T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Eerst eens mijn busverhaal aanvullen.
Verleden jaar ( 2014 ) veel gebeurt.
Na het blijven afstellen van het stuurhuis wat uiteindelijk toch niet het gewenste resultaat gaf besloten dat het beter en veiliger moest.
Wilde de bus verlagen en sturen en remmen moesten veel beter worden, rij toch vaak met mijn hele gezin rond.
Na veel afwegingen besloten een totale vooras te bestellen van red9 met het duurdere schijfremsysteem.
Bij dit systeem moest er ook een nieuw setje velgen aangeschaft worden fuchs chroom werd de keuze 130 steek.
Verleden jaar ( 2014 ) veel gebeurt.
Na het blijven afstellen van het stuurhuis wat uiteindelijk toch niet het gewenste resultaat gaf besloten dat het beter en veiliger moest.
Wilde de bus verlagen en sturen en remmen moesten veel beter worden, rij toch vaak met mijn hele gezin rond.
Na veel afwegingen besloten een totale vooras te bestellen van red9 met het duurdere schijfremsysteem.
Bij dit systeem moest er ook een nieuw setje velgen aangeschaft worden fuchs chroom werd de keuze 130 steek.
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Het rijdt super , remmen sturen alles veel beter.
Geen gezwalk meer over de weg.
Geen gezwalk meer over de weg.
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Na veel meetings in het voorjaar op vakantie.
Bustent gekocht voor wat meer ruimte.
Eerste stop Spa Francorchamps , fantastisch weekend.
Afspraak met gezin we zien wel hoe ver we komen.
Uiteindelijk rondje Alpen, bus bleef maar rijden, geen problemen.
Toch wel bijzonder bus van 45 jaar en maar blijven rijden, wat kan je nog meer wensen.
O ja koud biertje, groter bed, ach ja wat zijn we toch verwend.
Ga toch maar eens sparen voor een koelkast met mooi kastje bij Reprowesty.
Bustent gekocht voor wat meer ruimte.
Eerste stop Spa Francorchamps , fantastisch weekend.
Afspraak met gezin we zien wel hoe ver we komen.
Uiteindelijk rondje Alpen, bus bleef maar rijden, geen problemen.
Toch wel bijzonder bus van 45 jaar en maar blijven rijden, wat kan je nog meer wensen.
O ja koud biertje, groter bed, ach ja wat zijn we toch verwend.
Ga toch maar eens sparen voor een koelkast met mooi kastje bij Reprowesty.
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Stuif schreef:Heel mooi zo
Wat hij zegt! En tof he om met zo'n bus op vakantie te gaan.
Easy!
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Van zulke plaatjes kan je er nooit genoeg zien! Wat een mooie bus, en wat een jaloezie voor wat betreft de vooras!! Heb je dit zelf uit Engeland gehaald, of wordt deze as ook in Nederland geleverd?
Veel plezier met de bus, maar dat zal wel goed komen.
Groet Tom
Veel plezier met de bus, maar dat zal wel goed komen.
Groet Tom
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Ik heb deze vooras via van Kranen uit Krimpen naar Nederland laten komen.
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Toffe bus hoor, en een goed verhaal! Maarre.... Waarom zit je linker overrider zo scheef? Ziet er bijzonder uit.
Cruizin' California sunshine ...
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Overrider liep vaak vast.
Is nu beter, ik heb ze ingekort.
Is nu beter, ik heb ze ingekort.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Goeie keuze !! Lijkt me dé oplossing om de voorkant strakker te krijgen
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
De onderkant, bodem moest ook maar eens aangepakt worden.
Getwijfeld over dinitrol behandeling bij specialist, maar na vele mooie bodems / onderzijde auto's gezien te hebben in Renkum toch besloten om te stralen en te coaten.
Straal unit gehuurd + atlas Copco compressor, je hebt veel lucht nodig.
Omdat veel mensen het me afraden eerst maar een klein stukje gedaan, het midden gedeelte van de bus.
Tentje gemaakt en stralen maar, dat gaat goed.
Dus vooras vrijdagavond er onderuit en zaterdag voorstuk stralen en natuurlijk gelijk primeren anders krijg je weer roest.
Nu was alles gestraald op het gedeelte bij de motor en versnellingsbak na, wat doe je dan?
maar weer sleutelen tot diep in de nacht.
motor er uit versnellingsbak er uit en weer stralen en primeren.
resultaat super schone bodem, mijn ogen waren alleen minder blij, maar ik zie het resultaat.
Getwijfeld over dinitrol behandeling bij specialist, maar na vele mooie bodems / onderzijde auto's gezien te hebben in Renkum toch besloten om te stralen en te coaten.
Straal unit gehuurd + atlas Copco compressor, je hebt veel lucht nodig.
Omdat veel mensen het me afraden eerst maar een klein stukje gedaan, het midden gedeelte van de bus.
Tentje gemaakt en stralen maar, dat gaat goed.
Dus vooras vrijdagavond er onderuit en zaterdag voorstuk stralen en natuurlijk gelijk primeren anders krijg je weer roest.
Nu was alles gestraald op het gedeelte bij de motor en versnellingsbak na, wat doe je dan?
maar weer sleutelen tot diep in de nacht.
motor er uit versnellingsbak er uit en weer stralen en primeren.
resultaat super schone bodem, mijn ogen waren alleen minder blij, maar ik zie het resultaat.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Klinkt goed ....foto's?
Re: T2a busverhaal Danja, Remond en de kids
Oude tectyl verwijderen.