afscheid van Olijfje.....de final update.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Marco&Joyce
Actief Lid
Berichten: 323
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: regio Spijkenisse

Re: "Olijfje" (final) update!! :(

Bericht door Marco&Joyce » wo jun 10, 2015 11:52 am

Even een korte update:

Er is het een en ander veranderd, er is inmiddels behoorlijk wat gedaan maar niet alles is naar wens.

Het valt behoorlijk tegen, en ik zie steeds meer dingen waar ik tegen op zie om aan te pakken.
Doordat mijn vrouw full-time is gaan werken(een wel overwogen beslissing), heb ik ineens veel minder tijd dan ik vooraf kon inschatten en dit gaat me steeds meer tegen staan.....nu MOET ik de garage in als ik "even" niks te doen heb, ook als ik eigenlijk niet zo'n zin heb.

De ruimte in de garage heb ik zelf ook onderschat! Een garagebox is geen plek voor een grootschalige resto :roll:


Betekend dit dat ik de handdoek in de ring gooi en Olijfje opgeef?? Nee zeker niet! Ik ga de bus in elkaar zetten, en zo netjes mogelijk de boel dicht maken/afwerken, en hopelijk lekker naar Frankrijk van de zomer! Voor 99% zeker in ieder geval naar Budel dit jaar!

Als de tijd rijp is wil ik de bus door een expert laten restaureren! Maar voorlopig even genieten en voor lief nemen dat restaureren niet voor mij is weg gelegd!(of ik ben te kritisch.... :lol: )

Ik heb wel een hoop geleerd!!!!!

Bedankt voor jullie aandacht 8-) ;)
foto's komen later.
Laatst gewijzigd door Marco&Joyce op zo aug 16, 2015 23:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
T2b Taiga groen Westfalia

Gebruikersavatar
Arnout
Actief Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: wo jun 28, 2006 20:23 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Arnout » wo jun 10, 2015 12:59 pm

Lastige situatie inderdaad! Goed dat je niet opgeeft. In delen aan laten pakken is ook een goede optie. Kun je ondertussen sparen :) . Mijn restauratie duurde uiteindelijk ook 4 jaar. In delen doen en ondertussen gewoon gebruiken klinkt een stuk handiger!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jun 10, 2015 13:04 pm

succes met je opbouw en hoop dat je je mojo gauw weer terug vind en met plezier aan olijfje werkt ;-)

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10979
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door fahtal » wo jun 10, 2015 13:11 pm

Vraag jerupke eens die heeft geloof ik een handig ventje. En als jerupke daar tevreden over iets dan vertrouw ik het wel.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » wo jun 10, 2015 13:26 pm

Ha! Een bekend dilemma: mijn bus valt ook tegen qua plekken die aangepakt moeten worden. Of eigenlijk ligt het aan mij en denk ik te vaak "als ik toch al zover ben met slopen/vervangen kan ik net zo goed dit meepakken" ....en ook ik heb al meerdere keren eraan gedacht om te stoppen.

Ik heb ook weinig tijd ervoor en de bus staat ook nog eens 20km bij mijn huis vandaan.
Ik heb de keus gemaakt om hem nu toch helemaal aan te pakken ook al duurt het even. Maar als ik de optie had gehad om als rijdend project verder te gaan had ik daar misschien voor gekozen .

Ik kan (dankzij mijn vrouw) meestal de zaterdag klussen en ik merk dat ik na een drukke week er echt naar kan uitkijken.
Vaak wil ik het te perfect doen met als resultaat dat je blijft uitmeten, passen , plannen e.d. maar soms moet je het maar gewoon doen naar je beste kunnen en hopen dat het goed komt (stop cuddling en start welding!). En dat vind ik ook ergens wel de charme van het busje , (bijna) géén een is perfect en dat geeft juist wel karakter.

Dus : geef niet op, ga niet tegen heug en meug aan je hobby verder ...Want dan is het niet langer meer een hobby. Als het voor jouw werkt is het een goede keuze om een rijdend project te hebben en dan komt je mojo heel gauw weer terug.

De minder leuke klussen uitbesteden is uiteraard ook een goed idee !!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » vr jul 24, 2015 20:02 pm

Stil hier .....beslissing genomen ?

