen en posten aangezien iedereen(ik ook) dol is op foto's!!
T2b Taiga groen Westfalia
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: T2b part III "Olijfje"
Jammer dat jullie niet met de bus op pad kunnen dit jaar, en dapper dat jullie de bus meteen aanpakken.
En wat je hier tegen kom is niet echt vreemd. Niet alles wat er verkocht wordt is klokgaaf. Ik hoop dat jullie het overzicht weten te houden in het project en het dan ook af kunnen ronden om dan alsnog van de bus te kunnen genietnen.
gr
Marcel
En wat je hier tegen kom is niet echt vreemd. Niet alles wat er verkocht wordt is klokgaaf. Ik hoop dat jullie het overzicht weten te houden in het project en het dan ook af kunnen ronden om dan alsnog van de bus te kunnen genietnen.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b part III "Olijfje"
Gave update! Lekker veel foto's en duidelijke uitleg. Hopelijk valt de staat van de bus je niet al te veel tegen en hou je voldoende zin in deze schitterende hobby. Zoals de Duitsers zeggen "der Weg ist das Ziel'....of zoiets. Geniet van het klussen en daarna van het resultaat! We want more....!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Waarom? Omdat het kan!
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: T2b part III "Olijfje"
We wisten dat we een bus kochten met werk dus dat valt niet tegen,de bus heeft immers jaren lang achter in een tuin gestaan met hooguit een hoes erover heen. Het enige wat mij tegen valt is dat de reparaties erg slecht zijn gedaan.
Nog wat foto's van wat slechte plekjes veroorzaakt door het klimaat in Nederland en slechte reparaties.
Hier lijkt het mee te vallen......
En dit is wat er na een minuutje bikken te zien is, een soort inspectie gat om je band te controleren
En rechts zo'n zelfde gat, even een close-up gemaakt van het laswerk, echt een kunst.
Nu is de bus aardig leeg, opgeruimd en met de stoffer en blik bewerkt, als je deur dicht gooit hoor je nog wel wat roest vallen, maar dat gaan we verhelpen
Ik kan in ieder geval al een voor én na foto plaatsen, en dat is van het dak. Die moest echt schoon gemaakt worden!
Voor:
en na:
Het dak staat nu droog gestald in een kamertje op de boven verdieping, vraag niet hoe, maar het is gelukt, de zwarte strepen op de muur halen we wel weg als het dak weer eruit is.
@forum specialisten: Kan je de titel van een topic aanpassen? Zodat er bijv. Update 1 of 2 enz. bij kan? Ik zie het helaas niet
Nog wat foto's van wat slechte plekjes veroorzaakt door het klimaat in Nederland en slechte reparaties.
Hier lijkt het mee te vallen......
En dit is wat er na een minuutje bikken te zien is, een soort inspectie gat om je band te controleren
En rechts zo'n zelfde gat, even een close-up gemaakt van het laswerk, echt een kunst.
Nu is de bus aardig leeg, opgeruimd en met de stoffer en blik bewerkt, als je deur dicht gooit hoor je nog wel wat roest vallen, maar dat gaan we verhelpen
Ik kan in ieder geval al een voor én na foto plaatsen, en dat is van het dak. Die moest echt schoon gemaakt worden!
Voor:
en na:
Het dak staat nu droog gestald in een kamertje op de boven verdieping, vraag niet hoe, maar het is gelukt, de zwarte strepen op de muur halen we wel weg als het dak weer eruit is.
@forum specialisten: Kan je de titel van een topic aanpassen? Zodat er bijv. Update 1 of 2 enz. bij kan? Ik zie het helaas niet
T2b Taiga groen Westfalia
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: T2b part III "Olijfje"
Als je in de eerste post op "wijzig" klikt
kun je zelf de titel aan passen
Succes met het werk
Uit ervaring: het valt altijd tegen.....
Maar als je je daarop in stelt is het des te leuker!
kun je zelf de titel aan passen
Succes met het werk
Uit ervaring: het valt altijd tegen.....
Maar als je je daarop in stelt is het des te leuker!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: T2b de redding van "Olijfje" update I met foto's
Aha, gelukt, bedankt.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
T2b Taiga groen Westfalia
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: T2b de redding van "Olijfje" update I met foto's
Een kleine update na een vrij lange periode.
Conclusie: Het valt inderdaad altijd tegen, het idee om de bus netjes maar toch snel/goedkoop waterdicht te krijgen en de komende paar jaar eerst even te genieten is langzaam aan het vergaan
De meeste raamranden zijn compleet rot, zover dat een reparatie deel niet breed genoeg is, na veel tobben en lassen heb ik een raamrand af, niet met het gewenste resultaat
Bovendien is de onderkant van het plaatwerk echt belabberd gerepareerd, slechte lak/kit/plamuur stelt mij voor een moeilijke keuze, hopelijk heb ik wat aan de VCT2
Wat maakt de keuze moeilijk:
-raamranden zijn erg slecht
-onderkant plaatwerk slecht gerepareerd(ofwel, moet vervangen worden)
-vloer in de laadruimte(zithoek) op veel plekken erg slecht.
-waarschijnlijk een aantal verrassingen als ik plaatwerk en/of lak ga verwijderen.
Keuze:
-Drastische maatregelen en i.p.v. repareren overgaan naar restaureren, dit betekend voor mij dat de meeste panelen compleet verwijderd gaan worden en nieuwe geplaatst gaan worden.(Zit er verschil en de nieuwe panelen?)
