bay be blue
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
bay be blue
(alvast mijn excuus voor de hele corny topic naam kon niks anders verzinnen )
Beste forum leden,
Na 12 jaar ben ik eindelijk toe aan het afbouwen van mijn bus. Had de bus al gekocht voordat ik mijn rijbewijs had en heb er in totaal denk tien meter mee gereden. Toen ik de bus kocht had ik minimale klus ervaring, maar het leek me wel een uitdaging. Toevallig wist mijn toenmalige baas nog wel een stalling’s plek. En daar heeft hij de laatste paar jaar doorgebracht.
Ben opzoek geweest naar foto’s maar kon niet alles meer vinden. Ben een lange tijd op reis geweest en had mijn spullen bij een vriend gestald en daar is helaas het één en ander gestolen. Waaronder wat memory sticks met foto’s… Maar dit kon ik nog vinden. Vond ook nog wat foto's op de Vct2 site die ik hier ooit had gepost.
Hier een korte geschiedenis. Heb de bus ooit in Haarlem gekocht. De vorige eigenaar had er al het één en ander aan verandert. Dit is hoe hij hem had gekocht.
En dit is hoe hij er mee rond reed.
Helaas was hij met de bus in de vangrail beland.
Check ook de mooi geshavede achterklep, 4mm dik staal
En toen was hij er klaar mee. Hij had nog andere projecten waar hij liever zijn tijd in stak. Dus aan mij de taak de schade te repareren. En daar bleef het niet bij....
Ging hem halen samen met mijn vader en hij had hem nog niet gezien. Het eerste wat ik van hem kreeg was een goed las apparaat.... En dat was maar goed ook.
Laswerk:
- Achterhoek links en rechts
- binnen en buiten dorpel links en rechts
- kriksteunen
- accubak
- raamrand voor
- raamrand schuifdeur
- raamrand links en rechts achter
- deurpaneel links
- binnenwielkassen voor en achter en links en rechts
- front onder binnen en buiten
- gaten in de vloer
- en bijna alle panelen links
en zal nog een hoop vergeten zijn.
Ondertussen ook de motor opnieuw opgebouwd.
Het heeft allemaal zo lang geduurd omdat ik nog wel eens werd afgeleid door andere projecten.
67 en 69 kever
kubelwagen uit 75 (met pijn in mijn hart verkocht)
t2b uit 74 (verhaal apart)
3 vw polo's mk2
Eriba pan 71
2 x solex 65 64
En nu moeten de hardcore vw mensen maar even wegkijken :
Renault gtx 1980 (eerste auto)
Bmw 518 1980 (moest ik een taart voor betalen)
Volvo 144 72 (daily driver) Van mijn vader geweest
De eriba pan en de solexen heb ik ook nog.
Van auto's heb ik alleen nog de Volvo. En natuurlijk de bus.
Er zijn natuurlijk achteraf een hoop dingen die ik anders had willen doen. Bijvoorbeeld de neus weer herstellen. Maar dat is natuurlijk achteraf ge#*&. Hij is nu eindelijk gespoten en nu kan ik beginnen met opbouwen. En voorzichtig de eerste vakantie plannen. Heel voorzichtig... Heb nog een lange weg te gaan. En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Zal binnenkort foto's plaatsen van hoe hij er nu uitziet, en wat de plannen zijn.
Gr Stef
Beste forum leden,
Na 12 jaar ben ik eindelijk toe aan het afbouwen van mijn bus. Had de bus al gekocht voordat ik mijn rijbewijs had en heb er in totaal denk tien meter mee gereden. Toen ik de bus kocht had ik minimale klus ervaring, maar het leek me wel een uitdaging. Toevallig wist mijn toenmalige baas nog wel een stalling’s plek. En daar heeft hij de laatste paar jaar doorgebracht.
Ben opzoek geweest naar foto’s maar kon niet alles meer vinden. Ben een lange tijd op reis geweest en had mijn spullen bij een vriend gestald en daar is helaas het één en ander gestolen. Waaronder wat memory sticks met foto’s… Maar dit kon ik nog vinden. Vond ook nog wat foto's op de Vct2 site die ik hier ooit had gepost.
Hier een korte geschiedenis. Heb de bus ooit in Haarlem gekocht. De vorige eigenaar had er al het één en ander aan verandert. Dit is hoe hij hem had gekocht.
En dit is hoe hij er mee rond reed.
Helaas was hij met de bus in de vangrail beland.
Check ook de mooi geshavede achterklep, 4mm dik staal
En toen was hij er klaar mee. Hij had nog andere projecten waar hij liever zijn tijd in stak. Dus aan mij de taak de schade te repareren. En daar bleef het niet bij....
Ging hem halen samen met mijn vader en hij had hem nog niet gezien. Het eerste wat ik van hem kreeg was een goed las apparaat.... En dat was maar goed ook.
Laswerk:
- Achterhoek links en rechts
- binnen en buiten dorpel links en rechts
- kriksteunen
- accubak
- raamrand voor
- raamrand schuifdeur
- raamrand links en rechts achter
- deurpaneel links
- binnenwielkassen voor en achter en links en rechts
- front onder binnen en buiten
- gaten in de vloer
- en bijna alle panelen links
en zal nog een hoop vergeten zijn.
Ondertussen ook de motor opnieuw opgebouwd.
Het heeft allemaal zo lang geduurd omdat ik nog wel eens werd afgeleid door andere projecten.