Gebruikersavatar
Marco&Joyce
Actief Lid
Berichten: 323
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: regio Spijkenisse

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Marco&Joyce » vr jul 24, 2015 22:28 pm

Zeker stil hier, ik heb het nogal druk met het vakantie klaar krijgen van het bussie :D

Alles zit weer aan elkaar, niet zo mooi maar als je je daar bij neer legt gaat het prima! We hebben al weer een paar ritjes gemaakt, en dan weet je meteen weer waar je het voor doet. Zeker al je onderweg naar de Veluwe kan zwaaien naar een paar mede T2 rijders, altijd leuk.


Volgende week gaan we ermee naar Frankrijk 8-)
Wel een beetje roekeloos want ik heb geen tijd gehad om alles technisch goed na te lopen/af te stellen maar ja, het blijft een VW dus dat zal wel goed komen.


Betreft de toekomst: Het wordt een complete restauratie maar wel uitgevoerd door een bedrijf, welke dat wordt weten we nog niet, maar daar gaan we ons later mee bezig houden.(als we gespaard hebben :mrgreen: )


Bedankt voor je berichten, inmiddels hebben ik en mijn gezinnetje al weer dikke pret met Olijfje.

Ik blijf foto's beloven maar alles op zijn tijd....... ik maak wel een vakantie verslag :oops:
T2b Taiga groen Westfalia

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » za jul 25, 2015 6:21 am

Hahahah mooi zo ! Geniet ervan en fijne vakantie.

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Eppo91 » zo aug 16, 2015 21:35 pm

Waarom? Omdat het kan!

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » zo aug 16, 2015 22:08 pm

Heb ze al geappt. ...afhankelijk van wat er precies aan moet gebeuren is het misschien een alternatief voor de T3

Maar er komt morgen al een kijker !!! Dus binnen 8 uur is er al een Kijk afspraak gemaakt !!!! Wow!

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Eppo91 » zo aug 16, 2015 22:14 pm

Tja, voor die vraagprijs is niet veel te koop.
Maar clubleden hebben toch wel een streepje voor zeker ;)
Waarom? Omdat het kan!

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » zo aug 16, 2015 22:22 pm

Geen idee ....nog niet gemerkt in ieder geval

Gebruikersavatar
Marco&Joyce
Actief Lid
Berichten: 323
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: regio Spijkenisse

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Marco&Joyce » zo aug 16, 2015 23:50 pm

Tijd voor een korte update.

Het is erg snel gegaan ineens maar na veel overleg hebben wij toch besloten om de T2 te verkopen, we zijn er nog lekker mee weg geweest, leuk ritje naar Frankrijk gemaakt en weer terug ook. Nog een paar dagen naar het strand geweest, en alles is prima bevallen!

Waarom dan toch verkopen? Ondertussen zijn er aan en in ons huis best veel dingen die moeten gebeuren, er moet een extra auto'tje komen als woon/werk vervoer en dit zorgt er voor dat een restauratie of zelfs een eventuele reparatie gewoon niet kan gebeuren. Dit was niet gepland maar soms is een relaxed weekje in Frankrijk ook goed om wat dingen op een rijtje te zetten, en deze bus past gewoon niet in onze plannen voor de komende periode(helaas!)

@Ardeko: de mail/whatsapp staat roodgloeiend, zelfs terwijl ik hier type komen er mails en whatsapps binnen. Ik heb de kans niet gekregen om hier op het forum iets te plaatsen, het ging zo snel dat ik er zelfs een beetje moeite mee heb :cry:

Een indicatie van hoe snel het ging......binnen 5 minuten na plaatsing op Marktplaats was eigenlijk al een telefonische deal gesloten. En binnen een paar uur een bezichtiging gehad én veel meer mailtjes en berichtjes.

Als afsluiting in ieder geval een foto! Olijfje in Frankrijk 8-)
Afbeelding


Bedtijd :roll:
T2b Taiga groen Westfalia

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door ardeko » ma aug 17, 2015 5:24 am

Hoi marco en Joyce

Jammer dat jullie haar wegdoen maar prioriteiten stellen helpt altijd.

Was graag komen kijken maar als er zo veel interesse is kan ik me voorstellen dat dat niet gaat lukken. Zeker als er mensen hem meteen "blind" kopen ....ik zou eerst toch nog even goed willen kijken .....geleerd na de vorige busaankoop.

Succes met de verkoop. ..en zoek een goede nieuwe baas voor haar uit.
Laat je de afloop weten ?

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: De redding van"Olijfje" update!!

Bericht door Tuinkabouter90 » ma aug 17, 2015 17:23 pm

jammer dat ze weg gaat. na het werk wat je er al aan hebt gehad.
in ieder geval wel mooi dat jullie er zelf nog mee op vakantie zijn geweest

Gesloten