-Zoveel mogelijk origineel plaatwerk laten zitten, en bepaalde delen door een plaatwerken laten maken(lijkt mij erg kostbaar en of het dan goed past?) Bovendien krijg je dan heel veel laswerk wat weer ellende met zich mee brengt?
-Alles dicht bakken/epoxy primer erover en lekker rijden, met als gevolg dat ik vermoedelijk na een paar jaar meer werk erbij hebt, maar wel een paar jaar met het gezinnetje lekker kan cruisen
Heel verhaal, maar ja......moeilijk moeilijk. Niet hoe ik een volgende update had gepland
alvast bedankt voor wat voor reactie dan ook
Conclusie: Het valt inderdaad altijd tegen, het idee om de bus netjes maar toch snel/goedkoop waterdicht te krijgen en de komende paar jaar eerst even te genieten is langzaam aan het vergaan
De meeste raamranden zijn compleet rot, zover dat een reparatie deel niet breed genoeg is, na veel tobben en lassen heb ik een raamrand af, niet met het gewenste resultaat
Bovendien is de onderkant van het plaatwerk echt belabberd gerepareerd, slechte lak/kit/plamuur stelt mij voor een moeilijke keuze, hopelijk heb ik wat aan de VCT2
Wat maakt de keuze moeilijk:
-raamranden zijn erg slecht
-onderkant plaatwerk slecht gerepareerd(ofwel, moet vervangen worden)
-vloer in de laadruimte(zithoek) op veel plekken erg slecht.
-waarschijnlijk een aantal verrassingen als ik plaatwerk en/of lak ga verwijderen.
Keuze:
-Drastische maatregelen en i.p.v. repareren overgaan naar restaureren, dit betekend voor mij dat de meeste panelen compleet verwijderd gaan worden en nieuwe geplaatst gaan worden.(Zit er verschil en de nieuwe panelen?)
-Zoveel mogelijk origineel plaatwerk laten zitten, en bepaalde delen door een plaatwerken laten maken(lijkt mij erg kostbaar en of het dan goed past?) Bovendien krijg je dan heel veel laswerk wat weer ellende met zich mee brengt?
-Alles dicht bakken/epoxy primer erover en lekker rijden, met als gevolg dat ik vermoedelijk na een paar jaar meer werk erbij hebt, maar wel een paar jaar met het gezinnetje lekker kan cruisen
Heel verhaal, maar ja......moeilijk moeilijk. Niet hoe ik een volgende update had gepland
alvast bedankt voor wat voor reactie dan ook
T2b Taiga groen Westfalia
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De redding van "Olijfje" update II, valt tegen, help?!
Die keuze is altijd moeilijk...
altijd afhankelijk van je portemonnee denk ik. Doe je het goed dan kost dat ook wat. Dichtbakken kan altijd maar kost je later meer...
Succes met de keuze!
altijd afhankelijk van je portemonnee denk ik. Doe je het goed dan kost dat ook wat. Dichtbakken kan altijd maar kost je later meer...
Succes met de keuze!
hoe???
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: De redding van "Olijfje" update II, valt tegen, help?!
Ja dat telt zeker mee, het zal een langdurig project worden aangezien ik geen direct budget beschikbaar heb om heel veel te kopen, paneel voor paneel, stukje voor stukje zal het gebeuren.
Geld en tijd zullen de bepalende factor zijn voor hoe lang het gaat duren. Als ik het doe dan moet het ook compleet gebeuren.
Lijkt mij dat ook voor de techniek in/onder de bus extra werk komt als je bus voor lange periode stil staat.
Het punt is: Ik zie nu al een verdomd gave bus in mijn hoofd(excuse my language)
Visualiseren is een ding, het zo maken is een tweede.
Geld en tijd zullen de bepalende factor zijn voor hoe lang het gaat duren. Als ik het doe dan moet het ook compleet gebeuren.
Lijkt mij dat ook voor de techniek in/onder de bus extra werk komt als je bus voor lange periode stil staat.
Het punt is: Ik zie nu al een verdomd gave bus in mijn hoofd(excuse my language)
Visualiseren is een ding, het zo maken is een tweede.
T2b Taiga groen Westfalia
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De redding van "Olijfje" update II, valt tegen, help?!
Ken het probleem.
En stallen/sparen om daarna goed aan (laten?)pakken?
En stallen/sparen om daarna goed aan (laten?)pakken?
hoe???
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: De redding van "Olijfje" update II, valt tegen, help?!
Hmm, nee dat lijkt me niks. Hij staat in mijn garage niet in de weg, de tijd/kosten die stallen en sparen met zich mee brengt besteed ik liever beetje bij beetje aan de bus.
Als ik nog lange tijd wil genieten van ons "Olijfje" dan is er eigenlijk maar een goede keus.........grondig aanpakken, hoe lang het ook duurt.
Grappig hoe duidelijk sommige dingen worden als je het op "schrijft" en wat feedback krijgt.
Als ik nog lange tijd wil genieten van ons "Olijfje" dan is er eigenlijk maar een goede keus.........grondig aanpakken, hoe lang het ook duurt.
Grappig hoe duidelijk sommige dingen worden als je het op "schrijft" en wat feedback krijgt.
T2b Taiga groen Westfalia