67 en 69 kever
kubelwagen uit 75 (met pijn in mijn hart verkocht)
t2b uit 74 (verhaal apart)
3 vw polo's mk2
Eriba pan 71
2 x solex 65 64
En nu moeten de hardcore vw mensen maar even wegkijken :
Renault gtx 1980 (eerste auto)
Bmw 518 1980 (moest ik een taart voor betalen)
Volvo 144 72 (daily driver) Van mijn vader geweest
De eriba pan en de solexen heb ik ook nog.
Van auto's heb ik alleen nog de Volvo. En natuurlijk de bus.
Er zijn natuurlijk achteraf een hoop dingen die ik anders had willen doen. Bijvoorbeeld de neus weer herstellen. Maar dat is natuurlijk achteraf ge#*&. Hij is nu eindelijk gespoten en nu kan ik beginnen met opbouwen. En voorzichtig de eerste vakantie plannen. Heel voorzichtig... Heb nog een lange weg te gaan. En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Zal binnenkort foto's plaatsen van hoe hij er nu uitziet, en wat de plannen zijn.
Gr Stef
-
- Nieuweling
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo apr 09, 2014 20:35 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: bay be blue
Leuk! ga je berichten volgen!
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
Re: bay be blue
Bedankt voor de reacties. Zal proberen zoveel en zo vaak mogelijk te posten, maar jullie weten hoe het is gezin, werk, klus huis.... Werk momenteel ook nog in Lelystad en woon in zelf leiden dus ben niet erg vroeg thuis. Maar gelukkig zijn er nog wel wat dingen die je thuis ook kan doen. De bus had geen interieur en zelfs geen panelen. Dus heb vandaag even een achterklep paneel geleend van een vriend van me in die 3D na getekend. Ga even kijken hoe duur het is om dat via mijn werk te laten laser snijden. Kan ik die als mal gebruiken. Vriend van me wil waarschijnlijk ook een nieuwe.
Vandaag voor vaderdag het setje vervangende rubber slangen voor mijn benzine tank gekregen Kan die er binnenkort ook weer in.
Vandaag voor vaderdag het setje vervangende rubber slangen voor mijn benzine tank gekregen Kan die er binnenkort ook weer in.
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
Re: bay be blue
Hier dan eindelijk de beloofde foto's. Heb lang getwijfeld om hem wel te laten spuiten. Alle offertes die ik kreeg vond ik echt te hoog en was eigenlijk van plan de bus gewoon met het handje te schilderen. Totdat ik deze spuiter tegen kwam. Voor een klein prijsje een heel net resultaat. Hier en daar zitten wel wat stofjes en schoonheid's foutjes. Maar als hij klaar is word hij op mijn broertjes werk (hij is verkoper bij BMW) helemaal gepoetst. Maar dat duurt nog even. Wel raar om na zoveel jaar eindelijk een gespoten bus op mijn plek te hebben staan. Overal staan ook de losse delen. Moet je ineens oppassen waar je loopt...
Eerst de voor ophanging opknappen.
Eerst de voor ophanging opknappen.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: bay be blue
wat een verschil mooi hoor!
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Re: bay be blue
gave kleur combi en goed dat je ook de binnenkant hebt laten spuiten ! Succes ! maar dat gaat vast wel lukken met je eerdere ervaringen met alle merken en soorten
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: bay be blue
Zo, dat is een aardige klus geweest! Mooie kleurencombi en veel plezier met opbouwen!
Easy!
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
Re: bay be blue
Bedankt voor alle reacties. Kan jullie motivatie wel gebruiken. Anders ben ik straks weer jaren bezig met de opbouw fase.
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
Re: bay be blue
Druk werk weekje achter de rug en helaas weinig kunnen doen aan de bus. Ben nog wel even bezig geweest met 3D tekenen. Alleen deze keer niet voor de bus. De eriba moet binnenkort nieuwe banden hebben. En heel toevallig heeft iemand een setje earlies achter gelaten op mijn plek. Weet nog steeds niet wie?? Speelde al langer met het idee maar nu ik de velgen heb, toch maar eens kijken of het kan. Weet alleen nog niet hoe dik ze moeten zijn... Eriba weegt niet zoveel als een bus en die zijn vaak 20 tot 25 mm dik volgens mij. Dacht eigenlijk dat 15 mm wel genoeg zou zijn. Heb zitten meten en het zou moet passen. Het enigste waar ik me zorgen over maak is als de eriba vol is geladen dat de wielen de wiel kassen niet gaan raken Weet iemand wat de laagste bandjes zijn die je kan krijgen?
Hier nog even een foto van de sleur hut.
binnenkort weer verder met de tank.
Hier nog even een foto van de sleur hut.
binnenkort weer verder met de tank.
- stef
- Beginner
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: leiden Netherlands
bay be blue
Weet iemand hoe je het hang en sluitwerk het beste kan schoonmaken? Ben langzaam weer begonnen met opbouwen maar wat gaat er veel tijd in zitten om alles een beetje netjes te maken voor het terug plaatsen. Vorige eigenaar had de bus met een kwast geverfd en helaas zit er op alles wel een beetje verf. Dus bijna alle schroefjes en boutjes moeten gedaan worden........ Valt teveel op door kleur verschil om het te laten zitten.
alvast bedankt voor de tips
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: bay be blue
zand stralen lijkt me het beste ,sucses grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: bay be blue
Ijsstralen lijkt mij voor dit soort dingen idd echt de beste optie.
http://www.ultech.nl/
Kijk hier maar eens
De 2e serie foto's zijn de wielkasten van onze panel
http://www.ultech.nl/index2.php?page=op ... merbranche
http://www.ultech.nl/
Kijk hier maar eens
De 2e serie foto's zijn de wielkasten van onze panel
http://www.ultech.nl/index2.php?page=op ... merbranche
KEEP CALM and spend all your money on an old VW